de laatste tijd kom ik steeds meer info tegen over nieuwe audio formaten als SDS (voor SACD) en DVD-A .... het lijkt erop alsof de authoring-tools hiervoor ook steeds meer bereikbaar worden voor de non-pro...bv met minnetonka discwelder kan je je eigen 24/192 DVD-A branden die te lezen is in elke DVD speler die DVD-audio ondersteunt....dat is natuurlijk best wel interessant voor super high resolution audio opnames.....mits de gebruikte AD convertors in je opname-chain en de DA-convertors van je DVD spelers goed genoeg zijn natuurlijk.......
maar DVD-A is nog steeds op PCM encoding gebaseerd, DSD lijkt een compleet andere weg ingeslagen te zijn, waardoor je 24/192 data met een compactheid van ongeveer gelijk aan 24/48 data krijgt.....efficient dus...schijnbaar klinkt het nog beter dan 24/192 ............. je hebt er alleen wel speciale DSD convertors voor nodig voorzover ik het begrijp...want die werken heel anders dan PCM DACs....
wie heeft er meer ervaring met DSD, SACD en DVD-A? ben erg benieuwd.....
Olaf
maar DVD-A is nog steeds op PCM encoding gebaseerd, DSD lijkt een compleet andere weg ingeslagen te zijn, waardoor je 24/192 data met een compactheid van ongeveer gelijk aan 24/48 data krijgt.....efficient dus...schijnbaar klinkt het nog beter dan 24/192 ............. je hebt er alleen wel speciale DSD convertors voor nodig voorzover ik het begrijp...want die werken heel anders dan PCM DACs....
wie heeft er meer ervaring met DSD, SACD en DVD-A? ben erg benieuwd.....
Olaf