De grote Schoolly D thread

smackos

Gepokt en gemazeld
Een Roland TR909 is nog nooit zo goed gebruikt als in Schooly D's "Free stylecutting", "Free Style Rapping", "PSK what does it mean", "Gucci Time" enzovoorts!

schoollyd.gif

Zo rauw en snerpend.

Zijn er nog mensen die dat ding nog zo goed gebruiken...of doen we allemaal alleen nog maar boem boem boem boem op 140 bpm met een hihatje er tussen in? :dj:

Laatst gewijzigd:
Schooly D is fantastisch... van de week nog zitten luisteren... hij gebruikt op sommige van die oude tracks ook een drumtraks geloof ik (saturday night bijvoorbeeld).

beats zijn onovertroffen.... 1e album was een sensatie, ik vind z'n 2e en 3e ook best te pruimen...

Ahaaa, mijn grote held. Super beats, lang leve de 909.

Het is trouwens Schoolly met dubbel L.

Schooly D of Schoolly D...wat maakt het uit :) Het is wat meer voor de hand liggend dan b.v. ghetto boys en geto Boys...maarja die konden waarschijnlijk ook niet lezen of schrijven :D

music_string10-1.jpg

En vergeet niet zijn "I Don't Like Rock 'n Roll" en natuurlijk "Put Your Fila's On"....

Kep die eerste LP/EP ook.....op Flame Records...lekker gewoon kale 909 ( met reverb ) beats en rauwe scratches...

:halleluja

schoolly D vind ik ook wel dope :) , heb nog niet echt veel van hem gehoord, maar wat ik van hem gehoord heb staat me wel aan,

aphrodite feat. schoolly D >>hoochie<< vindt ik een dik nummer, lekkere rauwe beat, piano'tje erover, (download of koop hem maar, is een tip van het huis 8> )

voor degenen die niet weten wat we bedoelen...hierbij een stukje van Schoolly D. - PSK....

http://www.globaldarkness.com/articles/schooly_d_original_gangsta.htm

fijne link... verderop staan ook nog wat tracks op realaudio en een discografie... hoewel die voor geen meter klopt... geen oude maxisingles en 3 keer een rerelease van saturdaynight als drie verschillende albums tellen is ook niet geheel in orde volgens mij, hoewel ze wel iets van elkaar verschillen... de allereerste saturday night had verschrikkelijk uit de maat gescratchte stukken (heeft ook wel wat natuurlijk), die zijn wat opgeschoond op "the adventures of" (+dat er wat extra tracks op "the adventures" staan)

deze discografie (van http://www.trouserpress.com/entry_90s.php?a=schoolly_d ) ziet er beter uit (hoewel nog steeds de eerste drie albums als drie verschillende worden geteld terwijl de nummers volgens mij op al die albums bijna hetzelfde zijn)

Schoolly-D (Schoolly-D) 1986
Saturday Night! — The Album (Schoolly-D) 1987 (Jive) 1987
The Adventures of Schoolly-D (Rykodisc) 1987
Smoke Some Kill (Jive) 1988
Am I Black Enough for You? (Jive/RCA) 1989
How a Blackman Feels (Capitol) 1991
Welcome to America (Ruffhouse/Columbia) 1994
The Jive Collection Vol. 3 (Jive/RCA) 1995
Reservoir Dog (Contract/PSK) 1995
A Gangster's Story (PSK) 1996
Funk 'n' Pussy Chord (Chord) 2000

ik ben afgehaakt bij "how a blackman feels" ... de albums daarvoor waren allemaal top, nieuwe shit heb ik niet zo gevolgd.

Origineel geplaatst door Vizion
Hehe Schoolly-D, die muziek mag er nog steeds wezen.:dj:
Is er trouwens nog iemand bij het recente optreden geweest van dit draadje?
Uiteraard!

Gucci!!! Het was vet! Mooie locatie trouwens, area 51.

Origineel geplaatst door Brutal Bass
Toen de walkman in kwam, was Schoolly D ..

Was errug prettig, samen met Doug E Fresh op een bandje :maffia:

Doug E Fresh and the get Fresh Crew, dat was goed! "The Show"

Back