Studio setup, gevraagd mening!

mike nolan

Stamgast
Lid sinds
20 september 2002
Berichten
158
Locatie
Eindhoven e.o.
Hierbij een opzetje voor mijn nieuwe studio, hier graag jullie mening over. Zitten er dingen in die niet kloppen, of die anders/beter/goedkoper kunnen.
DDX3216/ADT 1616/ADA 8000's/Patchbays/UAD-1 moeten nog aangeschaft worden.
Natuurlijk hoort midi er ook bij, maar daar gaat het idg niet over. In het "slechtste" geval gaat het signaal als volgt --->
synth > analoog > patchbay > analoog > AD/DA > digitaal > mixer > digitaal > AD/DA > analoog > RME
Hoe "slecht" is dat? Wil graag een flexibele setup, en volgens mij moet dat zo lukken toch? Maak dance muziek, achtig...

studio.gif


Ik hoor graag jullie mening!

Groeten,

Maikel
 
he maikel

wrm zit die mutliface zo ver weg ? dat zijn volgens mij de beste converters in je setup ..
ik zou ze naar je patchbay routen en digitaal terug naar die behringer mizer

groet,

mad'r
 
Je hebt er zo te zien al aardig over nagedacht.
Een paar dingen die me opvielen:
1) Je zou de eerste adat out uit je mengpaneel direct in de adat in van je Hammerfall dsp kunnen doen i.p.v. eerst door de ada8000.
2) de 8 x analoog uit je patchbay in de 8 analoge inputs van de RME Multiface, dan 8 x adat uit Multiface naar je mengtafel. Ik weet niet wat de routingsmogelijkheden zijn van de Multiface dus mischien kan dit niet.

Succes,

Radiance
 
Het is niet makkelijk. Ik heb ook m'n hoofdje gebroken of de mogelijkheden van mijn setup.

Maar als je in de praktijk zoveel wilt patchen dan zul je dat toch niet zo snel doen denk ik.

Denk dat MadR ook een punt heeft met die RME.
Zelf denk ik denk ik dat je dan ook makkelijker FX van je computer direct over je audio input kan halen en dan doorsluizen naar je mixer.

En als je de S6000 direct op je DDX aansluit scheelt het weer een AD converter.
(beetje zonde wel dan eigenlijk)

En met zo'n opstelling als deze krijg je altijd last van latencies omdat je verschillende inputs direct en andere indirect instuurt. Dat is onvermijdelijk, maar met slim patchen merk je er niets van.

En ipv 2 ADA's dan 1 Multiface erbij kopen. Dan kun je beide aan je DDX aansluiten.
En heb je meer outputs voor softsynths of softFX.

Dan nog een analoge patchbay ertussen. En dan moet het wel lukken. ;)

ps. je kunt ook nog de spdif in/out van/naar je DDX aan je multiface aansluiten, scheelt 2 kanalen
 
Origineel geplaatst door metatron
Heb zelf geen antwoord op jouw vraag maar jij misschien wel weer op dier van mij, wat is dat ADA 8000 prezies wat kopst zoiets en gaat je geluid daar van achteruit.

gebruik eens 'zoeken' op deze site !!!!!!!

dank ;)
 
Origineel geplaatst door radiance

1) Je zou de eerste adat out uit je mengpaneel direct in de adat in van je Hammerfall dsp kunnen doen i.p.v. eerst door de ada8000.

Zo zit hij ook, ik gebruik 2 x de adat uit op de DDX, maar omdat de RME maar 1x adat IN heeft, los ik dat op door er eerst
via de ada8000, 8x analoog in van te maken, die ik nog wel "over" heb op mijn RME.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MadR

wrm zit die mutliface zo ver weg ? dat zijn volgens mij de beste converters in je setup ..
ik zou ze naar je patchbay routen en digitaal terug naar die behringer mizer

Hoe kan ik via mijn patchbay dan digitaal naar mijn mixer, kan toch alleen analoog (direct), of via de ada8000 (digitaal)???
Of zijn er ook patchbay's + ad/da converters. Dat zou gaaf zijn...

Of bedoel je iets anders? Ik begrijp ook wel dat die RME de beste ad/da heeft in mijn setup, maar hij wordt al voor de volle 100% gebruikt. Of bedoel je rechtstreeks digitaal uit, van de RME naar de DDX?
 
Origineel geplaatst door fuse

ps. je kunt ook nog de spdif in/out van/naar je DDX aan je multiface aansluiten, scheelt 2 kanalen

Klopt..maar:
de DDX kan niet maar dan 32 kanalen tergelijkertijd aan, ik zou er ook nog een extra adt1616 kaart in kunnen hangen,
maar daar doet hij dan gewoon niks mee. 32 kanalen max.
 
Origineel geplaatst door metatron
Heb zelf geen antwoord op jouw vraag maar jij misschien wel weer op dier van mij, wat is dat ADA 8000 prezies wat kopst zoiets en gaat je geluid daar van achteruit.

Een behringer ADA 8000, is een AD/DA convertor, die zet een analoog signaal om naar een digitaal signaal, en andersom.
En ja, je geluid gaat er van achteruit, mijn vraag is echter hoeveel?
 
Origineel geplaatst door mike nolan
Hoe kan ik via mijn patchbay dan digitaal naar mijn mixer, kan toch alleen analoog (direct), of via de ada8000 (digitaal)???
Of zijn er ook patchbay's + ad/da converters. Dat zou gaaf zijn...

Of bedoel je iets anders? Ik begrijp ook wel dat die RME de beste ad/da heeft in mijn setup, maar hij wordt al voor de volle 100% gebruikt. Of bedoel je rechtstreeks digitaal uit, van de RME naar de DDX?
er zijn digitale patchbays .. van midiman / m - audio iig

en die 100% RME gebruikt

hij zit in een stuk waar ie alles behalve tot zijn recht komt
en daar heb je echt geen multie face voor nodig
neem dan zo'm RME met 3 * adat in/out
maar ga niet de de analoge outputs van de ada aan de RME in hangen
das nou echt ZONDE !!
 
Origineel geplaatst door MadR
er zijn digitale patchbays .. van midiman / m - audio iig

en die 100% RME gebruikt

hij zit in een stuk waar ie alles behalve tot zijn recht komt
en daar heb je echt geen multie face voor nodig
neem dan zo'm RME met 3 * adat in/out
maar ga niet de de analoge outputs van de ada aan de RME in hangen
das nou echt ZONDE !!

jups, ik heb toevallig van de week mijn Hammerfall 9632 (2 * adat in/out, spdif) en ADA 1616 binnen gekregen. Werkt helemaal de bomb. 16 digitale kanalen gaan van m'n pc de ddx3216 in (vsti's) en de overige 16 kanalen van mijn ddx3216 gebruik ik voor m'n hardware.
Het is alleen jammer dat je de kanalen per 8 moet schakelen als in/output over de adat bussen (je kan bijvoorbeeld geen aux send over twee adat kanalen uitsturen).
 
Er zijn ook digitale modularie patchbays van Friendchip.
Maar dan begin je bij 1000 euri.

En het voordeel van die RME HDSP kaarten is dat ze ook te softpatchen zijn.
Vandaar dat ik opmerkte dat 2 van die dingen erg praktisch kan zijn.
En dan kun alles via 1 driver bedienen want die kaarten kun je bij elkaar 'optellen'.

En denk dat je de auxen van je mixer evt ook aan een patchbay wilt hangen, zodat je ook je FX kan veranderen.

Zelf blijf ik kijken of mLan wat is, maar ik ben bang dat van computer naar computer niet gaat lukken.
 
Origineel geplaatst door MadR

en die 100% RME gebruikt

hij zit in een stuk waar ie alles behalve tot zijn recht komt
en daar heb je echt geen multie face voor nodig
neem dan zo'm RME met 3 * adat in/out
maar ga niet de de analoge outputs van de ada aan de RME in hangen
das nou echt ZONDE !!

Ik heb die Multiface al, dus ff omwisselen ofzo voor die met die 3x adat is niet echt een optie.
En dat van die analoog van ADA naar RME, hoe dan? Ik heb geen analoge outputs op mijn DDX, en mijn RME heeft maar
1x adat in. Dit geeft me iig de optie om nog eens 8x analoog naar mijn computer te gaan. Ik geef toe niet de beste oplossing, maar beter als geen oplossing. toch? Anders is het die 8x adat van mixer naar RME en that's it. Zo heb ik iig 16 sporen in mijn computer, anders heeft die UAD-1 ook niet echt veel zin...
 
kuch
 
Twee Multifacen zie je niet zitten?
 
Origineel geplaatst door fuse
Twee Multifacen zie je niet zitten?

op zich wel, maar kost me dan wel weer ruim 900 euro. Multiface + pci kaart.
Kan ik dan nog altijd nog wel doen, maar nu ff niet ivm de kosten, dan maar even wat minder kwaliteit.
Later kan altijd nog...
Het is jammer dat mijn Multiface niet een extra ADAT in heeft...maar omdaar nou een hele extra multiface voor
aan te schaffen, vindt ik wel heel erg...
 
Back
Top