'Ardour', een sequencer a la Pro Tools voor Linux.

je kan natuurlijk ook als je pc snel genoeg is, VM installeren, een met mac, een met linux en, een met windows
en met virtuele kabels aanmekaarknopen
alleen de midi doet het niet bij vm:)

Origineel geplaatst door korgkonijn
ondertussen dik een jaar verder. en wat vind men nu van de ontwikkelingen?
...[snip]...

Ik hou nu dit in de gaten:
DeMuDi/RehMuDi

deze linux distributie + Rosegarden of Ardour + een Alsa driver voor me oude Korg 1212 ADAT kaart.
zou denk ik wel een leuke extra DAW erbij voor audio recording zijn,
zat oude pentium bakken hier en daar die niets staan te doen :D

Komende week zou Ardour versie 1.0rc1 de deur uit doen, hopelijk. Dat is wel een milestone op zich.

Ik hoop dan ook dat de stabiliteitsproblemen die ik ermee heb ervaren dan verleden tijd zijn (ik draaide een oude versie).

Ik zit nl. echt te wachten op een goed opnameprogramma voor weinig/geen geld omdat ik simpelweg op dit moment helemaal niks voor mastering heb!

DeMuDi/RehMuDi

Ik gerbruik al een jaar of wat Planet CCRMA (http://ccrma.stanford.edu/planetccrma/software/).
Die is dus niet zozeer nieuw in het afgelopen jaar, maar gewoon nog niet genoemd in deze thread.

Maar ik heb hier twee snelle machines naast elkaar staan, eentje met XP en eentje Planet, dus het is geen kwestie van kiezen voor de een of de ander voor mij.

Origineel geplaatst door bionrg
DeMuDi/RehMuDi

deze linux distributie + Rosegarden of Ardour + een Alsa driver voor me oude Korg 1212 ADAT kaart.
zou denk ik wel een leuke extra DAW erbij voor audio recording zijn,
zat oude pentium bakken hier en daar die niets staan te doen :D

die gebruik ik nu ook samen met planet ccrma, grappig dat zon oude kaart het gewoon prima doet

there`s not a problem I can`t fix, `cause I fit Linux in the mix ;)

mediainlinux

Heb deze link ook in de Topic van Monologic (freeware musicprogramma's (linux) ) gezet...
Dit was alweer een tijdje geleden, maar daar was ook nog niet op gereageerd.

Dus nogmaals mijn vraag.... Werkt hier iemand mee? Kent iemand deze distributie?
Het is vergelijkbaar met die Demudi installatie. Zelf kwam ik niet verder dan een een paar toepassingen die het wel deden, maar erg beperkt overkwamen op mij.
Het is echter een zeer uitgebreid pakket met een hele hoop freeware meegeinstalleerd! Heel erg leuke distributie als je het mij vraagt, maar ik ben er nog niet erg bedreven in! 't is een distributie volledig toegespitst op multimedia Audio/Video etc. Dus installeren en gaan! Dat werkte overgens super! Nu de software nog.

Back