latency bij reason via edirol ua-20 op mac osx

Grooveboy

Stamgast
Heeft iemand sugesties wat te doen?

Voor mijn live-setup gebruik ik een 2 x mc505 en jp 8000.
Nu heb ik een ibook g4 aangeschaft (voor ontwerp werk) en wil deze ook betrekken in mijn setup.
Een audio/midi interface (usb)gekocht: edirol ua-20.
Wat is nu 't probleem...
.... Ik wil de hele boel syncen met reason2.0.
Dat lukt, maar met veel latency (audio buffer laag> struikelt audio) loopt niet echt strak.
Moet ik drivers in een mapje kopieren bij reason of osx?

Nu las ik net op de edirol site : ASIO also does not apply in OS 10, since it has been replaced by Apple's new CoreAudio driver system.

Kan ik wel lage latency krijgen? en hoe dat te doen? weet niet waar te beginnen... ;/
-HELP-

Volgens mij heeft edirol op de site voor elk apparaat een download voor nieuwe en/of beta drivers en daar zou ook een os x bij moeten zitten. Ik gebruik zelf de DA2496 en die maakt al gebruik van de core audio faciliteit !

Thanx.

maar dit heb ik al eens gedaan, en ben nog steeds niet tevreden over de latency,
misschien ligt het aan mijn instellingen, weet jij of je met dat core gedoe net zo'n lage latency te behalen is als met asio drivers normaal gesproken.
Weet niet precies het aantal msec, maar je hoort gewoon dat de hele zooi niet strak loopt. Vooral bij een hoge audiobuffer, maar ik moet die wel hoog zetten zodra ik meer vraag van reason. Denk ook dat dat 't probleem is dan. Maar dat coreaudio is dat een verbetering ?

Dat Coreaudio is zeker een verbetering, maar om je toch even een tip te geven......

USB zal nooit zo'n lage latency halen als bv Firewire of een PCI kaart in je computer met een breakoutbox met daarin de ad/da convertors. Ik heb express voor de DA2496 gekozen omdat dat met een G4 kast dat mogelijk was. Als ik een laptop had gehad, was ik voor een firewire gegaan. Persoonlijk ben ik niet zo'n enorme voorstander van USB 1.0 interfaces !! (2.0 is een heel ander verhaal).

Wat is je huidige latency ?

Kom maar op met dat andere verhaal :) is namelijk usb2.0
Maar inderdaad, firewire is sneller. maar mijn portemonee vindt usb leuker. :)
Precieze latency weet ik niet uit mijn hoofd (zit nu op school!)
Maar geloof rond de 25 msec op audiobuffer van 512. kan dat?
hmmmm?

Origineel geplaatst door Grooveboy
Kom maar op met dat andere verhaal :) is namelijk usb2.0
Maar inderdaad, firewire is sneller. maar mijn portemonee vindt usb leuker. :)
Precieze latency weet ik niet uit mijn hoofd (zit nu op school!)
Maar geloof rond de 25 msec op audiobuffer van 512. kan dat?
hmmmm?

De UA-20 is geen usb 2.0 interface !!!
Er is op dit moment nog maar 1 usb 2.0 interface op de markt en dat is de ua-1000 die 999 euro kost.
Volgens mij haal je asio 2.0 in de war met usb......

25ms is erg slecht in ieder geval, zeker met die audiobuffer op 512 !!

Yep slecht idd, kan volgens mij niet kloppen, aangezien dat mijn ingebouwde eluidskaart nog een lagere latency geeft.
Dus ik heb vast en zeker iets fot gedaan, maar wat? Asio 2.0!! oja, vergis me! Maar weet jij de oplossing?

Back