Favoriete muziek *zonder* electronica.

Harry Bannink -de beste liedjesschrijver aller tijden uit Nederland.
Had vaak ook een zeer goede tekstschrijverin A.M.G. Schmidt.

ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door extremo
Niels Peter Molvar

Je bedoelt Nils Petter Molvær, neem ik aan?
Ik zou het niet bepaald geheel als "akoustische" muziek willen beschouwen (drumcomputers, deejays, samplers etc.) maar dat maak de muziek natuurlijk niet minder interressant (hoogstens een beetje off-topic :))
Een soort Miles Davis, maar dan 'on acid'. (Nog meer dan de originele Miles, bedoel ik dan :D)
Heb zelf "Solid Ether" en "Khmer" in m'n bezit en af en toe mogen ze even uit de kast.

Van hetzelfde label, het wat obscure ECM, heb ik nog een hele zwik cd's.
Toenertijd woonde ik in Berlijn, en daar waren cd's van dit label goed te krijgen. In Nederland ben ik ze nog nooit tegengekomen - jammer, want je kon ze bijna 'blind' kopen.

Een hele goeie is 'In Cerca di Cibo' van Gianluigi Trovesi en Gianni Coscia.
Ergens tussen italiaanse accordeon muziek, klezmer en ouderwetse jazz.

1703.jpg

Laatst gewijzigd:
Opeth!! IMHO de beste band ooit...

Verder:
Blackmetal (Craft, Darkthrone, Marduk, Mayhem, Zyklon, Emperor)
Grindcore (Nasum, Agothocles, Circle of Dead Children)
Punk (Bad Religion, NOFX, Lagwagon, Pennywise)
Rock (Coldplay, Evanescence, Blof, Dire Straits, Nirvana)

En nog een hoop waar ik nu niet op kan komen :)

Boven alles: King Crimson (als je de mellotron niet onder synths rekent en een paar jaren '80 tracks wegdenkt).

Anders (denk ik) Sting/Police (in de overgrote meerderheid van de gevallen drumcomputer- en synthloos en wanneer dat niet opgaat meteen ook duidelijk minder interessant), en heel anders misschien nog Queen (maar dan alleen vóór The Game, daarna wordt het totaal synth-infested natuurlijk).

Hé, hier kan ik trouwens ook even een briljante Vangelistracks noemen: La petite fille de la mêr! En laat ik Saint-Saens ook maar even noemen (instap-klassieke muziek voor de leek?).

Radiohead! ow shit, die gebruiken ook electronica. Maar dat gedoe van hun voor Kid A is ook wel owke.

verder iets als Kings of Convinience (tjeszus hoe schrijf je dat in 's hemelsnaam?) en beetje jazz of zo.

Nou ... ik heb soms wel wat met de kleinkunstrichting: Ramses Shaffy (met of zonder Liesbeth List). De Pastorale vind ik nog altijd een dijk van een nummer. Ook Ferre Grignard, Bram Vermeulen, Boudewijn De Groot enz hebben best knappe nummers.

Soms waag ik me ook wel eens aan licht klassieke muziek (de luchtige stukken van Grieg, Beethoven, Mozart enz).

:doei:

creedence cleerwater revival :biertje:

the smiths? die ken ik niet is dat dezelfde soort muziek? want als ik in mijn auto zit betrap ik mezelf vaak dat ik mee zit te bleren!

[zingt] i see the bad moon rising... i see the troubles on the way...[zingt niet meer]

klassiek, filmmuziek
verder zie ik af en toe van die hele lekkere jazz/funk achtige optredens op de muziekzender Mezzo, maar ik ken die artiesten nooit... weet ook niet of ze bekend zijn... dat soort muziek vind ik iig super... tijdje terug een stel negers, 1tje zong en speelde daarnaast een soort xylofoon, die gasten waren echt top! ik kan daar een uur met open mond en af en toe een big smile naar zitten staren, wat een virtuosen!

vorige week de soudtrack van once upon a time in america gekocht (ennio morricone)

in één woord geweldig!

Counting Crows
Ice T
Dr Dre
Talk Talk (nee, niet sinds No Doubt, maar gewoon vanaf de 80-er jaren)
Heather Nova

Back