Ad Visser, de enige echte Ad Visser Tread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

- -

Ouwe rot
Wel, hier de enige Ad Visser tread !
Gooi er alles in wat je er over weet. neem je em serieus? Vind je zijn muziek goed?
Heeft "train your brain for better sex" je geholpen ?
Ging je zweven op "Brainsessions" ? bestaan die Apha waves? Heb je Foto's?
Zijn boeken gelezen? Goeie of slechte herinneringen aan Top-pop?
zeg t maar. De enige echte Ad Visser tread is hierbij geopend !!!!!!!!!!!!!!!!!

Attachments

• toppop3.jpg
    toppop3.jpg
    24,8 KB · Bekeken: 167
Wat ik wel een stoer verhaal vannem vond is dat hij in z'n toppop tijd nog een keer David Bowie bij hem op de bank heeft laten slapen. Want er was geen hotel geregeld voor hem. (hoezo nederland ten top?)

Maar hij heeft zeker mooie muziek gemaakt. Niet alles van hem kan ik mooi vinden maar er zitten een paar echt goede dingen tussen. (kan alleen ff niet op die naam van die CD komen)

Over de muziek die Ad Visser heeft uitgebracht kan ik weinig vertellen want ik heb het nog niet gehoord.

Voor mij zal Ad Visser altijd verbonden blijven met Avro's Top Pop. Toen was ik nog erg jong en dacht toen dat het programma 'anders heette', namelijk: Avro Stop Pop :D

Destijds was dat zowat hét televisieprogramma om bij te blijven op muzikaal gebied. Nog niet zo lang geleden was er televisieprogramma (kwis) met Bart Peeters en enkele 'oude' muzikanten van toen en waarin regelmatig fragmenten uit Top Pop werden vertoond. Trouwens, toch best leuk om die gekke kostuums en glittertoestanden eens terug te zien.

Maar eigenlijk vond ik Countdown (Veronica) met Jeroen van Inkel en Erik de Zwart gewoonweg beter. Zelfs de huidige TMF en MTV kunnen er nog steeds niet aan tippen (IMHO). :halleluja Dát waren nog eens tijden voor Veronica

Ik kan me van Ad Visser alleen het nummer "no news from the western frontier" herinneren (weet niet eens of dat daadwerkelijk de titel is). Dat vond ik toen een heel mooi nummer, maar recente zoekpoginen ten spijt heb ik het nummer niet meer kunnen vinden.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32
Ik kan me van Ad Visser alleen het nummer "no news from the western frontier" herinneren (weet niet eens of dat daadwerkelijk de titel is). Dat vond ik toen een heel mooi nummer, maar recente zoekpoginen ten spijt heb ik het nummer niet meer kunnen vinden.
klopt... dat was samen met Gary Brooker (Procol Harum)... " No News From The Western Frontier " was de titel...

Adje had ook nog een boek geschreven (en bijbehorende muziek) Sobriëtas uit 1982 waarin hij op een gegeven moment de vic20 nog beschreef :D en natuurlijk het Hi Tec Heroes project uit 1987 niet te vergeten...

toppop.jpg

mischien wel de meest foute look... (idd... linkerkant) gniffel gniffel... :bekdicht:

Laatst gewijzigd:
ik kan me vaag vroeg jaren 90 of eind jaren 80 nog wel z'n TV reclame herinneren van Ad met zijn Amsterdam Computer Ensemble, wat er op neer kwam dat het orkest uit computers bestond......ik weet niet of ze ook echt armen en benen hadden...................

citaat van zijn site:

Ad Visser houdt zich al decennia intensief bezig met de kennis van spiritualiteit. Hij ontwikkelde o.m. zijn CD's "Brainsessions" om het brein te stimuleren en diepe ontspanning te bewerkstelligen.
Zowel in CD-vorm als 'LIVE' in binnen- en buitenland.
Hij geeft inmiddels al vele jaren zijn bizondere seminars die de vorm hebben van avontuurlijke performances. Bij de top 100 van het internationale bedrijfsleven, ministeries, overheidsinstellingen, tot kunst-festivals en jongerenhappenings is Ad met zijn op maat gemaakte optredens te vinden.
Hij ontwikkelde inmiddels vele nieuwe vormen van Brainsessions met methoden om meer uit het brein te halen. Zoals bijvoorbeeld het vergrootten van je creativiteit...Zie elders op deze site

wel?

het voorstel van Astronaut is hem te vragen voor een interview ! Geniaal ! doen !

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
het voorstel van Astronaut is hem te vragen voor een interview ! Geniaal ! doen !

mijneerste vraag zal zijn of ooit LSD heeft genomen en hoe die toch aan die bizarre ideeen komt als "the Car Philharmonic orchestra" die speciaal bewerket auto's kan je namelijk bespelen

Wat is er trouwens geworden van Mevr. Penny de Jager. Ah, is tevens een vraag voor in het interview. :D

Ze is inmiddels hoog blond maar ja, dat kon iedereen zien :)

Attachments

• penny.jpg
    penny.jpg
    28,2 KB · Bekeken: 196
Toppop...

Toppop was het enige dat we hadden op de buis in de 70's... Toppop was magie (ik vroeg me als kleine 6 altijd af, als ik die bands zag spelen in een grote oefenruimte, of ze daar wel weer uit konden wan tik zag geen deur of raam)... Toppop was het zien van de groep Normaal die de halve studio af brak... Toppop was veel cooler dan de Tros Top 40 en al helemaal Op volle Toeren 8o)... Toppop was na het vertrek van Ad in 1985 niet meer wat het was...

tot zover 6...

[70's mode] wie van jullie vogels kan ff die te gek gave Toppop Intro Tune opsporen? (6 is het nl. nog niet gelukt)...
die is helemaal te waus, weet je, en hoort dus zeer zeker en absoluut in deze thread! 8) [/70's mode]

Laatst gewijzigd:
En een oudje ook.

En een oudje ook.

Wow deze is lekker fout. :D

Origineel geplaatst door 6 trak
klopt... dat was samen met Gary Brooker (Procol Harum)... " No News From The Western Frontier " was de titel...

Adje had ook nog een boek geschreven (en bijbehorende muziek) Sobriëtas uit 1982 waarin hij op een gegeven moment de vic20 nog beschreef :D en natuurlijk het Hi Tec Heroes project uit 1987 niet te vergeten...

toppop.jpg

mischien wel de meest foute look... (idd... linkerkant) gniffel gniffel... :bekdicht:

wat is vic20 ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back