Oberheim OB12 editor werkt niet

- -

Ouwe rot
ik heb de OB12 editor gedownload want ik wil wat nieuwe sounds van die site inladen in mijn OB12.
de editor zegt dat de midi-connectie niet goed is.

ik heb alles ingesteld zoals het in de readme file staat:
In SYSTEM \ MIDI COMMON \ CHANNELS:
MODE = MULTI
CHANNEL 1 = 1
CHANNEL 2 = 2
CHANNEL 3 = 3
CHANNEL 4 = 4

- In SYSTEM \ MIDI COMMON \ IN FLT
- In SYSTEM \ MIDI COMMON \ OUT FLT:
set all voices = OFF

- In SYSTEM \ MIDI COMMON \ PRG MAP:
set STATUS = OFF

- In SYSTEM \ MIDI CONTROLS \ SLIDERS:
set SETTING = PRESET

- In SYSTEM \ MIDI CONTROLS \ BUTTONS:
set SEND SYS-EX = ON

- In SYSTEM \ BULK DUMP:
TX SPEED = FAST
SECTION = ALL

Misschien een domme opmerking maar heb je wel een 2 richtings MIDI connectie tussen je PC en je OB12 ?
Dus MIDI out van je PC naar de MIDI in van je OB12 en MIDI out van je OB12 naar de MIDI in van je PC ?
Neem tenminste aan dat de communicatie via MIDI verloopt en dan is het bij de meeste editors noodzakelijk dat ze mekaar berichten kunnen sturen.

ja heb ik. een half jaar geleden heb ik ook sounds proberen in te laden, lukte toen ook niet een connectie te krijgen met die editor.

Ik heb ook die editor geprobeerd, en bij mij gaf die ook problemen, de ene keer deed ie het wel en de andere keer weer niet erg vaag...

Als je de mogelijkheid heb zou je het ff op een andere pc moeten proberen (liefst met win98 als os).

Origineel geplaatst door Blinx
Ik heb ook die editor geprobeerd, en bij mij gaf die ook problemen, de ene keer deed ie het wel en de andere keer weer niet erg vaag...

Als je de mogelijkheid heb zou je het ff op een andere pc moeten proberen (liefst met win98 als os).

heb er windows2000 op staan !

bij mij wil die zelfs niet starten, Error 57 ofzoiets

ook win2k

via Cubase dan

via Cubase dan

via Cubase dan inladen? kan dat het is een .mid file
op de OB12 site staan niet hoe je die sounds via Cubase kan inladen. aangezien een nieuw ben met cubase kan iemand mij dat uitleggen?

Das eenvoudig:

Eerst downloaden

cubase opstarten

midifile in cubase importeren en het spoor aan je OB toewijzen

afspelen

de rest gaat probleemloos en vanzelf.

Groeten,

Fonckeltoff.

Volgens mij heb ik ergens gehoord dat het aan de OB12 ligt. Ik meen gehoord te hebben dat idd de communicatie met de pc heen en weer niet erg werkt zegmaar..
Maja, ik heb er zelf geen, dus ik kan het niet testen..

gr
Arv

ouwe thread, ben inmiddels al ooit bij astonaut langsgeweest en daar werkte t prima, lag dus aan mijn midi poorten.
vanavond veel sounds ingeladen op de ob12

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ouwe thread, ben inmiddels al ooit bij astonaut langsgeweest en daar werkte t prima, lag dus aan mijn midi poorten.
vanavond veel sounds ingeladen op de ob12

Heb je nog meer sounds gevonden???

nee heb eigelijk aleen die banks op de www.ob12.com site geprobeert. ik zou eigelijk nog wat meer patches moeten hebben.

Back