Juno 106 Cutoff???

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Ik heb vorige week een Juno 106 in absolute topstaat op de kop weten te tikken ZONDER het overbekende VCF probleem. Wat een lekkere bak is dat zeg.
Nou heb ik wat zitten stoeien met het apparaat en mijn getweak aan de cutoff opgenomen met Cubase VST 5.0. Alles neemt ie netjes op. Maar ik merk dat als ik sysex data naar het filter van de 106 stuur, dus hem gewoon door cubase bespeel (ook zonder de opgenomen data af te spelen) dat de frequentie van de cut-off ineens met duidelijk hoorbare stappen wijzigt i.p.v. smooth en gladjes zoals het klinkt als ik de Juno niet via Cubase bespeel. Weet iemand hoe dit kan? of kan het misschien anders? heeft iemand anders dit ook?

Is dit misschien een nare eigenschap van Sysex of doe ik iets fout?

Help me...please

Ik doe het altijd met de bender. Deze toewijzen aan het filter en dan opnemen maar... :)

Zoveel 106 gebruikers...en 1 antwoord...misschien iets langer wachten. Ik wil graag weten of het normaal is...mijn probleem, meer niet.

Dat komt omdat je slider waarschijnlijk gewoon analoog een CV uitstuurt richting filter, dat gaat dus smooth en gladjes, maar via midi is het een digitaal signaal, waarbij de positie van je cutoff in stapjes van 0 tot 128 word aangestuurd, en per tijdseenheid kunnen er ook maar een aantal messages verstuurd worden. Die stappen in het geluid zijn dus bijna niet te voorkomen met midi.

Filtersweeps kan je beter met de LFO's en ENV's op je synth zelf doen (of gewoon met je handje en dan het geluid ipv je midi opnemen). Sysex spul is vooral handig om op een bepaald moment een instelling op een bepaalde waarde te zetten, maar niet om hem dynamisch te veranderen.

Laatst gewijzigd:
Waar het aan zou kunnen liggen is dat je een midi loop hebt .... vriend van me die hem teste had namelijk datzelfde probleem. haal de midi uit uit je juno 106 en kijk of het probleem verholpen is als je alleen midi stuurt naar de juno 106.

ok ik ben geholpen...nu kan ik weer gerust aan de knoppen schuiven zonder dubbel gevoel...8)
ik begin nog meer van dit forum te houden :halleluja

thanx 6 trak!

Origineel geplaatst door Niel
Credits naar OnAcid ...... :smeris:

true! sorry...

maar 6trak bevestigde het feit dat dit de enige oplossing is. OnAcid liet me weten dat hij het met de bender doet...maar dat gaf niet echt antwoord op de vraag of het de enige oplossing is. OnAcid, toch heel erg bedankt!

Niel>scherp gezien.:koffie:

Back