een kleine creatie van mijn kant dan maar weer, FM LAB... een 3 OPs FM dinky...
niet super bijzonder, wel leuk om verder uit te bouwen in je eigen creaties...
Heb ook Reaktor een aantal jaren (Legaal) gedraaid en is het enigste softwarepakket waar ik spijt van heb verkocht te hebben.....
Alles is mogelijk met dat pakket (je eigen creativiteit is je limiet !!! )
reaktor is idd ook niet echt voor de minder onderlegden qua synthese onder ons...
tip: je zou bijv. kunnen kijken hoe reeds bestaande ensembles in elkaar steken om zo wat meer inzicht te krijgen...
Ik vind reaktor veel overzichterlijker en gebruiksvriendelijker dan "vergelijkbare" software.
Beetje nadeel is dat i niet gelijk een vsti maakt van je creatie. Maakt het dan weer iets minder aantrekkelijk. De vsti support werkt wel in hosts - maar vreet naar mijn gevoel meer van je cpu. Beperkt trouwens ook de uitwisselings- mogelijkheden.. marketingtechnisch een pluspunt ;-).
Het leuke van Reaktor is ook dat je grappige dingetjes kunt uithalen die niets met muziek te maken hebben.
Er bestaat zelfs een 3d-spel in Reaktor 4.
Het verschil igeluid met SynthEdit VST is er wel degelijk. Reaktor gedraagt zich veel 'analoger' id zin van dat het geluid soms echt onvoorspelbaar gedrag vertoont. Dat komt gewoon doordat er in SynthEdit minder opties zitten dan Reaktor. Je kunt de 2 niet met elkaar vergelijken.
Om echt complexe geluiden te maken zou ik toch voor Reaktor kiezen. (Of voor Reaktor sessions). Het is zeker nog een produkt in ontwikkeling.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.