Softbase verstuurt geen midi?

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik probeer de JomoX airbase aan te sturen met de bijbehorende software editor. Ik heb alleen één probleem, hij verstuurt nauwelijk midi. Het enige wat er uit komt is als ik op de 'init'knop druk, en dat signaal komt ook nog eens niet aan. Ik heb de midi-instellingen precies zo gedaan als in de manual, en ja, ook op activate gedrukt. Er komt helemaal nix uit verder, niet naar de midiman, niet naar een Midi Joke Junction en ook niet naar m'n SB geluidskaart.

Wie heeft de oplossing?

Origineel geplaatst door Thaizer
Hier het zelfde probleem....... =(
fijn dat er lotgenoten zijn...... :erm:
Stuur wel ff een mailtje naar JomoX, misschien weten zij iets.

zou dan natuurlijk wel leuk zijn als JomoX een keer antwoord stuurt :(

iemand anders misschien nog een idee???

Ik schop deze thread weer even omhoog.

Laatst was ik samen met Sly Dog even aan het klooien met de editor en ineens deed ie het. Ik moest alleen ff het volledige project verzenden, en daarna liep ie als een zonnetje.

Sinds vorige week heb ik een nieuwe PC, en draai ik WinXP. Wel nog steeds met MidiMan 4x4. En weer het zelfde probleem. Softbase verstuurt geen midi. Wat ik ook doe, nix gebeurt er. Alleen ff een korte sysex code als ik op send project druk. In de manual staat dat alleen bulk dumps via SysEx verzonden worden. Echter, de sysex die softbase nu verstuurt, komt niet helemaal overeen met het protocol zoals in de manual beschreven.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen?

Owja, via de zoekfunctie kwam ik deze editor nog tegen:
http://sounds.mixedmodemusic.de/index_editbasex.htm
op zich leuk, maar daar staan de lfo's en zo weer niet in...

Ik snap er nu nog minder van.

Ik heb 't zelfde gedaan als gisteren, en ineens verzend ie wel weer midi als ik een parameter verander. Maar........de airbase doet nix met het signaal. Hij negeert 't gewoon. Midikanaal klopt wel.

aaaaaarrrggghhhh:(

pfff... de logica van Jomox zal ik wel nooit begrijpen. Ik had Jomox maar weer eens een mail gestuurd, maar opnieuw geen antwoord. Dan samen met Sly Dog weer aan het pielen geslagen.

Eerst hebben we een system reset gedaan. In de manual stond "press all step buttons on start up". Eeeh..... de airbase heeft geen step buttons? :confused: Goed, uit lukraak proberen bleek dat het Master, edit en play/midi moesten zijn. Helaas, system reset gaf geen resultaat.

Volgende poging. De airbase en softbase op midikanaal 1 gezet, ipv 10. En wonder boven wonder, hij doet het ineens!! Alleen door beide een ander midikanaal te geven.... Vervolgens airbase en softbase weer terug gezet op kanaal 10, werkt ook! Hè? :confused:

We hebben dus alleen het midikanaal van 10 naar 1 gezet, en toen weer terug naar 10. En nu werkt het ineens. Nou schiet mij maar lek, ik begrijp hier nix van. Maar het werkt iig weer.

ps. wel es een lekker gevoel om in m'n eentje een hele topic vol te kunnen lullen :D

Oh ja, als tip voor andere AiRBase-gebruikers: De AiRBase ontvangt alleen editor-data wanneer je de AiRBase op Kit000 (Bank000) hebt staan. Als je kit af is, kun je hem gewoon op een geheugenplaats naar keuze opslaan.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Oh ja, als tip voor andere AiRBase-gebruikers: De AiRBase ontvangt alleen editor-data wanneer je de AiRBase op Kit000 (Bank000) hebt staan. Als je kit af is, kun je hem gewoon op een geheugenplaats naar keuze opslaan.
Hee! Dit is mijn topic! Afblijven! ;) }:|

Tsja, ook weer echte Jomox logica dit ja. De sound van dat ding is zwaar owke, maar de interface, de manual, de bediening, DE KNOP, de support, de editor.....nee niet echt....=(

Back