Arturia Minimoog V demo is uit

zo hee ...dat ding vreet CPU! ik weet niet wat het is hoor met die arturia softsynths.....ik heb er maar nix mee...het voelt allemaal zo sluggy aan, alsof het op een JVM ofzo draait.......en die interfaces zijn ook altijd beetje wazig.... hij klinkt leuk, maar ik krijg er niet een speciaal gevoel van..de sounds die eruit komen kan ik volgens mij ook wel uit een stuk of 10 andere softsynths halen......... de minimoog is natuurlijk vooral door het filter bekend, dat altijd lekker dik blijft, ik heb natuurlijk gelijk de res naar max geknald, en voor mijn gevoel werd het toch wel wat dunnetjes....mijn reallife referentie is een moog prodigy btw........ nee dit doet em niet voor mij, maar zoals gezegd de 2 andere arturia softsynths geven me hetzelfde gevoel...nu maar wachten op de minimoog softclone van de ohmboyz ism GMedia...

Origineel geplaatst door olafmol
zo hee ...dat ding vreet CPU! ik weet niet wat het is hoor met die arturia softsynths.....ik heb er maar nix mee...het voelt allemaal zo sluggy aan, alsof het op een JVM ofzo draait.......en die interfaces zijn ook altijd beetje wazig.... hij klinkt leuk, maar ik krijg er niet een speciaal gevoel van..de sounds die eruit komen kan ik volgens mij ook wel uit een stuk of 10 andere softsynths halen......... de minimoog is natuurlijk vooral door het filter bekend, dat altijd lekker dik blijft, ik heb natuurlijk gelijk de res naar max geknald, en voor mijn gevoel werd het toch wel wat dunnetjes....mijn reallife referentie is een moog prodigy btw........ nee dit doet em niet voor mij, maar zoals gezegd de 2 andere arturia softsynths geven me hetzelfde gevoel...nu maar wachten op de minimoog softclone van de ohmboyz ism GMedia...

ik heb hem nu uitgebreid getest en ik heb eerlijk gezegd hetzelfde gevoel. ik vind hem niet lekker werken kwa feeling, de sound vind ik eerlijjk gezegd helemaal niet zo dik en vet. als ik hem vergelijk met mijn minimoogkloon van creamware zit daar simpelweg gewoon een wereld van verschil tussen. Dus mijn initiele enthousiasme is volledig weggeebt. Dit is geen synth voor mij.

en inderdaad, al die arturia softsynths heb ik ook niets mee, op de een of andere manier werken ze gewoon niet lekker in mijn setup.

hmmm, ik heb toch een andere conclusie, maar die geldt maar half want ik heb nooit met een echte minimoog gespeeld.
ik vind de synths van arturia geweldig en deze minimoog is zeer lekker te bespelen, over de pulsar vind ik de sounds best wel dik, maar nogmaals ik kan de vergelijking met het orgineel niet maken en dan klinkt ie dus al gauw goed denk ik.

grafisch vind ik m echt mooi gemaakt, net weer een stapje verder als de modular en cs.

ik heb geen minimax in pulsar maar natuurlijk wel de miniscope, en dan zeg ik toch dat de arturia minimoog veel beter klinkt. ik zou die minimax eens moeten horen.......

ik vind het een mooi product van arturia.

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
hmmm, ik heb toch een andere conclusie, maar die geldt maar half want ik heb nooit met een echte minimoog gespeeld.
ik vind de synths van arturia geweldig en deze minimoog is zeer lekker te bespelen, over de pulsar vind ik de sounds best wel dik, maar nogmaals ik kan de vergelijking met het orgineel niet maken en dan klinkt ie dus al gauw goed denk ik.

grafisch vind ik m echt mooi gemaakt, net weer een stapje verder als de modular en cs.

ik heb geen minimax in pulsar maar natuurlijk wel de miniscope, en dan zeg ik toch dat de arturia minimoog veel beter klinkt. ik zou die minimax eens moeten horen.......

ik vind het een mooi product van arturia.

je hebt volledig gelijk, die arturia minimoog klinkt 100 keer zo goed als de miniscope. Die is absoluut niet goed. maar download de demo maar eens van de minimax. ik verzeker je dat je stijl achterover slaat als je die speelt en hoort. die arturia haalt het daar absoluut niet bij.

maar het is ook het gevoel zoals Olaf Mol ook al zei, die arturia synths voelen gewoon niet lekker aan kwa handling. Mijn pc buiten cubase om wordt er super traag van (in tegenstelling tot alle andere plugins). Maar ook de sound is het gewoon niet helemaal. Mist gewoon te veel body uiteindelijk in de sounds. Ik zeg niet dat het een slechte plugin is maar ik had er gewoon meer van verwacht, zeker gezien het feit dat bob moog zelf zijn naam eraan verbindt.

Dus een tip:
download de minimax :) en hou je creditcard maar bij de hand, want ik ken geen 1 synth van creamware die zo'n overtuigende BUY ME sound heeft. Ik kon hem in ieder geval geen seconde weerstaan. ik heb hem direct nadat de demotijd afgelopen was gekocht.

Back