Crumar aansluit probleem

Bartdeijkers

Ingeburgerd
Ik heb hier nog een oud string-orgel staan van crumar. Als ik hem aansluit lijkt alles het te doen. De in/outputs zijn: sustain ped r.s.s./touch modulat./signal/2x foot controll/bass const level/rythm const. level/special effects/main.

Het rare is als ik een snoer in de rythm output steek hoor ik gewoon de rythm section. Als ik de snoer in de signal plug hoor ik de string maar als ik hem in de main plug hoor ik niets. Alleen als ik het main volume draai hoor je wat gekraak. Moet ik dit orgel mischien anders aansluiten om de presets te kunnen bespelen of zou ie gewoon kapot zijn? Zou het mischien ook zo kunnen zijn dat je eerst een sustain pedaal moet aansluiten in de r.s.s. input voordat ie het doet?

Wie kan me helpen? =(

bij m'n trilogy werkt het zo: 3 uitgangen, alleen in main( de middelste) dan hoor ik een combinatie van strings orgel en synth, tenzij er een plug bijzit in de string of orgeluitgang dan valt die van de main uitgang af en gaat naar z'n eigen uitgang.
misschien is gewoon de main uitgangpotmeter of stekkeraansluiting kapot.( losdraadje of zo?)

Ok dus het heest niks te maken met het niet aansluiten van een sus. pedaal. Als het kontakt los zou zijn van de main output dan zou ik toch ook niet het gekraak van de volume knop horen?

Nee het ligt volgens mij niet aan een los kontakt want als ik het volume helemaal open zet hoor ik heel vaag een vervormde string. Iemand enig idee wat het dan kan zijn?

Kan een los kontaktje/draadje zijn. Of een probleem met de schakelaars in de jack outputs van de individuele instrumenten, die niet meer terugveren en kontakt maken nadat je de jack plug eruit hebt gehaald. Of je main output amp zou defekt kunnen zijn. Zomaar wat suggesties. :)

Moet je hem niet gewoon aan een leslie cabinet aansluiten. Volgens mij zijn dat speciale +- mono snoeren met een andere spanning. Mischien dat ie daardoor het geluid vervormd maar het fijne weet ik er niet van>

Succes

Back