Neofolk, Avantgarde, Dark Ambient, Industrial

JimZ

ZANG-TUMB-TUUMB
Hallo,

ik ben Jim, ik ben 15, en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben al sinds mijn 9e bezig met electronische muziek, maar dat was niet veel meer dan alleen kant-en-klare samples achter eklkaar plakken. Uiteindelijk wilde ik toch meer, dus gebruik sinds een jaar Reason 2.(/5). Ook werk ik met Cool Edit Pro 2.0. Bij de volgende link kun je een nummer van me downloaden:

www.zweerts.nl/jim

Ik luister muziek van o.a.:

Apoptose, Blood Axis, In Gowan Ring, the Moon lay Hidden Beneath a Cloud, Der Blutharsch, Death In June, Darkwood, Ordo (Rosarius) Equilibrio, Amon, Raison d'Être, Arcana, Aghast, Herbst 9, Reutoff, Subsnow 02-02, Converter, Noisex, P-A-L Winterkälte, Propergol, Asche, Laibach, Deutsch Nepal, Joy Division, New Order, Soft Cell, DAF, Wendy/Walter ;) Carlos, Stockhausen, Steve Reich en Philip Glass.

Zegt dit jullie wat? Ik hoor er graag over!

Groet, Jim

Hahahah, ik heb bijna alle bands die jij noemt op CD en LP, en een flink deel heb ik ook live gezien. Als je al uit mag, want je bent nog jong, dan is er Morgenavond The War of the Roses in Amsterdam, een feest waar dit soort muziek gedraaid wordt.
Kom je wel eens op de Gothic fora in Nederland? Er lopen flink wat liefhebbers van dat soort muziek rond in Nederland. Ook is er een yahoo mailinglist, voor Nederlandse darkfolk en avantgarde liefhebbers. Ideaal om nieuwtjes op dat gebied bij te houden.

Overigens is dit het verkeerde forum voor een voorsteltopic. :) Dat doe je onder "Nieuwe leden".

Ja, War Of Roses ken ik :) . Maar ik ben idd te jong voor een feest in Amsterdam dat tot 5:00 's ochtends duurt. Intressant die Yahoo mailinglist! Hoe kom ik daar bij te recht? En Heeft die Gothic fora een website?

Re: Neofolk, Avantgarde, Dark Ambient, Industrial

Origineel geplaatst door JimZ
Hallo,
ik ben Jim, ik ben 15

Toch niet de jim hoop ik??? ;)

Welkom.

Erg mooie muziek.
Moet een beetje aan die vampierenfilm Underworld denken hierbij.

Dankjulliewel voor de reacties! Hehe ja iedereen denkt weer aan iets anders als hij/zij mijn muziek hoort. Ik heb al een cathedraal vol demonen (??), een fabriekshal, een heel grote machine die steeds harder gaat draaien en een treinstation voorbij horen komen. De film 'Underworld' zou ik maar eens moeten gaan kijken dan. :)

Origineel geplaatst door JimZ
Dankjulliewel voor de reacties! Hehe ja iedereen denkt weer aan iets anders als hij/zij mijn muziek hoort. Ik heb al een cathedraal vol demonen (??), een fabriekshal, een heel grote machine die steeds harder gaat draaien en een treinstation voorbij horen komen.

doe er nog maar een mistige gure winterochtend op een verlaten fabrieksterrein bij :)
die flarden strijkers die erdoor waaien vind ik heel geslaagd.

ken je wappenbund?

Gegroet,

Ook ik ken de meeste van die bands wel. Wat heer Krat zegt is waar, ga naar DutchGothic en waan je tussen mensen met dezelfde smaak :).

Trouwens maakt je leeftijd niet echt uit hoor, ik ging ook al overal heen toen ik 12 was... Ok ik had lakse ouders maar toch. Er zijn ook feestjes die tot minder lang duren en goedkoper zijn, kijk eens op de kagan kalender (www.kagankalender.com) daar staan namelijk alle feestjes vermeld. Je kan natuurlijk ook als je in de buurt van Amsterdam woont een keer langskomen bij cafe Legendz of Korskakov die allebei in deze sferen worden onderhouden.

En je kan altijd nog goede smoezen verzinnen :P.

Maar wees vooral welkom hier (en elders (hint)),

Groet,

Nosje (stefan)

Origineel geplaatst door feindbild
doe er nog maar een mistige gure winterochtend op een verlaten fabrieksterrein bij
die flarden strijkers die erdoor waaien vind ik heel geslaagd.

ken je wappenbund?

Dankjewel, die had ik nog niet gehoord :) Ik heb zo net iets van Wappenbund gedownload. Mijn nummer lijkt er wel op ja. Ik heb vooral inspiratie opgemaakt uit Absinth la Folie Verte van Blood Axis en Les Joyaux De La Princesse. Daar lijkt het ook wel op.

Origineel geplaatst door Nosferius
kijk eens op de kagan kalender (www.kagankalender.com) daar staan namelijk alle feestjes vermeld.

Ja, inderdaad :) Maar ik kon echt nergens feesten vinden, die binnen Den Haag zijn en eerder begonnen dan 10:00, ik moet meestal alweer om half 1 thuis zijn. Allemaal wel heel beperkt dus. Maar toch bedankt, misschien wel gewoon een jaartje wachten.

Welkom hier!
blair-witch.jpg

scary music!! wèl gaaf!

dankjewel!

welkom! :mega:

Back