vraagje omtrent MIDIsport en andere boxen VS Cubase

- -

Ouwe rot
ik wil dus bv z'n midisport 2x2 kopen. dan heb ik dus in mijn PC 2x midi in en 2x midi out.
maar hoe kan ik dat configureren in Cubase?
Ik kan per apparaat alleenmaar een MIDI OUT aangeven, voor MIDI IN kan het alleen in het Options menu en de midi settings, en daar kan je maar 1x midi in aangeven.

Re: vraagje omtrent MIDIsport en andere boxen VS Cubase

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ik wil dus bv z'n midisport 2x2 kopen. dan heb ik dus in mijn PC 2x midi in en 2x midi out.
maar hoe kan ik dat configureren in Cubase?
Ik kan per apparaat alleenmaar een MIDI OUT aangeven, voor MIDI IN kan het alleen in het Options menu en de midi settings, en daar kan je maar 1x midi in aangeven.

Als je je midi-I/O goed geïnstalleerd hebt, zie je in cubase ineens het goede aantal I/O's. ;)

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Nooit een midisport kopen , gewoonweg troep. klaar.

USB is troep? vertel je ervaringen aub

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
USB is troep? vertel je ervaringen aub

eeeeuh......waar lees jij "USB is troep" ??

USB werkt leuk hoor, voor midi !
Alleen werkt het ene bakje natuurlijk fijner als het andere, hangt ook van de combi met software af.

Zoekt en ge vind zult, zou ik zeggen ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
eeeeuh......waar lees jij "USB is troep" ??

USB werkt leuk hoor, voor midi !
Alleen werkt het ene bakje natuurlijk fijner als het andere, hangt ook van de combi met software af.

Zoekt en ge vind zult, zou ik zeggen ;)

dat vraag ik gewoon, USB levert vaak problemen om maar ik dacht dat t met midi wel prima zou werken.

Roel_en_Sam schreeuwt maar weer eens wat. Dat zijn we zo onderhand wel gewend. ;)

En als je Cubase en een USB midi dingetje wilt scoren dan kan ik je van harte een midex3 aanbevelen.
Die is van Steinberg zelf en dan weet je ook dat hun software daar het beste op draait.
Om maar van superstrakke timing te zwijgen.

Origineel geplaatst door fuse
Roel_en_Sam schreeuwt maar weer eens wat. Dat zijn we zo onderhand wel gewend. ;)

En als je Cubase en een USB midi dingetje wilt scoren dan kan ik je van harte een midex3 aanbevelen.
Die is van Steinberg zelf en dan weet je ook dat hun software daar het beste op draait.

en wat kost dat? en hoeveel midi in en out heb ik dan ?

Mankeert er wat aan je google of zo? ;)

www.feedback.nl

Daar staat veel spul op.
Ik heb zelf een emagic MT4 gehad. dat is een 2 in 4 uit midi box, klein, licht, portable en USB aansluiting.
Mijn ervaring: retestrak!

-C-

Mankeert er wat aan je google of zo? ;)

niks ! maar we zitten toch op een synthforum en niet op google?

ie heeft dus 1 in en 3 out. ben eigelijk opzoek naar minimaal 2x midi in omdat ik zo dan 32 midikanalen en 32 instrumenten of midi-parts kan aansturen

3x16 = 48 midi kanalen dus een midex kan meer uitsturen.
En meestal heb je toch maar één masterkeyboard.
Maar midisport is nix mis mee verder hoor. Da's idd 2x2 en hopsakee. ;)

Maar ehm d'r zit ook een 'google' op het SF hoor. ;)

3x16 = 48 midi kanalen dus een midex kan meer uitsturen.
En meestal heb je toch maar één masterkeyboard.
Maar midisport is nix mis mee verder hoor. Da's idd 2x2 en hopsakee. ;)

Maar ehm d'r zit ook een 'google' op het SF hoor. ;)

ik snap t niet, je kan toch niet 48 IN kanalen in Cubase krijgen met dat ding? je kan er alleen 48 apparaten op aansluiten, maar vanauit Cubase kan je niet meer dan 16 afzonderlijke parts uitsturen?

In cubase SX kun je meer parts uitsturen dan je synths parts aankunnen. Als je per kanaal een part gebruikt is dat 16 per midi uitgang. En d'r zitten er 3 op.
En SX heeft dus geen probleem om op 48 kanalen midi data uit te sturen.

Weet niet of je dit bedoelde.

Back