|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Helaas geen moog filter in deze
Dan kan je net zo goed zo een lelijke stabielere oranje kopen
en mij een moogfilter laten bouwen..

Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Dan kan je net zo goed zo een lelijke stabielere oranje kopen

Maar wel een ARP filter!Origineel geplaatst door mono-poly
Ach, die hoge tonen hoor ik toch niet!Origineel geplaatst door SaintEric
...en de fout die daar in zit kan ik ook voor je oplossen...![]()
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar wel een ARP filter!

Ik ben benieuwd wat voor behandeling je dan uitvoerd. De standaard mod, de stroombegrenzingsweerstanden halveren die tussen de expogenerator en de diffamps zitten zou geen verschil moeten maken in laag.Origineel geplaatst door SaintEric
Het begint een aparte thread te lijken...
Er verdwijnt veel hoog en wat bas bij het originele ontwerp. Het filter klinkt na de behandeling een stuk minder wollig...
Ah vandaar, maar om de condensatoren en de weerstanden te vervangen moet je de submodule toch openpellen? Lijkt me een tricky en bewerkelijk klusje.Origineel geplaatst door SaintEric
Ik vervang het eind-tantaalelcootje door een elco van betere kwaliteit.(ook standaard) En nog een paar condensatoren
Op Harmony Central lijkt een mooie uitleg te staan van de 4 verschillende Arpen.This unit features the 4012 VCF, which some folks call a Moog filter.
The fact is though, no stock Arp came with a Moog filter and no, Moog never sued Arp.
Sure the design is a -24dB/oct lowpass filter, but that's about it.
Arp used different transistors, different voltages, different output stages and most of all, they sound considerably different than a real Moog filter.
Funnier still, there is no one Moog filter design.
The filters in the Moog modular, Minimoog and Prodigy are all different.
So many rumors, so little actual knowledge.
If *you* would like to believe this synth has a Moog filter, great.
But it just isn't the truth.
Ik heb uit die Oranje perfect de lead uit Close encounters nagebouwd (beetje sinus door de spring)...nou kippenvel hoor...wat is dat een mooie sound..Ook heb ik R2D2 in mijn kamer tot leven gebracht (sample en hold FM)..dat was toch best leuk om te horen.......Ik heb nu een grijze 2600 met Arp filter zonder filter mod en die heb ik nog niet kunne checken wegens drukte etc etc...Ik heb een tijdje geleden een 4034 opengezaagd ...Is inderdaad riskant maar niet onoverkomelijk(tenminste, als 'ie niet volgegoten zit met epoxiehars...). Alle onderdelen behalve de tempco en de dubbelfet zijn normaal verkrijgbaar. en met wat zoeken die dubblfet ook wel. De tempco van 1k87 is echt zeldzaam.
je kan toch ook tempco's gebruiken van 1k of van 2k en dan de andere weerstanden van de spanningsdeler aanpassen. Als je de tempco's van 2k neemt zit je er minder dan 10% naast. De tempco's zelf hebben een afwijking van ongeveer 10% met een beetje selecteren, wat wel lastig is, kun je er misschien wel een paar van 1k87 vinden.