Origineel geplaatst door sunny pedaal
nu heb ik ook m'n mo drive opengeschroeft en geconstateerd dat die een 50 pins scsi aansluiting heeft en een 4 draads voeding.
mijn vraag is hoe kan ik dit nu het beste aansluiten?, op die externe scsi of op die floppy aansluiting en welke verloopstekkers moet ik daarvoor aanschaffen.? bij emu zag ik vaag iets staan over een 3/2 verloopstuk voor 28€ , het fijne kon ik er niet van maken. en wat doe ik met die voedingsdraden.( en de terminatie)
Allereerst, Sunny pedaal, kan jij zelf het best bepalen of je die floppy veel gebruikt.
Aangezien ik de sampler nog moet ontvangen, is mijn ervaring 0,0.
Ik vraag me dus al een hele tijd af of de floppy met het max. van 1,44Mb ons veel van dienst kan zijn.
(Zijn de betere samples juist niet veel groter?)
Je voelt het al; ik zou zeggen floppy eruit en MO erin.
Vervolgens moet je dan weten welke voedingspaaning(en) die MO nodig heeft.
Misschien volstaat 1 spanning en moet je die 2 draden uit de voedingskabel van de sampler halen.
Mischien dat je op het internet info kan vinden over jou MO?
Heb je nu al een scsi-app. extern eraan hangen?
Indien niet dan is ook die aansluiting vrij voor je MO.
Wat betreft de terminator; volgens mij kan je uitproberen of de MO wel of niet ge-terminator-ed moet worden.
Ik denk dat je de MO daar niet mee kan vernielen. Hij is m.i. wel of niet zichtbaar in het scsi-menu v.d. sampler.
Let wel; ik heb er nog geen ervaring mee, misschien dat iemand anders hier een duit in het zakje kan doen?