Circuit bending heaven

Origineel geplaatst door nomore
interessant :)

maar. ehh. tot hoever gaat dat 'benden' eigenlijk.. een bepaald chippie opzoeken en goed ver***??

Nou inderdaad!

Heb een heeel oud casiotje opengemaakt en gevolgd wat er op de site werd gezegd.
't is een MT-750 keyboardje

Ik heb er nu nog maar 2 switches op gemonteerd maar er kunnen er wel 15 op als het moet :P

Luister maar hoe dat klinkt :)

Eerst het origineel en daarna 1 switch om en daarna nog een switch om

Zeker weten ja.. ik vind het iig helemaal te gek. Zulke weirde shit had ik nog nooit uit een apparaat horen komen zonder hem aan te raken! :D heel grappig dit

Nog een stukje waarbij ik hem aanstuur via midi met de sequencer van de Prophet VS en daarbij met de rate van de arpeggio speel op een marimba geluid 😕

aah dit is vet !

Maar ik ga niet aan mijn oude geliefde Mt220 Casio kloten wat dat is zonde van mijn eerste keyboardje :D

Origineel geplaatst door Sander02
Zeker weten ja.. ik vind het iig helemaal te gek. Zulke weirde shit had ik nog nooit uit een apparaat horen komen zonder hem aan te raken! :D heel grappig dit

Nog een stukje waarbij ik hem aanstuur via midi met de sequencer van de Prophet VS en daarbij met de rate van de arpeggio speel op een marimba geluid :confused:

So dan... vet! Dat wat ie op het einde doet is te gek!

Ja hè, ik vind het echt te gek. Ben er al een weekie ofzo mee bezig en heb echt zoiets van 'shit, waarom heb ik dit niet eerder bedacht' Heb er inmiddels al 8 switches op gemonteerd :D hij klinkt steeds chagerijniger

Dob, weet je toevallig in hoeverre de SR-16 van alesis te benden is? :duivels:

Origineel geplaatst door Sander02

Nog een stukje waarbij ik hem aanstuur via midi met de sequencer van de Prophet VS en daarbij met de rate van de arpeggio speel op een marimba geluid :confused:
woh! koel!

ik kan niet wachten tot de workshop volgende week... heb n hoop spulletjes bijeen gezocht: een casio tone bank; een speelgoed keyboardje met verschillende sounds en ritmes, en pitchbend(!); nog 2 ultra cheape speelgoed keyboardjes; en een paar ouwe videospelletjes. oh wat wordt dat leuk!

O, op zeker Divi.. dit was ook een casio MT-750 Tonebank met midi en pitchbender. Vreemd genoeg reageerd het ding ook op het modulatiewiel als hij midi aangestuurd wordt (terwijl er geen mod. wiel op zit) :confused:

Ik was net te laat met aanmelden anders was ik ook gegaan :stupid

haha op een gegeven moment had ik een contact gevonden waarbij het geluid achterstevoren ging lopen, maar nog wel in de tijd zeg maar (!) :dj:

Maar ook de vonken kwamen er weleens van af hoor, en ook om de haverklap loopt-ie finaal vast; ik kan hem dan nieteens meer uitzetten. maar nadat de stroom eraf is geweest, doet-ie het gewoon weer.. geen probleem

Hij mag best een beetje over s'n zùiger gaan :peukie:

Laatst gewijzigd:
Back