[IDM/Glitch] Cruising with Dr Phlox

kratarknathrak

All hail the dark lord!
Weirde track, die wel wat doet denken aan Boards of Canada, met wat Somatic Responses. Voor de gier-frieks: Gebruikte synths zijn een Roland JP8080 (VETTE TRANCE), en een Oberheim Matrix 6. Beats zijn gemaakt met Fruitige loopjes 3.6. Mixen en zo op Cubase VST3.7. Voor de muziektheoriefrieks: Het nummer is in 7/4, en geheel en al pentatonisch (zoals bijna al mijn werk) :)

Bovenste liedje, Cruising with Dr Phlox, moet u hebben.

http://www.soundclick.com/bands/2/kratarknathrakmusic.htm

gaat al meer naar de ambient kant toe.
is wel leuk. ik zou er misschien wat meer
glitch geluiden in steken. wat moet
ik me precies bij pentatonisch voorstellen?

Origineel geplaatst door isnieZot
gaat al meer naar de ambient kant toe.
is wel leuk. ik zou er misschien wat meer
glitch geluiden in steken. wat moet
ik me precies bij pentatonisch voorstellen?

Vijftoons toonladder, zoals vaak gebruikt binnen de Japanse muziek.
Ze hebben ook leuke namen, zoals Pelog, Kumoi en Hirayoshi.

Je moet je trouwens eerst aanmelden om die track te
downloaden... knap waardeloos.

errug prettig om naar te luisteren! :)

de boards of canada-link was wat ver gezocht vinnik, maar wel erg mooi.

Nu ja, die link met BOC is er eigenlijk ook alleen maar omdat een van de synthgeluiden wel wat lijkt op de geluiden die BOC gebruikt op hun "Music has the right to children" album. Verder heeft het er inderdaad niet zoveel mee van doen. :)

beetje vreemd, maar wel lekker:)

een goeie track vind ik, lekker rustig om naar te luistern.

Hoi,

De geluidenkeuze en de geprogrammeerde drums vind ik erg okay aan deze track. Alleen het totale arrangement vind ik nog iets te onopvallend. Misschien kan een vocaal in de vorm van vaag gefluister ofzo nog iets toevoegen om de track wat meer een eigen karakter te geven. Verder: :okdan:

Gr, Phontaq

Ja, daar liep ik zelf ook al aan te denken, dus wie weet doe ik dat nog wel. Hij staat braaf op de harde schijf, dus wie weet doe ik er nog zoiets mee. Dank je wel!

lekker sfeertje man!

heb jij niet een keer op de cd bij een future music gestaan? dat was een leuke track.. :)

Ik heb twee keer op een CD bij de FM gestaan. Hoewel ik van beide keren vind, dat ze juist de slechtste nummers van mij uitgezocht hadden. Ze waren erg dance gericht, dus ze pikten elke keer de meer dansbare nummers eruit, terwijl die eigenlijk maar zozo waren, Ik heb dat altijd jammer gevonden, want op de demo-CDs stonden veel betere tracks.

Back