Waaruit FXjes halen?

Mike Rockmore

Ouwe rot
Ben met een track bezig, house track, leuke paino chordjes erop etc, ik heb veel naar Bloomingdale muziek geluisterd de afgelopen weken, wat ik nog mis in mijn track zijn de bij passende fxjes, zoals in deze bijlage bij Soulmagic, het geeft de track een wat afwisselendere sound. Maar hoe heet dit effectje bv? en waar haal je het uit? Ik heb het echt nodig om mijn tracks voller te maken...

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groeten Mike

weet niet hoe het heet maar staat op sampel cd pro 800 van XX-large.

gr. Tom

Zal je matsen, niet helemaal hetzelfde maar nagenoeg.
By the way, hou jezelf niet voor de gek dat je productie afhangt van een effect.
Er zijn zat oplossingen te verzinnen.;)

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Zal je matsen, niet helemaal hetzelfde maar nagenoeg.
By the way, hou jezelf niet voor de gek dat je productie afhangt van een effect.
Er zijn zat oplossingen te verzinnen.;)

gr. Tom

He thnx man ik zal em ff downloaden zodra ik zu hause ben! En het hangt er niet van af, maar ik mis het in mijn tracks, het maakt het wat leuker wat afwisselender, zoals ik al zei. En ik hou mijn zelf niet voor de gek, ik ben gewoon gek ;)

Thnx voor het sampletje.

Grtz Mike

Met zowat alle synths alleen denk ik in je voorbeeld iets van een Juno 106....hoor namelijk ook iets van een chorus maar goed het is zeer makkelijk te maken.

Origineel geplaatst door Kevin
Met zowat alle synths alleen denk ik in je voorbeeld iets van een Juno 106....hoor namelijk ook iets van een chorus maar goed het is zeer makkelijk te maken.
zou ook een JU-2 of JU-6 of JU-60 of JP-6 of JP-8 of MS-20 of AXXE of SX-240 of of of of... je weet ut nie... de ist!

maakt ook niet uit... het gaat nl om de PARAMETERS... niet om het TYPE synth... dat zeg ik zo vaak keer op keer maar weer...
en dit geluid is dusdanig standaard dat het idd op bijna elke synth die RUIS (WILLEM), een JENIFFER LOWPASS FILTER heeft die kan worden gemoduleerd met een LFO (van LFO)... en hoeveel synths hebben deze 3 ingredients nou niet? ;) pcies!

Origineel geplaatst door 6 trak
ik heb echt heel veel gear enzo... zeg maar... erm... een pc met een moederbord en geheugen erop en een cpu, ik heb ook 1 harddisk en nog een harddisk en nog een harddisk... ook heb ik nog een geluidskaart en een monitor en ook speakers met een volume regeling en ook nog een floppydrive zit in die pc en ook 3 ledjes op de voorkant van die pc... oh en ook nog een cd rom speler en ook nog een brander en een koel element en ook nog een voeding zit er ook nog in die pc...
voor de rest heb ik ook nog synths enzo... ik heb synths met knoppen en ook met lampjes enzo en toetsen en met geheugens om de geluiden in te doen enzo en er zit ook een pitchbender op al die synths en parameters zijn ook heel kool van mijn synths en een aan en uit knopje... dat is erg handig van al mijn gear... dus... [/B]

:D lag in een deuk, toen ik dit las btw

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Ik had ff duidelijk moeten maken dat ik het van softsynths moet hebben hehehehe.... maar ik neem aan dat dit het zelfde geld met softsynths. :D gewoon een standaard preset fxje lowpassen ruissen en lfo'en dus? ik zal het ff een shot geven hmm? Thnx iig voor de nuttige info jongens!

Grtz Mike
Een synth is een synth, hardware of software, maakt niks uit. Alleen over de verschillen in geluidskwaliteit zijn de meningen verdeeld.

Origineel geplaatst door MIDIoot
Een synth is een synth, hardware of software, maakt niks uit. Alleen over de verschillen in geluidskwaliteit zijn de meningen verdeeld.
met zo'n simpel noise modulatie effectje maakt het echt niet uit of het SOFT of HARD(default) is...

overdenking van de maand: sinds de komst van de software-synth bestaat er ineens ook de hardware-synth...

Re: Waaruit FXjes halen?

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Ben met een track bezig, house track, leuke paino chordjes erop etc, ik heb veel naar Bloomingdale muziek geluisterd de afgelopen weken, wat ik nog mis in mijn track zijn de bij passende fxjes, zoals in deze bijlage bij Soulmagic, het geeft de track een wat afwisselendere sound. Maar hoe heet dit effectje bv? en waar haal je het uit? Ik heb het echt nodig om mijn tracks voller te maken...

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groeten Mike

Tja...wees orrigineel zou zeggen...Experimenteer wat,luister en oordeel. Mischien dat je ergens goedkoop een sampler op de kop kan tikken,koop wat sample cds en je bevind je in een andere wereld.

Geef jouw ingeving en gevoe aan je track.l

Re: Re: Waaruit FXjes halen?

Re: Re: Waaruit FXjes halen?

Origineel geplaatst door justin
Tja...wees orrigineel zou zeggen...Experimenteer wat,luister en oordeel. Mischien dat je ergens goedkoop een sampler op de kop kan tikken,koop wat sample cds en je bevind je in een andere wereld.

Geef jouw ingeving en gevoe aan je track.l

Ben al op het inet aan het kijken, die XXL cd's bevallen me eigenlijk het meeste.. Ik denk dat ik genoeg weet voor now guys!! Thnx a lot voor jullie reacties!!

Grtz Mike

Attachments

• cartmanhomie.jpg
    cartmanhomie.jpg
    9,4 KB · Bekeken: 126
Wat misschien ook interessant zou kunnen zijn zijn Production Libraries die voor radio gebruikt worden. Zelf vind ik Strike FX erg goed. Kijk maar eens op www.strikefx.com

Origineel geplaatst door emkedouwe
Wat misschien ook interessant zou kunnen zijn zijn Production Libraries die voor radio gebruikt worden. Zelf vind ik Strike FX erg goed. Kijk maar eens op www.strikefx.com

Ik check de site net ff en het ziet er allemaal wel belovend uit, echter er staat geen prijskaartje? Ik kan hem iig niet zo snel ontdekken... Dit is misschien wel wat ik zoek btw.

Grtz Mike

Back