Reaktor Creaties (Part 3)

chrizz

.
Vervolg op:
Reaktor Creaties Part 1
Reaktor Creaties Part 2

Mijn nieuwe creatie voor Reaktor 4.0 , met dank aan vriend en leraar six track:

Rizzdbox, alternatieve drummachine. Basdrum, Clap, Hihats, Fx en Bitcrusher voor het nodige (zinloze/zinvolle) geweld. Met 10 preset patterns (probeer ze vooral eens uit).

Attachments

• rizzdbox.jpg
    rizzdbox.jpg
    179 KB · Bekeken: 115
Laatst gewijzigd:
En het ensemble (Reaktor 4):

Attachments

• rizzdbox.zip
    20,4 KB · Bekeken: 114
ai helaasch kan ik hem niet uit proberen wegens andere versie... zou je mischien ff een mp3 demootje kunnen plaatsen?

enne... een Oprah Winfrey preset? dat beloofd wat! :D

btw: een sequencer kun je veel minder omslachtig maken... nl. met de 'audio table'... scheelt je een hoop gehannes met plaatsing van knoppen, om-namen etc... je kent het wel... ik leg je dat nog wel eens een keer uit chrizz... ;)

Origineel geplaatst door 6 trak
ai helaasch kan ik hem niet uit proberen wegens andere versie... zou je mischien ff een mp3 demootje kunnen plaatsen?

ok een mp3 demootje komt er straks aan;) Een preset uitbreiding ben ik ook aan het werken.

Knap gemaakt zeg, zit goed in elkaar!

Is het moeilijk om deze om te bouwen naar sampleplayer?
Die stepsequencer is namelijk erg handig voor in Cubase.

Origineel geplaatst door Cquence
Knap gemaakt zeg, zit goed in elkaar!

Is het moeilijk om deze om te bouwen naar sampleplayer?
Die stepsequencer is namelijk erg handig voor in Cubase.

Ik denk dat dat wel moeilijk is, volgensmij moet je dan het hele schema (macro's) in reaktor 4 omgooien, ik zal eens kijken...

Een demootje (wel in iets lager kwaliteit).

Origineel geplaatst door chrizz
Een demootje (wel in iets lager kwaliteit).

Mooie bruikbare geluiden hoor. Mocht ik nog eens van m'n geloof afvallen en m'n NM verkopen, dan is Reaktor tochwel het alternatief.

Origineel geplaatst door isnieZot
6trak geeft prive les?

<----------------- wil ook wel wat lessen in reaktor
bij jouw moet ik helaas ook een BCT, belgen compatibiliteits toeslag in rekening brengen :D

erm... nee 6 geeft geen prive les... alleen wat Q and A qua Chrizz ff gedaan...

bij jouw moet ik helaas ook een BCT, belgen compatibiliteits toeslag in rekening brengen :D

erm... nee 6 geeft geen prive les... alleen wat Q and A qua Chrizz ff gedaan...

en veel leer je ook door andere ensembles te bestuderen en nabouwen.. (zie reaktor creaties part 1&2)

Even een paar dingen bijgewerkt, 20 presets nu, beter afstelling van volumes van clap en hihats, en een "click" optie voor de basdrum:

Plaatje:

Rizzdbox.jpg

5 minuten Mp3 Demo van goeie kwaliteit: (Rechtermuisknop-opslaan als)
Demo Rizzdbox 1.1

Het ensemble: (Rechtermuisknop-opslaan als)
Rizzdbox 1.1

Laatst gewijzigd:
"klik" level... genereerd dit een extra fixed tone?

geen extra tone, deze komt van de al aanwezige pulse generator, alleen had ik eerst de controller verborgen, nu niet meer.

pulse van waar? niet de kick osc zelf want da's een sinus...

de demo klinkt loik alleen zijn veel gluiden wat 'blocky'... mischien veel ring en distortion gebruikt?

De basdrum bestaat uit een pulse click, een sinus idd, en een noise click.
Als je de Level van de bitcrusher omlaag zet krijg je dat blocky distortion geluid, je kunt ook zonder blocky geluid zeg maar... is maar waar je van houd:)

Back