Iemand ervaring met online kopen uit de V.S.?

radiance

Ouwe rot
Hoi,

Heeft er iemand hier wel eens iets gekocht bij een online muziek store in de V.S. ?
Nu met die hoge euro scheelt het een hoop op sommige producten.

Ik heb enige research gedaan en volgens mij werkt het zo (verbeter me als het fout is....)

Stel, ik wil iets kopen dat 100 dollar kost.
Over die 100 dollar betaal ik 9% invoerrechten, dus 9 dollar.
Ook betaal ik 19% BTW, dus 19 dollar.
opgeteld betaal ik nu 100+19+9=128 dollar.
O.K., dit was nog wel te volgen maar dan is er nog zoiets als "handling", wat is dit.

Ik schrijf dit omdat ik van plan was een Metric Halo audio kaart te kopen.
Heb dus de distributeur gebeld en gevraagd waarom het hier zoveel duurder moet zijn.
Dan komt hij opeens aanzetten met termen als "handling" en "shipping" en dat dat zoveel kost.
Dan blijkt ook ineens dat die kaarten wel eens stuk gaan en dat je geen support heb als je hem uit de V.S. heb en bla bla bla bla geen Metric Halo voor mij dus.
Nu wil ik een Lynx Two kaart kopen.
In Nederland niet te krijgen, dus naar de duitse distributeur gemailed.
Krijg ik exact zo'n zelfde bulshit verhaal over "handling" en "shipping" en dat je geen support krijgt enzo van hem.
Het lijkt wel alsof die distributeuren mij ervan willen weerhouden om online iets te kopen in de V.S.

Iemand ervaring hiermee dus?

Groeten,

Radiance

ja sweetwater

me presonus onderdelen werden netjes vervangen en opgestuurd op hun kosten

dus ja die distributie heeft gelijk dat ze je geen service op in de states gekocht spul geven
het kost hun namelijk nog al wat shipping .. zeker als er 1 kapot gaat
daarom die hoge prijs en omdat er vaak een extra punt tussen de chain zit ..

uad 2 jaar geleden zelfde verhaal ..
2 keer zo duur in nederland en duitsland dan de states

en ohja nooit online bij zulke service zaken kopen
altijd onderhandelen !

Ja ik snapte hem ook niet, MAD doe niet zo vaag;)

Maar uhh ik zou ook zeker shops in de UK in de gaten houden, daar heb je al die bull met btw en import niet. www.turnkey.co.uk

Een mpc4000 bijvoorbeeld kost daar 834 euro minder dan bij feedback:confused: :confused: :confused:

ik koop ech niks meer in NL,, alleen maar ebay en uk, us shops. Zelfs als ik via ebay een keer genaaid word met iets, ben ik in the long run nog goedkoper uit.

Wat een bullshit is dat trouwens van die winkeliers,,, ze claimen dat ze de prijzen hoog moeten houden vanwege de hoge euro,,, maar 3 jaar geleden toen de dollar zo hoog stond, was ook alles duur. flauwe smoesjes vind ik het

Nee lekker internationaal shoppen,,,, al die klere zooi naar nederland halen, en lekker die prijzen omlaag trekken:okdan:

Met Sweetwater heb ik goede ervaringen (Brian Conn ).
Gaat het om boeken of CD(Roms). Als ze geen waarde aangeven
op het pakket betaal je ook geen invoerrechten en BTW is mijn ervaring.
Die zijkerds van Sounds Online hadden dat wel gedaan, kreeg ik ineens
een naheffig van € 38,59 . Daar heb ik dus nu een dispuut over.
Want ik wil best belasting betalen, maar als het voorkomen kan worden
door geringe nalatigheid dan is dat mooi meegenomen.

ISPdeRuiter

Nee lekker internationaal shoppen,,,, al die klere zooi naar nederland halen, en lekker die prijzen omlaag trekken:okdan: [/B]

Zo zou het wel moeten zijn onderhand met de globale economie ware het niet dat importeurs vaak exclusief een merk hebben voor een land. Als vervolgens een winkel uit een ander land goedkoper gaat leveren aan kopers in dat land heb je de poppen aan het dansen. Binnen Europa valt het heel erg mee door de Europese Unie maar probeer als consument maar eens via internet iets van Roland uit de VS te bestellen.......dat lukt je dus echt niet.

Ben ff op de site van de douane geweest en daar staat dat je voor computertoebehoren (geluidskaarten b.v.) geen invoerrechten (heet nu douanerechten) hoeft te betalen. Blijft alleen over de BTW.

In mijn geval betaal ik voor twee lynx 2 kaarten in Duitseland 2300 euro inc. BTW en verzendkosten.
Online uit de V.S. betaal ik 1539 euro inc. BTW en verzending met UPS priority.

Radiance

Back