[Mackie 24:8 of Ghost of Tascam M-3500?]]

Origineel geplaatst door Prophet
Kijk ook eens naar deze bak! Die klinkt zowat tussen tascam en ghost tussenin. ZEER MOOIE klank dus (nogmaals=persoonlijk)

Soundtracs SOlitaire:
("topaz" serie van soundtracs is ook goed)

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3701773234&category=46956

Ja! Die is erg mooi! Maar duur! Staat nu op 2750,- Wat is zón bbetje de gemiddelde prijs van een Solitaire, en heb je die ook in 24 kanaals versie?

Origineel geplaatst door The Q
Leg ff uit ajb ; het probleem dat de volledige pre-amp het opgeeft kende ik nog niet van de Ghost.

Mijn mening voor de topic starter; deze tafels zijn inmiddels tot in den treure besproken op het forum en het is precies zoals dhr. Ozbourne al een zei: "opinions are like assholes, everyone has one"

Een tafel koop je niet omdat bepaalde personen het zo'n lekker ding vinden. Als het goed is komt ie bij jou in de studio en zal jij er mee moeten werken. Neem lekker de tijd de mixerts uitgebreid te beluisteren, bekijken en te bevoelen. Vorm je mening en als je dan nog onzeker bent kan je altijd je gedachtes hier dumpen.

Van tevoren al om meningen vragen is IMHO niet erg handig omdat je al min of meer bevooroordeeld naar de tafels gaat kijken. [/B]

Je hebt gelijk! Maar enentuele persoonlijke ervaringen kunnen handig zijn toch? ;)

Origineel geplaatst door Prophet
Het is gelijk welke tafel je gaat kiezen, de èèn praat je dit aan, de ander keurt wat anders af
--------------->B*LLSH*T <-----------------

ga opzoek naar cd's die afgemixed zijn op desbetreffende tafel dan heb je een echt beeld van hoe dat beest klinkt
en is dat dan die èèn waarvan geweten is dat er snel dit of dat aankomt, so be it, that's the live of a producer!
Elke echte producer zoekt datgene wat het beste klinkt(hoegenaamd welk ongemak dat meebrengt) voor zijn gehoor, voor zijn doel, zijn smaak en daar ken je weinig raad in krijgen, tenzij dat ze je zeggen ernaar te gaan luisteren, punto final.

(heb zelf veel zinnens mijn digitale yamaha te "throwen" en een Mackie 32:8 ervoor in te ruilen<--------wegens persoonlijke smaak voor de klank, enkel voor de klank :) )

Voor de Tascam M3500/3700 kan ik je nog aanbevelen als referentie:
Living on my own- Freddy mercury 93 mix (ramaekers&sas)
Orion too - You and Me, 2002? (recentere hit, rameakers &...)

en luister op studiomonitors en op hifi hè brother!

:mega: :mega: :mega:

sorry hoor maar leuk die voorbeelden echter 9 van de 10 keer vind het helemaal niets !
ken ook mensen die hun mix verneuken op een een SLL dus tja ...

enige is echt uitproberen !!!!
het gaat er om dat je er mee werkt en hoort hoe jou apparatuur er mee klinkt ...

Ik ben tot aanschaf van een Ghost overgegaan,omdat :
- Mackie klinkt erg kil,heb vaak bij anderen met Mackies gewerkt,vond het verschil met Behringer te klein....
- Ghost 'voelt' steviger aan als Mackie...
- Ken teveel mensen met een Mackie die technische problemen hebben of hebben gehad....
- Had producties gehoord die met de Tascam gemaakt waren,klonk niet okee...en bovendien hoorde ik van verschillende kanten negatieve verhalen over de Tascam...
- Die Tascam tafels worden niet meer gemaakt,zijn al oud en errug groot...
- Hoorde producties van mensen die recentelijk tot aanschaf van de Ghost waren overgegaan,en hoorde meteen vooruitgang....( overgestapt van Tascam op Ghost,overstap van Mackie op Ghost )
- Las van vele producers positieve verhalen over de Ghost....

Kep de Ghost nu een tijdje,ben erg tevreden....EQ : supergoed in het laag,lekker strak hoog....de meeste routing-mogelijkheden in vergelijking met de anderen....
Een nadeel van de Ghost is dat ie geen XLR outputs heeft ( schandalig voor zo'n tafel )...

Nou maak ik hardcore,maar ik denk dat je voor techno of andere house dezelfde eigenschappen voor een tafel nodig hebt....

Tot zover dit reclameblok...:D

Qua technische problemen hoor je van zowel de Ghost en de Mackie verhalen.
Bij soundcraft verhalen over inserts, bij Mackie over kanalen die uitvallen door flatcables.

Denk ook niet dat dat een uitgangspunt moet zijn van je keuze.
Het ligt er ook maar net aan hoe de vorige eigenaar met de tafel is omgegaan.

In 1e instantie zou ik op de sound afgaan en dat blijft een persoonlijke keuze.

Origineel geplaatst door Cisco
Ja! Die is erg mooi! Maar duur! Staat nu op 2750,- Wat is zón bbetje de gemiddelde prijs van een Solitaire, en heb je die ook in 24 kanaals versie?

Solitaire rocks~!~!

Als je het geld hebt...dan....... ;)

Origineel geplaatst door dione
Ik ben tot aanschaf van een Ghost overgegaan,omdat :
- Mackie klinkt erg kil,heb vaak bij anderen met Mackies gewerkt,vond het verschil met Behringer te klein....
- Ghost 'voelt' steviger aan als Mackie...
- Ken teveel mensen met een Mackie die technische problemen hebben of hebben gehad....
- Had producties gehoord die met de Tascam gemaakt waren,klonk niet okee...en bovendien hoorde ik van verschillende kanten negatieve verhalen over de Tascam...
- Die Tascam tafels worden niet meer gemaakt,zijn al oud en errug groot...
- Hoorde producties van mensen die recentelijk tot aanschaf van de Ghost waren overgegaan,en hoorde meteen vooruitgang....( overgestapt van Tascam op Ghost,overstap van Mackie op Ghost )
- Las van vele producers positieve verhalen over de Ghost....

Kep de Ghost nu een tijdje,ben erg tevreden....EQ : supergoed in het laag,lekker strak hoog....de meeste routing-mogelijkheden in vergelijking met de anderen....
Een nadeel van de Ghost is dat ie geen XLR outputs heeft ( schandalig voor zo'n tafel )...

Nou maak ik hardcore,maar ik denk dat je voor techno of andere house dezelfde eigenschappen voor een tafel nodig hebt....

Tot zover dit reclameblok...:D

Ik moet de mijne echt een keer wegbrengen,niks dan gezeik.
Heb je al eens met een koptelefoon geluisterd? ,dus dan bedoel ik ff met een plug in de koptelefoon ingang pluggen.
Ik heb dat 2 keer gedaan,daarna nooit meer,na ik dat gedaan had was me hele linker uitgangs signaal van de main outs naar de klote,heb daar een half uur weer met die koptelefoon plug zo moeten porren zodat ik de linker main weer terug had.
De inserts zijn brak,de gain van 2 kanalen stopte spontaan na een half jaar,soms heb ik alleen highpass op rechts,de routing is niet ok,als ik de main inserts loskoppel heb ik helemaal geen geluid meer.

Met mackie had ik daarintegen nooit problemen gehad.

Origineel geplaatst door trash
Ik moet de mijne echt een keer wegbrengen,niks dan gezeik.
Heb je al eens met een koptelefoon geluisterd? ,dus dan bedoel ik ff met een plug in de koptelefoon ingang pluggen.
Ik heb dat 2 keer gedaan,daarna nooit meer,na ik dat gedaan had was me hele linker uitgangs signaal van de main outs naar de klote,heb daar een half uur weer met die koptelefoon plug zo moeten porren zodat ik de linker main weer terug had.
De inserts zijn brak,de gain van 2 kanalen stopte spontaan na een half jaar,soms heb ik alleen highpass op rechts,de routing is niet ok,als ik de main inserts loskoppel heb ik helemaal geen geluid meer.

je moet ook oppassen wat die hardcore mannen allemaal zeggen .. vaak is het netzo opgeblazen als de muziek zelf
het woord dynamiek hebben ze geloof ik nog nooit van gehoord ...

ik zou cisco eigenlijk ook een mackie of ghost aanraden .. al was dat alleen om mijn kansen op een tascam te vergroten !

en die solitair .. tja .. was dat bedrijf niet op de fles ? dus geen service ?
wel een bloedmooie tafel .. weet alleen niet hoeveel ruis die midi-ed vca faders er bij stoppen ..

Origineel geplaatst door MadR
je moet ook oppassen wat die hardcore mannen allemaal zeggen .. vaak is het netzo opgeblazen als de muziek zelf
het woord dynamiek hebben ze geloof ik nog nooit van gehoord ...

Dynamiek ? Wat is dat ?

laat zich niet weer uit de tent lokken door mensen die hardcore-producers niet serieus nemen,
terwijl veel hardcore-mannen op vele muzikale gebieden werkzaam zijn

Maar goed....als je serieus produceert wil je ook veel mogelijkheden hebben met je tafel ( aux,routing,eq )...volgens mij heb je in de prijsklasse van de Ghost dan geen serieuze concurrenten....

Voordelen op een rijtje :
- 8 aux,waarvan 2 full stereo
- uiterst flexibele eq,en de best klinkende eq ( daar zijn de meeste het wel over eens dacht ik )
- aux en eq ook schakelbaar naar de B-inputs
- 4 aux returns naar de subgroepen te routen
- lowcut filter en phase reverse op alle kanalen
- phantom power per kanaal in/uit te schakelen
- 2 two-track ( tape ) returns
Allemaal van die kleine dingetjes die het werken met de tafel prettig maken...

Nadelen Ghost :
- Geen XLR outputs
- Phone output op een rare plaats,als je een koptelefoon daarin doet,geeft ie geen gewoon geluid meer...
- Andere Phone output is stereo via twee jacks ( vaag )
- Geen panning op de subgroepen
- Voeding maakt teveel geluid ( daarintegen wel een hele lange kabel voor de voeding,dus je kunt 'm ver weg zetten )

Ik maak snoeiharde Techno! Die kille sound van de Mackie moet daar toch mooi bij passen? :confused:

De Ghost overstuurt ook lekker :D

Maar wat voor tafel heb je nu ?

Ik heb een mx2442a te leen, maar dat ding valt van brakheid bijna uit elkaar!:D Heb voorheen wel mat een 1604 gewerkt, maar da's wel weer lang geleden. Heb wat centjes gespaard, en het wordt nu gewoon tijd voor een goeie tafel.;)

Ik heb een mx2442a te leen, maar dat ding valt van brakheid bijna uit elkaar!:D Heb voorheen wel mat een 1604 gewerkt, maar da's wel weer lang geleden. Heb wat centjes gespaard, en het wordt nu gewoon tijd voor een goeie tafel.;)

Ooooo.....dan ga je erg blij zijn,welke van de tafels je ook kiest...;)

Dan weet ik al helemaal niet wat er mis is met de mijne,als ik de gain opengooi,krijg ik gekraak,geen mooie distortion,hetzelfde btw als bij mackie....

Dynamiek ? Wat is dat ?

laat zich niet weer uit de tent lokken door mensen die hardcore-producers niet serieus nemen,
terwijl veel hardcore-mannen op vele muzikale gebieden werkzaam zijn

Maar goed....als je serieus produceert wil je ook veel mogelijkheden hebben met je tafel ( aux,routing,eq )...volgens mij heb je in de prijsklasse van de Ghost dan geen serieuze concurrenten....

zoek maar eens in de usenet nieuwsgroepen naar die tascam tafel ... en lees eens wat de pro's ervan vinden en hoe zij het onderbouwen ...

ghost is niet slecht maar als je onderzoekje gebaseerd is op andermans producties op een tafel
terwijl niet de tafel maar DE PRODUCER in dat optiek de bepalende factor voor (geluids)kwaliteit is , vind ik dat je dat niet mag aandragen

dan snap je het gewoon weg niet .. is hetzelfde als een bassdrum 3 keer doorlussen op een tafel
(niel ... ;) ) dat is totaal niet nodig ..

in dat geval kan je beter gewoon een blokgolf generator kopen en voila ...

je snapt het .. ik heb niet zo'n hoge pet op van hardcore ppz en hun onderbouwingen en beweegredenen

(sorry .. heb zin om uit te dagen .. dus neem me niet al te serieus .. :P .. maar als je de tascam afzeikt .. doe het dan goed en niet half ! )

Origineel geplaatst door trash
Dan weet ik al helemaal niet wat er mis is met de mijne,als ik de gain opengooi,krijg ik gekraak,geen mooie distortion,hetzelfde btw als bij mackie....

dat krijg je als je veel overstuurt
nooit gehoord van het feit dat tafels daar niet zo goed tegen kunnen ?

wat dacht je dat bij een rood stoplicht ook door mag rijden ? :duivels:

(sorry ik weet niet of je veel overstuurt hebt .. maar je hebt nog mazzel dat je het kanaal nog kan gebruiken .. bij mijn behringer ben ik zo al 1 kanaal verloren)

Back