MPC4000 track edit features?

robnet

Stamgast
Nog iets wat ik niet kan vinden in de user manual.

Als gebruiker van de Yamaha sequencers ben ik gewend aan allerlei mogelijkheden om opgenomen MIDI data te manipuleren met behulp van zogenaamde 'edit jobs' en real-time 'play effects'. Naast copy, cut en paste kan ik in de 4k hier echter niets over vinden.

Is het mogelijk om MIDI timestretch te doen, waarbij de afspeel snelheid van een track wordt verdubbeld, of gehalveerd?

Is het mogelijk om de MIDI events in een track qua positie te verschuiven (bv. een kwart noot naar rechts)?

Is het mogelijk om de MIDI events in een track te reversen?

Is het mogelijk om de pitch van de MIDI events in een track real-time aan te passen?

Dat soort spul dus. Hoe doen jullie dat?

-Robert

Notes verschuiven is geen enkel probleem, ook realtime pitchshiften van de track gaat vlot.
Je kan een deel van een sequence opslaan in een phrase library (met meerdere plekjes), zodat je één van die phrases later en overal gaan inserten. Of je ook nog bewerkingen op die phrases kan gaan doen, moet ik eens uitchecken.

De midi-edit functions zijn de beste van alle hardware sequencers in het universum.
Het is echt heel makkelijk om nootjes te veranderen en erbij te doen, soms mischien nog wel makkelijker dan met de muis.

Ik denk dat je hem nu maar gewoon moet gaan kopen, ik denk dat de belangrijkste gedeeltes van jouw eissen wel gedekt zijn. Het enige nadeel is mischien het buggy o.s, maar ik heb er nu echt vertrouwen in dat het goed gaan komen. De betatesters van 1,51 zijn zeeeeer tevreden.

De enige competitie die in de buurt komt is de MV8000,,
nadelen van de mv8000:
-Minder strakke miditiming en resolutie.
-Minder intelligente sampleengine (geen 24 bits)
-MV8 is trager met laden en skippen van screens, als je op een knop drukt kan het soms 1.5 seconde duren voordat ie naar dat menu gaat, en dat is echt klote.
-Geen aka.sys, en akasys is echt top
- Veel minder users en support op het net. Ik ken zelf echt helemaal niemand die zo'n ding heeft.
- Ram en output uitbreiding zijn duur wat de lagere prijs van de mv teniet doet in de long run.

VOordelen MV8
-Pads voelen wat lekkerder aan (is persoonlijk)
-Heeft een hele lekkere open reverb die de AKai mist

succes

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
De midi-edit functions zijn de beste van alle hardware sequencers in het universum.
Het is echt heel makkelijk om nootjes te veranderen en erbij te doen, soms mischien nog wel makkelijker dan met de muis.

Daar ben ik ook behoorlijk van overtuigd.

Ik denk dat je hem nu maar gewoon moet gaan kopen, ik denk dat de belangrijkste gedeeltes van jouw eissen wel gedekt zijn. Het enige nadeel is mischien het buggy o.s, maar ik heb er nu echt vertrouwen in dat het goed gaan komen. De betatesters van 1,51 zijn zeeeeer tevreden.

BRAND van nieuwsgierigheid! Waar *zijn* die lui? ;)
Ik denk ook dat ik 'm moet kopen. Klinkt naar m'n droombak. Moet alleen die aux send toestand nog oplossen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken.

De enige competitie die in de buurt komt is de MV8000,,
nadelen van de mv8000:
-Minder strakke miditiming en resolutie.
-Minder intelligente sampleengine (geen 24 bits)
-MV8 is trager met laden en skippen van screens, als je op een knop drukt kan het soms 1.5 seconde duren voordat ie naar dat menu gaat, en dat is echt klote.
-Geen aka.sys, en akasys is echt top
- Veel minder users en support op het net. Ik ken zelf echt helemaal niemand die zo'n ding heeft.
- Ram en output uitbreiding zijn duur wat de lagere prijs van de mv teniet doet in de long run.

Voordelen MV8
-Pads voelen wat lekkerder aan (is persoonlijk)
-Heeft een hele lekkere open reverb die de AKai mist

succes

Ik zie de MV helemaal niet zitten. Het is belangrijk voor mij om op 24bits, en evt. 96k te draaien. En voor MIDI sequencers moet je imo al helemaal niet bij Roland zijn. Hun effects zijn inderdaad erg lekker, ook de reverb. Tikje dun/bright misschien, maar voor een interne reverb zeer goed (ik refereer hier naar de VSynth effects).

Bedankt!
- Robert

Mwa je hoeft je niet helemaal blind te staren op dat 24 vs 16 bit verhaal hoor. Mijn ervaring is dat zelfs die oudere 16 bit AKai hardiscrecorders nog beter klinken dan opgenomen tracks met van die 24/96 M-Audio rommel. Ik gebruik nu alles op 24bit maar dan 44 khz, dat scheelt me weer stemmen. Maarja ik maak meer techno en daar hoeft niet alles kraakhelder te klinken, als het maar hard en dik klinkt, en geloof me,,, dat doet het:okdan:

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
....Mijn ervaring is dat zelfs die oudere 16 bit AKai hardiscrecorders nog beter klinken dan opgenomen tracks met van die 24/96 M-Audio rommel... *knip* .. ik maak meer techno en daar hoeft niet alles kraakhelder te klinken, als het maar hard en dik klinkt

Wat versta jij dan onder "beter klinken" Als er Akai op gedrukt staat zeker? :duivels:

PS, de beste realtime MIDI editor is nog altijd de RS7000, dat kan je niet weerleggen. Althans, try me! :D

Arv

Origineel geplaatst door Arv
PS, de beste realtime MIDI editor is nog altijd de RS7000, dat kan je niet weerleggen. Althans, try me! :D

Arv

Ik heb een RS7000! :)
En het ding is inderdaad erg sterk.

Origineel geplaatst door Arv
Wat versta jij dan onder "beter klinken" Als er Akai op gedrukt staat zeker? :duivels:

Arv

Akai heeft gewoon hele goeie converters, ik twijfel nooit aan mijn gehoor, ik hoor het verschil gewoon.

De rs7000 is een kick ass bakkie, daar ben ik het helemaal mee eens. Hij heeft kwa track edit echt wel beperkingen die je bij de mpc4000 niet hebt. Laat ik nou net een RS7k gehad hebben*D

Back