radiance
Ouwe rot
Hoi,
Heeft er iemand hier wel eens iets gekocht bij een online muziek store in de V.S. ?
Nu met die hoge euro scheelt het een hoop op sommige producten.
Ik heb enige research gedaan en volgens mij werkt het zo (verbeter me als het fout is....)
Stel, ik wil iets kopen dat 100 dollar kost.
Over die 100 dollar betaal ik 9% invoerrechten, dus 9 dollar.
Ook betaal ik 19% BTW, dus 19 dollar.
opgeteld betaal ik nu 100+19+9=128 dollar.
O.K., dit was nog wel te volgen maar dan is er nog zoiets als "handling", wat is dit.
Ik schrijf dit omdat ik van plan was een Metric Halo audio kaart te kopen.
Heb dus de distributeur gebeld en gevraagd waarom het hier zoveel duurder moet zijn.
Dan komt hij opeens aanzetten met termen als "handling" en "shipping" en dat dat zoveel kost.
Dan blijkt ook ineens dat die kaarten wel eens stuk gaan en dat je geen support heb als je hem uit de V.S. heb en bla bla bla bla geen Metric Halo voor mij dus.
Nu wil ik een Lynx Two kaart kopen.
In Nederland niet te krijgen, dus naar de duitse distributeur gemailed.
Krijg ik exact zo'n zelfde bulshit verhaal over "handling" en "shipping" en dat je geen support krijgt enzo van hem.
Het lijkt wel alsof die distributeuren mij ervan willen weerhouden om online iets te kopen in de V.S.
Iemand ervaring hiermee dus?
Groeten,
Radiance
Heeft er iemand hier wel eens iets gekocht bij een online muziek store in de V.S. ?
Nu met die hoge euro scheelt het een hoop op sommige producten.
Ik heb enige research gedaan en volgens mij werkt het zo (verbeter me als het fout is....)
Stel, ik wil iets kopen dat 100 dollar kost.
Over die 100 dollar betaal ik 9% invoerrechten, dus 9 dollar.
Ook betaal ik 19% BTW, dus 19 dollar.
opgeteld betaal ik nu 100+19+9=128 dollar.
O.K., dit was nog wel te volgen maar dan is er nog zoiets als "handling", wat is dit.
Ik schrijf dit omdat ik van plan was een Metric Halo audio kaart te kopen.
Heb dus de distributeur gebeld en gevraagd waarom het hier zoveel duurder moet zijn.
Dan komt hij opeens aanzetten met termen als "handling" en "shipping" en dat dat zoveel kost.
Dan blijkt ook ineens dat die kaarten wel eens stuk gaan en dat je geen support heb als je hem uit de V.S. heb en bla bla bla bla geen Metric Halo voor mij dus.
Nu wil ik een Lynx Two kaart kopen.
In Nederland niet te krijgen, dus naar de duitse distributeur gemailed.
Krijg ik exact zo'n zelfde bulshit verhaal over "handling" en "shipping" en dat je geen support krijgt enzo van hem.
Het lijkt wel alsof die distributeuren mij ervan willen weerhouden om online iets te kopen in de V.S.
Iemand ervaring hiermee dus?
Groeten,
Radiance