Emu ESI4000 en interne HD?

Hallo daar

De mensen in dit topic weten vast wel een antwoord op mn vraag.
Ik heb een esi 4000 voor bij een rm1x, maar ben er nog niet veel mee aan de slag geweest omdat ik meer van de creatieve kant van produceren ben ipv het technische..
Maar goed ik zal en moet er aan geloven.

Mijn probleem is, ik wil iets saven, druk op save maar daar staat de floppy drive geselecteerd, escape.
Druk ik op op drive select en zet het op local, enter.
Druk ik weer op save maar daar staat de floppy drive wéér geselecteerd.
In dit menu heb ik em nog niet op local gekregen, waar ik ook aan draai en druk.
Heb ook nog even geprobeerd om op trigger knop 1 te drukken, maar dan blijft floppy drive staan, en eronder komt not a valid drive te staan..
Wat (the fuck) doe ik fout? :D

? volledig off topic maak dan een eigen topic of gebruik de zoekfunctie ?

heb je dan iets staan op local (een harde schijf?)
zoniet zul je moeten op floppy saven, zit er niets anders op..
als het niet werkt moet je de floppy eens formateren (zie handleiding)

ontopic:

Wie o wie heeft een hd in de ESI4000?

is je scsi disk wel gemount? ziet je esi je hardsisk wel?

de HD moet bij het opstarten mounten, is te zien in het scherm bij het opstarten.
als je hem niet ziet, ( wat bij jou waarschijnlijk het geval is) dan moet je de HD een ander ID geven.(jumpers)
of je voeding voor langere tijd bestand is tegen gebruik met een HD durf ik hardop te betwijfelen, ik bouw altijd de hd in mijn esi samplers, maar altijd met een aparte voeding voor de hd, dan wordt het geheel al warm genoeg.
en als je twijfels hebt over wat je allemaal aan het doen ben met je sampler en HD's enzo, zonder dat je eigelijk weet wat je aan het doen ben, dan zit er een zeker risico in dat het geheel na verloop van tijd helemaal niet meer werkt.
( scsi aan de praat krijgen kan nogal lastig zijn)
sucses!
groeten,
jeroen

volgens mij is het vooral de opstart tijd van een harde schijf die fataal kan zijn, dan verbruikt hij het meest dacht ik

heb je ervaring met de esi-4000?

er zijn dus blijkbaar 2 modellen van,
bij de ene is het makkelijk (vrije scsi slot),
bij de andere heb je een vreemd soort scsi kabel nodig dat niet zomaar te vinden is.

de HD moet bij het opstarten mounten, is te zien in het scherm bij het opstarten.
als je hem niet ziet, ( wat bij jou waarschijnlijk het geval is) dan moet je de HD een ander ID geven.(jumpers)

Je kan hem natuurlijk ook naderhand mounten: [master/global] en dan geloof ik 9 (uit mn hoofd)

HET IS GELUKT :mega:
4GB Scsi HD in de ESI4000 incl koppeling aan pc (mac)

dankzij een fotohint op een emu group op yahoo..
zie bijlage..

heb scsi flatcable uit een grijze G3 gesloopt,
de connector in de esi zelf losgevezen,
dan de flatcable voorzichtig verwijderen eruit (opgelet, plastiek kraakt heel makkelijk af), en de nieuwe flatcable erin proppen (zie foto).
dit is best een heel tijdrovend klusje, met 2 platte schroevendraaiers aanduwen links en rechts van de pinnen, 1 voor 1.. Het duurde bij mij 3 pogingen voor het werkte.

stel gerust vragen.

Attachments

• 409c.jpg
    409c.jpg
    22,9 KB · Bekeken: 90
Cool! dit ga ik ook doen...

ik heb nu een zipdrive in mn esi zitten.. een harddisk er bij proppen zou lekker zijn.. Ik heb nog wel een paar gig scsi diskje liggen namelijk...

Even een vraagje over de voeding.. zou ik de harddisk en interne zipdrive op dezelfde voeding kunnen doen? Alles intern inbouwen lijkt me wel praktisch namelijk..

Zouden er problemen komen met ventilatie? Er zit geen ventilator in een esi.. maar die zit vlgns mij ook niet in bv een mpc-1000, en daar past ook een interne HD in..

Cool! dit ga ik ook doen...

ik heb nu een zipdrive in mn esi zitten.. een harddisk er bij proppen zou lekker zijn.. Ik heb nog wel een paar gig scsi diskje liggen namelijk...

eerst en vooral zou je moeten een speciale beugel bouwen voor de hd..

die 2 op dezelfde voeding is NIET aan te raden..
je moet al enorm oppassen met het type hard disk dat je erin steekt (gelukkig zijn die specs makkelijk te vinden)

best voorzie je dus een extra voeding.. niets belet je natuurlijk om ook die in te bouwen.. maar als je zo ver gaat, waarom niet meteen een stille koelfan ergens erin ;)

Back