[Hardcore]God the Devil Hell Heaven [4Tune]

4tune

Stamgast
Heb een poging gedaan om een Hardcore nummer te maken.

Ik heb Cubase SX gebruikt met V-station, Albino, SuperWaveP8,Rhino en de MicroTonic. Heb alleen een preset gebruikt van de Rhino. Uiteraard wat samples gebruikt.

Duur: tussen de 10 en 15 uur denk ik.

Hij is nog niet helemaal afgemixt en er zit ergens een kleine hapering in. Toch eens tijd voor een nieuwe geluidskaart.

http://meerenvaart.tweakdsl.nl/music/God_the_Devil_Hell_Heaven.mp3

Opzich niet verkeert alleen ik vind bepaalde dingentjes niet zo geweldig.
Opbouw in beginnen is er wel alleen over de gehele track is het wat ééntonig.
Het zelfde geld ook een beetje voor de synth.
Bij 1:34 vind ik de synth er niet bij passen.
Mis wat variatie en misschien wat meer fx sounds.
De Starwars Sampel...dat vind ik nog steeds toppie, krijg ik kippevel van :D
Rond 2:44 vind ik het melodietje wel een lekkere ritme hebben.
Vind het vanaf 2:59 geinig gedaan (van langzaam naar weer snel) alleen klinkt een beetje leeg...zou je misschien een extra synth op de achtergrond kunnen gooien.

Conclusie:
Ik zou er wat meer variatie erin gooien, misschien wat fx of extra synths.

Veel Suc6 :)

Dank je wel voor je reactie. Ga kijken of ik er iets mee kan doen. Zijn er nog andere met comment?

heb de laatste versie gedowned.

Claps en snaredrum samples vind ik te droog klinken .... beetje flangeren met galm idee ?

De bassdrum vind ik te soft eerlijk gezegd, maar dat zal aan smaak liggen.

De samples zijn al gebruikt, o.a. op oude thundertdome 5 cd 1 track 15 als ik het goed heb.
Q brick en Xtro maakte die toen .... (vette snaredrum sweep daarin)

ontopic:

De leadsound mist iets rauws, hij is wel overstuurd maar mist ballen naar mijn idee.
Zou dan eerder richting "standaard" supersaw gaan dan dit.

overgang 2:50 vind ik niet lekker.

Tempo vertraging break vind ik achterhaald en te lang, misschien dat ze daar nu in hardhouse land mee los kunnen gaan.

Over het algemeen word ik na 4 minuten wel moe van het piepende lead geluid.
Ik mis een bepaald idee/gevoel achter de track, het komt meer over als een verzameling van samples en melodietjes.

Mischien hard in m'n woorden, maar hopelijk heb je er iets aan.
In ieder geval door blijven gaan ! :biertje:

Origineel geplaatst door Niel

Tempo vertraging break vind ik achterhaald en te lang, misschien dat ze daar nu in hardhouse land mee los kunnen gaan.

Ik mis een bepaald idee/gevoel achter de track, het komt meer over als een verzameling van samples en melodietjes.

Mischien hard in m'n woorden, maar hopelijk heb je er iets aan.

Bedankt iig voor je reactie. Toch heb ik wel commentaar op je commentaar ;)

Over het idee:
Ik krijg echt kippevel bij de vocals van duel of the fates. Deze wilde ik dus gebruiken. Er zitten 2 stukken in duel of the fates gespeelt in 2 verschillende keys. Dit is de reden dat ik de melodie omhoog getuned heb en om het iets meer power te geven de melodie versneld. (bedoel ik dus niet de vertragin en dan weer versnellen waar jij het over hebt.) Zoveel verschillende melodieen zitten er dus niet in. Als je het pitchen van een melodie en een versnelling van een melodie, verschillende melodietjes noemt heb je natuurlijk gelijk.

Dat de samples al gebruikt zijn wist ik pas tot voor zeer kort. Ik ken het nummer helaas niet. Ooit TD 5 over geslagen denk ik :) iig puur toeval dus. Aan de andere kant ook weer niet want de samples zijn gewoon vet. Dus dat ze nooit gebruikt waren kon ik alleen maar hopen ;)

Ik ben zelf nog niet zo heel lang met muziek maken bezig en had dus nog nooit een vertraging en versnelling gedaan in een nummer. Ik ben geen pro muzikant en deze zal dus nooit gereleast worden. Dus dat het achterhaald is, ach ja, wel leuk om te weten.

Ga wel de flanger proberen op de percussie dingetjes. Er zit overigens wel al een hoop galm overheen. Ook ga ik proberen de lead wat rouwer te maken enige tips hoe je dit kan doen? Kan je trouwens na gaan ik heb die lead al gelayerd in m'n 2e versie in de 1e versie dus niet. Dan had jij hem zeker irritant gevonden ;)

Ik vind het leuk dat je kritiek hebt gegeven alleen mist in je kritiek het element opbouwend zeg maar. Maar voor mij liever dit dan geen :)

Hey,

Was misschien wat hard ja, maar ervaring leert dat je beter kan zeggen waar het op staat dan mensen te gaan lopen betuttelen. Als ik tracks beoordeel doe ik dat vaak gelijk vanuit a&r managers oogpunt met blik op een mogelijke release.

Misschien in dit geval een stapje te ver gedacht :D
Denk maar zo, ik heb eerst 6 jaar op m'n slaapkamer muziek gemaakt voordat ik een contract had, dus haast is er niet bij.

Wat betreft opbouwende kritiek ben ik een beetje terughoudender geworden omdat ik op een gegeven moment alle tricks ging vertellen die ik heb opgedaan door ervaring van het zelf kloten.
Dan zou je bijna zeggen dat de track gedeeltelijk van mij komt, dus daar ben ik flink mee geminderd.
Ik zeg liever wat er nar mijn idee aan schort en laat de ander zelf proberen er iets op te vinden, daar leer je uiteindelijk het meeste van.
Alleen als het echt simpel iets is, zoals met de percussie een beetje fx erover, of samples die sulblaag hebben of tikken vanwege slecht knippen, dan zeg ik het wel.

Als het gaat om de "vetheid" van de sound denk ik dat dat iets is om zelf achter te komen, en je eigen style daarin te ontwikkelen.

En is iemand het niet met mij eens, dan zullen er op dit forum tientallen mensen zijn die diegene op een andere manier kunnen helpen, toch?

zoiets dus ...... :geslaagd: 8o)

Zoals ik al zei, ga zo door, als ik het echt heel slecht had gevonden (lees: zonder toekomstperspectief) had ik niet eens de moeite genomen te reageren.

En voordat ik meer mensen over mij heen krijg, als ik niet heb gereageerd op een track hier op sf kan het ook zijn dat ik het niet gehoord heb ....... niet dat iedereen om mijn mening staat te springen maar toch .....

He bedankt weer voor je reactie. Ook snap ik idd het gedeelte wel dat je niet al je truuks verklapt. Als je dit idd helemaal zelf doet, creeer je ook je eigen style.

En als je idd zegt: ''Zoals ik al zei, ga zo door, als ik het echt heel slecht had gevonden (lees: zonder toekomstperspectief) had ik niet eens de moeite genomen te reageren.'' dan klinkt dat bij mij als muziek in de oren ;)

En zelf was ik al lang blij dat iemand reageerde. Take care

Klinkt al stukken beter :okdan:

+ punten:
Mooie opbouw/afbouw, Veel meer variatie, lekker gepiel enz ;)

- puntje:
Enige punt waar ik het nog ééntonig vind is 0:37 tot 1:00 daar zou je een beetje kunnen rommellen met de cutoff van de synth (Van helder naar dof enz. enz.)

Voor de rest klinkt nice :peukie:

Ben het met de voorgaande mensen eens.

Ik vind je lead niet veel aan, ik vind het geen cool geluid.
Dat 'koortje' klinkt wel leuk, maar onorigineel het zit namelijk ook in 'Paul & Distortion - Fear'?

Vocals zijn ook idd al eens gebruikt, maar dat kan best gerecylced worden zoalng je t op een coole manier gebruikt vind ik
;)

Overgang bij 2:24 vind ik niks, klinkt zelfs een beetje vals.

Kick mag ook wel meer raggen van mij:)

Dat zijn zo'n beetje de puntjes8) Suc6 ermee, ik hoop dat je er wat aan hebt!:)

Back