e-mu vintage keys

djmarionesta

Ingeburgerd
hallo allemaal,

ik ben van plan om een e-mu vintage keys te kopen om aan mijn mpc2kxl te hangen .
op mpc-tutor zeggen ze dat ik de cdrom vintage sounds moet kopen en dan via comp en halion de sounds moet gebruiken.
kan dit wel?? ik bedoel met softsynths de mpc bespelen en hoe zit dat???
latency??

grtzz mario

Ik heb toevallig die CDROM van E-Mu (waarop alle geluiden uit de Vintage Keys staan) en heb toenertijd met Chickensys Translator de orginele ESI4000 samples vertaald naar m'n Akai S2000. Gewoon de hele sample cd converted naar een virtueel Akai volume en dat weer op CDROM gebrand.
Dat werkte wel, maar niet fantastisch. Kan liggen aan de wat oudere versie van Translator, intussen is dat pakketje ook al wat versies opgeschoten.

dank je, maarre is het nou verstandig om een vintage keys te kopen of niet doen en werken met softsynts /samples in combinatie met m'n mpc 2000xl??

Waarom wil je SOFT gaan (en allemaal latency toevoegen) als je zo een mooie, strakke sampler hebt staan???

Wil je INSTANT sounds, zonder al dat gedoe met samplen etc: kopen die module!
Heb je minder geld dan tijd, en wil je met je MPC die dingen gaan afspelen: koop een sample cd, en gebruik die op de MPC...

Groet,
Roy

Gewoon de module kopen. Is door het uitkomen van de emu vintage pro module erg goedkoop tegenwoordig. Heb hem zelf gehad naar grote tevredenheid. heeft veel meer mogelijkheden dan de samplecd. (zit een chorus in, is 16x multitimbraal, voor elk kanaal 2 envelopes en 2 filters, geluiden kunnen worden aangepast, en gelinkt. Zit een modulatie matrix bij enz.)

Een leuke bak voor weinig geld, goede geluidskwaliteit, scheelt je veel tijd en samplegeheugen. Gewoon doen dus.

Maarja, dat is mijn nederige mening ;) .

Origineel geplaatst door Lacertus
Heb je minder geld dan tijd, en wil je met je MPC die dingen gaan afspelen: koop een sample cd, en gebruik die op de MPC...

Groet,
Roy

Ik dacht dat een 2000 geen mogelijkheid had om 'tuned instrument' samples te gebruiken ? Dat wordt dan wel een hele programmeerklus.......

Ronald

Re: e-mu vintage keys

Origineel geplaatst door djmarionesta
hallo allemaal,
ik ben van plan om een e-mu vintage keys te kopen om aan mijn mpc2kxl te hangen .
op mpc-tutor zeggen ze dat ik de cdrom vintage sounds moet kopen en dan via comp en halion de sounds moet gebruiken.
Een 2ehands Vintage Keys is stukken goedkoper dan al die software legaal aanschaffen, en dan nog eens de CD scoren.
kan dit wel?? ik bedoel met softsynths de mpc bespelen en hoe zit dat???
Waarom niet? Je MPC heeft er niks mee te maken, die pads kunnen ook als een soort vreemd MIDI-toetsenbord dienen.
latency??
Opnieuw, is helemaal afhankelijk van je geluidskaart.
Origineel geplaatst door djmarionesta
dank jullie allen!!!!!!!!!!
maarre bij een module moet ik toch ook een midi keyboard kopen??????????
Wil je alsjeblieft die ! en ? maar 1 keer gebruiken? :)

Nou, niet per se. Zoals ik al zei, de MPC stuurt MIDI informatie uit. Dat de pads zich niet zo lenen voor solo's en akkoorden is een tweede. Maar een MIDI keyboard is sowieso handig. Kun je ook een gesamplede piano in je MPC zetten en daarvan gebruik maken.

Waarom wil je trouwens per se een Vintage Keys hebben? Ik dacht eerst dat 't om de nieuwe ging, maar de oude.. nouja, geef mij liever de nieuwe maar. 't Is absoluut geen slechte module, en een hoop sounds zijn eigenlijk stiekem toch best wel gaaf, maar als je alleen een MPC hebt.. ik zou op z'n minst nog een effectenbak erachter hangen (tenzij je dat natuurlijk met VST-effecten gaat oplossen).

ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dank u duidelijke taal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mits je natuurlijk midi kabels hebt ...

vintage keys midi out = akai mpc midi in

akai mpc midi out = vintage keys midi in

(ok = flauw)

En de E-mu heeft natuurlijk een heel eigen klankkleur door de specifieke D/A converters.

Ik heb de Vintage Rom in mijn XL-7 zitten en ben er heel erg tevreden over. Goede en dikke sounds. Enige tegenvaller vind ik de 909 kit... met name de kick is wat onder de maat. Gewoon niet krachtig.

Verder weet ik niet of de module ook dezelfde editing functies en layers heeft en of er ook die Z-Plane filters in zitten?

plus wat het met samplers is... die kunnen de klank niet helemaal opwekken omdat ze simpelweg de gebruikte filters missen. Op een Esi4000 (dus ook emu) klinkt het toch anders als de vintage keys zelf ook al is het beiden Emu spul...

Koop anders eventueel de key versie van ede vintage keys. Heb je 61 toetsen en controllers erop zitten. 600 euro iets in die geest... nieuw in doos bij de winkel...

Back