midi file uit elkaar halen ?? alsjebegrijpwatikbedoel.

sowhat

Ik ben Tof
beste mensen

ik heb een vraagje, (hoop dat je me begrijp)

ik heb een aantal midifiles gedownload, en nu is mijn vraag of ik die uit elkaar kan halen,

wanneer ik hem in mijn sequencer inlaad dan krijg ik een het nummer in in track

ik wil graag die midi file bewerken maar dat gaat net echt makkelijk wanneer alle noten door elkaar zitten

Ik heb wel een midi files gedownload dat die channels wel gesorteerd zijn op kanalen.

wie o wie weet ?

het moet idd mogelijk zijn om alle kanalen weer netjes uit elkaar te trekken... zelf heb ik daar nooit mee van doen gehad...

als ze gesorteerd zijn op kanalen dan is het toch al goed...?! offe bedoel je ook dat je alle namen van tracks en parts wil zien? volgens mij gaat dat niet want die info wordt bij het opslaan van een midifile gestripped...

ja dat bedoel ik ja,

ik wil graag de instrumenten veranderen en zelf wat toevoegen

Cubase SX 2.01

Origineel geplaatst door 6 trak
het moet idd mogelijk zijn om alle kanalen weer netjes uit elkaar te trekken... zelf heb ik daar nooit mee van doen gehad...

als ze gesorteerd zijn op kanalen dan is het toch al goed...?! offe bedoel je ook dat je alle namen van tracks en parts wil zien? volgens mij gaat dat niet want die info wordt bij het opslaan van een midifile gestripped...

ze zijn juist niet gesorteerd en dat wil ik graag

Skipsel !! je bent een held !!

dit bedoelde ik en het is gelukt .

tnx

lang leve dsf:biertje:

Als je in reason een midifile importeert doet ie dat automatisch...

misschien overbodig, maar toch even de achtergrond van dit "probleem":
Standard Midi File (SMF) komt in twee formaten: 0 en 1.
bij SMF 0 worden alle midikanalen weggeschreven naar 1 track, veel standalone players maken gebruik van dit formaat. SMF 1 verdeelt de verschillende midikanalen netjes over verschillende tracks, zodat je ze makkelijk kunt editten in een (software)sequencer.
Let dus bij het saven van een SMF altijd op in welk formaat je savet.

Het kan zijn dat ik de 0 en de 1 door elkaar haal, maar volgens mij klopt het zo.

Back