• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Cirko Hound

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

n0_key

wazzaaa!
Nog niet zo lang in mijn bezit, maar ik heb geld nodig voor wat andere dingen dus het is weer tijd om in mijn setup te snoeien. Deze synth heb ik het kortst en het is dus voor mij relatief het makkelijkst om afscheid van deze bak te nemen.

Ik citeer van de vorige eigenaar:

De Cirko Hound is een 2U rack synth van Nederlands fabrikaat. De Hound heeft 4 DCO's en een analoog 24dB filter. De synth heeft FM modulatie, 3 lfo’s, 3 envelopes, oscilator sync, een opmerkelijke en veelzijdige sampel and hold functie, en naast resonantie en frequency heeft 'ie ook een eigen 'fatness' parameter ontworpen door Cirko zelf. De Hound die ik te koop aanbied heeft 8 voices (8 mono, 4 stereo), is 8 parts multitimbraal en heeft 4 individual outputs. De synth heeft geheugen voor 124 patches, die je kunt oproepen in 24 multi's, waarin ook de bijvoorbeeld routes naar de outputs worden opgeslagen. Er is een eenvoudig librarian programma om patches op de computer saven en te dumpen.
Editen gaat via een display van behoorlijk formaat, een endless jog dial en 6 druktoetsen. De interface is verrassend overzichtelijk en sommige parameters zijn aan te sturen met een controller.
De Hound is een zéér zeldzame synth, er zijn er minder dan twintig gemaakt (dit is nummer 16).

Waar ik aan wil toevoegen dat editten dus echt makkelijker is dan je denkt. Ik ben echt allergisch voor lastige synths, maar op deze had ik na een uurtje mijn weg al gevonden. Het ding komt echt tot leven als je FM, cutoff, resonantie, phatness en dergelijke parameters via midi aanstuurt.

Prijs: 450 euri

Ook van de vorige eigenaar deze foto:

Attachments

• cirko-spectral.jpg
    cirko-spectral.jpg
    56,5 KB · Bekeken: 77
Nog even wat geluidsdingetjes, morgen plaats ik er nog wel een paar:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back