[spookytechno] Forcesupreme - after the break

forcesupreme

links hangend lid
Ik heb deze track helemaal op koptelefoon gemaakt/gemixed/gemasterd, dus ik weet niet precies of dat helemaal goed zit. De reden dat ik het met een koptelefoon gedaan heb? Ik zit achter mijn vriendins computer :D.
Het is trouwens een lekker vaag techno trackie, met van die offbeat/brokenbeat beats.

gemaakt met Renoise mbv. pro53 voor het subbass dingetje, string en stabjes.

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=5524

Weet je vriending wel dat uit dat ding zulke heftige muziek komt?
Of is dat juist de bedoeling? :confused:

Beetje veel bas en weinig hoog. Toch ff op boxen afmixen. ;)

Klinkt goed.
Klinkt breed
Klinkt funky
Klinkt dynamisch (bewegend)
klinkt anders
klinkt spannend maar ook hysterisch

Mix klinkt vet i.m.o. genoeg hoog
geen storende elementen

Gebruik je samples en/of beats van andere Platen/artiesten ?

Groeten
Boudewijn

Origineel geplaatst door kymo
Klinkt goed.
Klinkt breed
Klinkt funky
Klinkt dynamisch (bewegend)
klinkt anders
klinkt spannend maar ook hysterisch

Mix klinkt vet i.m.o. genoeg hoog
geen storende elementen

Gebruik je samples en/of beats van andere Platen/artiesten ?

Groeten
Boudewijn

Het zijn vooral one shot samples, de subbass is gemaakt van een 1e beat van een breakbeat, flink ge eq'ed en gecompressed, daarnaast zit weer een soort bass geluid die ik uit de pro53 heb gehaald. die soort shaker en clap met reverb zijn eigenlijk een korte open hihat en een standaard 707snare, ik heb bij deze zitten klootten met de automation van de equalizer, en daarachter zit weer een compressor.

Geen bestaande beats dus!

netjes hoor, en zo te horen creatief samplegebruik. Idd beetje veel bass, maar voor de rest klinkt het gewoon goed hier.

Hiero valt 't wel mee met de bass.

Aardig nummer! (weer)
:biertje:

die basslijn is funky !

en fuse heeft gelijk .. moet meer hoog in
kan je dat truukje van 'mid bij geen bass omhoog pompen' ook niet met de hihats proberen ???
beetje klooien met die automation ...

Ik vind hem nu al perfect hoor. Waarom nou weer meteen extra hoog meegeven? Vin ik nie nodig. Houwe zo!

:halleluja

lekkere track, alleen mis ik ook van die subtiele hoge percussie..

Wel een lekkere track. Alleen is de afmix wat minder, zoals fuse al opmerkte. Ik mis een beetje de kick, en de hihats komen er niet altijd lekker uit. En een beetje jammer van de rides die er na zo'n 2 minuten in komen. Dat hebben we nu wel zo'n beetje gehad vind ik. Zit verder een lekkere drive in :P

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Wel een lekkere track. Alleen is de afmix wat minder, zoals fuse al opmerkte. Ik mis een beetje de kick, en de hihats komen er niet altijd lekker uit. En een beetje jammer van de rides die er na zo'n 2 minuten in komen. Dat hebben we nu wel zo'n beetje gehad vind ik. Zit verder een lekkere drive in :P

Tja, die rides... ik zat er ook wel over te twijfelen hoor, dat hoor echt in elk (bijna) elk techno nr. Het klinkt ook wel vet, geeft em net die extra drive. Maar het is wel erg uitgemolken idd. Maar ja, wat dacht je van die standaard 909 geluiden? Die worden bij zowat alle dance stijlen nog steeds gebruikt. Maar ik ga je toch gelijk geven, ik haal de ride eruit...

nee die rides moeten er in blijven !!!
die geven toch ongeacht het afgezaagd is een lekker effect !!

snare fill ins alla jean zijn uit gekauwd
maar dat heeft niks met ritme te maken .. dit wel !

Origineel geplaatst door bobaphat
Klinkt vet hoor, er mag alleen wel melodie bij, nu is de vibe nog niet echt voelbaar,, de beats wel.

MADR wat bedoel je met mid wegdrukken op het moment dat de bassdrum erin hakt,,, hoe doe je dat ??? Ik ben al een tijdje opzoek naar zoiets.

Lijkt een beetje op
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=23917&highlight=compressie+frequentie

kom op boba ..

kwestie van kick + basslijn ( met laag en mid) samen stevig compressen
en dan de kick muten dan komt het mid naar voren ..

hihat en kick wat steviger gecompressed levert hetzelfde resultaat op ..

Back