M-audio delta 1010 vs Echo layla24

paul

Joe haj
ik zit nog te twijfelen tussen deze 2 kaarten.. hebben allebei ongeveer dezelfd opties..
maar toch! ik wouw graat weten dus welke van de 2 beter is, maakt niet uit in welk opzicht!
dus alles mag gezegt worden

alvast bedankt *D

ik meen de specs paar weken geleden vergeleken te hebben en dat de echo toch ff wat beter
was qua ruissignaal verhouding en dergelijke.

verder zijn de nieuwe wdm drivers van echo toch een stuk beter dan die van m-audio heb ik van een hoop mensen begrepen omdat die lagere latency's bereieken (stabiele dan) met dezelfde pc's

ik heb zelf de delta 10 en hij is wel ok hoor, idd de latencey en de drivers maken hem,, mwa mwa. Geen slechte bak hoor, er zijn tegenwoordig wel betere alternatieven. Hij klinkt wat minder dan een RME en een MOtu maar voor de rest is de sound gewoon goed.

Maar als je voor een zacht prijsje een delta kan scoren zou ik het niet laten. Anders zou ik idd mischien toch voor de Echo, zowiezo zou ik liever een RME of een MOTU hebben want die klinken toch wel het best, maarja wat jij wilt

nou volgens mij haal je geen 64 samples latency met die echo onder OSX hoor

met de delta wel .. :P

DAT is dus een mooi voorbeeld over hoe belangrijk drivers zijn!!!

als je een pc met windows xp of 2000 draait dan zou ik voor de echo gaan omdat de drivers en de kwaliteit toch net ff beter zijn dan die van m-audio

Opzich niet echt waar moet ik zeggen. De sterke kant van M-audio zijn nou juist de drivers, en er is nog altijd zoiets als updates,, en latency problemen kunnen opgelost worden met updates, dat is in het verleden al eerder bewezen.

Mijn pc trekt een lagere llatency dan 256(ofzoiets) niet want dan gaten kraken en gaar doen, maar dat komt eerder door die gare via chipsets en windows dan door M-Audio.

Ik vind toch een harddisc recorder helemaal geen slecht idee, oohhhh wat lijkt me dat heeeerlijk en paar strakke hardware bakken en dope mengtafel en een harddisc recorder,,

ideale setup:
MPC4000
K2600
Waldorf Pulse
Topaz project 8
Boss SE50
DBX 166
Harddisc redorder

EN KLAAR:okdan: :okdan: :okdan: :okdan:

sorry liep effe weg te dromen:Z

Origineel geplaatst door endonyx
DAT is dus een mooi voorbeeld over hoe belangrijk drivers zijn!!!

als je een pc met windows xp of 2000 draait dan zou ik voor de echo gaan omdat de drivers en de kwaliteit toch net ff beter zijn dan die van m-audio

op pc haal ik iig 128 samples wel .. de m audio drivers zijn iig niet slecht !
alleen als mijn uad en geluidskaart veel sporen moet doen ga ik op 512 zitten ...

Ik vind de converters en daarmee de geluidskwaliteit van de 1010 echt toppie gewoon, verder gewoon hartstikke stabiel en robuust, nog noooit problemen mee gehad. Ik zou m geeneens wegdoen voor een RME die zogenaamd beter zou zijn of wat dan ook, never nooit!

oke.. thx so far.

maar welke kan ik nou ut beste nemen.. prijs scheeld maar 75 euro.
dus voor welke kan ik ut beste gaan als ut gaat om prijs/kwaliteits verhouding?

Ik zou echt voor de Delta1010 gaan, prijs kwaliteit verhouding is goed,, en ze hebben ook een hele goeie costumorservice, als je ze mailt met een vraag krijg je binnnen een kwartier een goeie mail terug, en dat is ook al heeeeel wat waard.

Ik geen ontevreden delta gebruikers, maar wel een paar ontevrede echo gebruikers, kwa naam en degelijkheid zou ik echt voor de delta1010 kiezen

Ik heb ook een Delta 1010, prima kaart! Goed en stil, lage latency (hoewel ik moet toegeven dat dat niet iets is waar ik echt dagelijks naar ga kijken, ik merk gewoon dat de boel snel reageert op m'n Mackie Control)

m-audio is een klote bedrijf wegens het niet supporten van oudere spullen op xp en het niet reageren op klachten over drivers...
alleen daarvoor al zou ik altijd echo kiezen... qua prestaties maakt het niet of nauwelijks uit, maar de service bij echo is top (altijd binnen een dag antwoord op vragen gehad!)

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik zou echt voor de Delta1010 gaan, prijs kwaliteit verhouding is goed,, en ze hebben ook een hele goeie costumorservice, als je ze mailt met een vraag krijg je binnnen een kwartier een goeie mail terug, en dat is ook al heeeeel wat waard.

Ik geen ontevreden delta gebruikers, maar wel een paar ontevrede echo gebruikers, kwa naam en degelijkheid zou ik echt voor de delta1010 kiezen

erg tegenstrijdig... JULLIE MAKEN ME GEK hehe... nu weet ik ut echt niet meer:stupid

nou... ik lees boba's antwoord en dat is dus precies tegenovergesteld... zo zie je maar...

zoek anders is op het SOS-PCforum naar de thread
M-Audio's deceitful advertising voor wat leuke info betreffende driver-ondersteuning.
mijn eigen ervaringen met een parallele midiport interface die 6 maanden na aankoop onbruikbaar werd wegens het niet beschikbaar zijn van XP-drivers zal ik voor de rest voor me houden.... ik word nog pissig als ik eraan denk :D
iig heeft het gezorgd dat ik voortaan overal m-audio dis ;)

Origineel geplaatst door koediman
nou... ik lees boba's antwoord en dat is dus precies tegenovergesteld... zo zie je maar...

zoek anders is op het SOS-PCforum naar de thread
M-Audio's deceitful advertising voor wat leuke info betreffende driver-ondersteuning.
mijn eigen ervaringen met een parallele midiport interface die 6 maanden na aankoop onbruikbaar werd wegens het niet beschikbaar zijn van XP-drivers zal ik voor de rest voor me houden.... ik word nog pissig als ik eraan denk :D
iig heeft het gezorgd dat ik voortaan overal m-audio dis ;)

ja moet je ook maar geen oude meuk kopen koedieman !!!

hehehehehe

bij echo had ik bijna hetzelfde .. ik draai nu de beta drivers voor de eerste 20 bit gina op XP
was echt mazel dat ze die nog maakten .. voor de rest vergeef ik het bedrijven wel .. tenzij het redelijk recent is natuurlijk
(maar ik heb mazzel gehad natuurlijk)

voordeel volgens mij van de layla is dat ie al adat heeft geloof ik .. voor de delta heb je iig een extra kastje nodig

ik zou iig de specs eens goednaast elkaar leggen

Origineel geplaatst door MadR
ja moet je ook maar geen oude meuk kopen koedieman !!!

hehehehehe

ja... ik had vantevoren misschien ff moeten nadenken over evt. upgrade-problemen... maar heb dat ding wel nieuw in de winkel gekocht op een moment dat paralelle poort-interfaces de beste resultaten gaven... usb was toen niet bepaald steady.
maar goed... aldoende leert men....

....dat je maar het beste m-audio produkten links kan laten liggen.

:D

De audiokaarten en de midishit worden door verschillende salesdept behandeld. Resp Midiman en
M-Audio, mischien dat het m daar in zit. Die midiman zooi is toch meer consumer daarom minder profie en uitgebreid dan M-audio die meer op de project/pro markt is gericht.

Kan zijn dat ik uit mn nek zit te lullen maar dat is wel wat ik destijds heb begrepen.

Ik vind nog steeds dat je voor de delta moet gaan, het is nog altijd 2 tegen 1 :)

Back