mpc1000 sync cubase sx2

sjeijk

®
Ik ben nog een beetje een leek, daarom vraag ik hier maar hoe ik met mijn nieuwe speeltje cubase sx kan aansturen. Tot nog toe nog niet gelukt. Bedankt alvast.

Ps. iemand een ideetje voor een goede mixer 16kan +/- 600 euro.

Wat bedoel je precies met 'aansturen'? Syncen is gewoon 'n kwestie van de ene op 'master' en de andere op 'slave' zetten. Als je de drumpads van de MPC wil gebruiken om midi patterns in SX in te rammen sluit je 'm gewoon aan waar normaal je keyboard zit, dus op 'n willekeurige midi input van je interface. Dan even de MPC vertellen dat ie midi uit moet sturen op de juiste poort, dus op external A of external B zetten.

ja, dat zal wel werken, maar aansturen qua start play is een ander verhaal.
Cubase vertrouwt midi clock niet, dus stuurt het wel uit, maar laat zich niet aansturen door midi clock.
MPC = volgens mij midiclock, dus dat gaat niet werken.

Origineel geplaatst door Kokos
ja, dat zal wel werken, maar aansturen qua start play is een ander verhaal.
Cubase vertrouwt midi clock niet, dus stuurt het wel uit, maar laat zich niet aansturen door midi clock.
MPC = volgens mij midiclock, dus dat gaat niet werken.
ow ow, daarom reageert cubase niet op mn machinedrum.
is daar echt geen oplossing voor ? da s toch wel pretty lame...

hoe zit het met logic?

ow, ok das dan jammer. klootzakken zeg die steinbergers dan. Ik vertrouw namelijk wat minder op de strakheid van cubase en wil mijn mpc niet laten besturen door cubase. Ik vraag me ook af of er echt geen oplossing voor is.

Het staat echt in de specs van de MPC1000: no mtc support. Als je de MPC2000XL had genomen dan had je het wel kunnen doen. En in de handleiding van SX staat ook dat het alleen mtc support.

ps.. De RS000 kan wel mtc ontvangen, maar niet zenden.. grr

Kan 't wel met Logic? Of gaat 't dat ook niet werken?

Wij syncen 'n MPC2000XL aan Logic. Andersom hebben we ook wel eens gedaan, gaat ook prima. Ik weet eigenlijk niet eens hoe we het doen, gewoon 'n midikabel ertussen en als ik in Logic op play druk dan loopt de boel.

Maar geen MTC dus op de MPC1000? Jammerrrr.... Maar als je loop-based werkt, wat je meestal doet op de MPC, dan is Midi Clock net zo handig. ... toch?

Back