[darkcore?] Zyrtec #1

dj.wexx

Stamgast
Software:
- FL Studio 4.1
- Sonic Foundry SoundForge XP
- Sonic Foundry Acid

(soft)Synths:
- Vanguard (jaja, net nieuw en ben er nu al trots op en dat voor maar 90 eurootjes! :halleluja)
- Crystal
- Superwave P8

Stijl:
Duistere hardcore georiënteerde techno, een beetje in de stijl van Miro.

Werkuren: +/- 6 uur
Lengte: 12.13

Link

Ik heb nog geen echte titel kunnen bedenken, maar dit is in ieder geval deel 1 van een hele serie met wat duistere tracks, van hardcore tot de Aphex Twin stijl, met als overkoepelende titel Zyrtec ;)

Alvast bedankt voor de reacties! :okdan:

Vergeten erbij te vermelden...
Ik weet dat het geen échte hardcore is, maar de muziek van bijvoorbeeld Miro, wordt daar ook onder geschaard, dus heb ik dat voor het gemak met dit nummer ook maar gedaan.
Zou niet weten hoe ik het anders moet noemen, want techno is het ook al niet echt:D

Nou, dat 'ie zo slecht is dat er na 2 dagen en 49 downloads verder nog steeds geen commentaar is wist ik niet.
Misschien moet ik het produceren maar laten voor wat het is en me maar gaan concentreren op schoolwerk e.d. :D

Toch bedankt synthforummers :okdan:

Het is niet echt mijn muziek maar ik vind het wel lekker klinken. misschien zou je iets meer subbass(zware pad) kunnen gebruiken en een tikkeltje meer variatie:D

vooral doorgaan:peukie:

Origineel geplaatst door synthiaks
Het is niet echt mijn muziek maar ik vind het wel lekker klinken. misschien zou je iets meer subbass(zware pad) kunnen gebruiken en een tikkeltje meer variatie:D

Wat meer variatie kan het nog wel gebruiken ja, daar ben ik nu zelf ook wel achter, maar ben er nog niet echt helemaal over uit wat er nog aan toegevoegd zou moeten worden.
Bedoel je met subbass trouwens een baslijn of een niet hoorbare kick?
Ik ben namelijk bang dat als ik nog meer bas ga toevoegen het de rest gaat wegdrukken, zeker aangezien hier nu al de fotolijstjes van de muren trillen.
Kan ook liggen aan m'n speakers hoor, de subwoofers staan standaard bijna voluit en misschien dat dat niet echt de ideale situatie is bij het produceren.

vooral doorgaan:peukie:
Dat was ik ook wel van plan hoor, toch bedankt voor je steun!:okdan: :biertje:

ik heb de low quality versie geluisterd, je geluiden klinken leuk, qua sfeer is t ook wel ok, maar verder vind ik t erg saai

sowieso zou ik 's iets doen met je drumritmes, nu staat bijna alles recht op de kick en lijkt t alsof je de hele tijd aan het opbouwen bent, dus ik zit de hele tijd te wachten tot het losgaat (en dan bedoel ik niet een keiharde ramkick erin ofzo, subtiel los is hier meer van pas...t mag best een beetje swingen vind ik..een "drive" erin)

Origineel geplaatst door Nightstorm
ik heb de low quality versie geluisterd, je geluiden klinken leuk, qua sfeer is t ook wel ok, maar verder vind ik t erg saai

sowieso zou ik 's iets doen met je drumritmes, nu staat bijna alles recht op de kick en lijkt t alsof je de hele tijd aan het opbouwen bent, dus ik zit de hele tijd te wachten tot het losgaat (en dan bedoel ik niet een keiharde ramkick erin ofzo, subtiel los is hier meer van pas...t mag best een beetje swingen vind ik..een "drive" erin)
Een drive in de zin van een techno-drive met veel verborgen percussie en hats of die snares een beetje scheef laten lopen?
Opzich zou die misschien ook wel wat meer mogen knallen, maar in de context van het nummer vond ik het niet echt gepast zeg maar, aangezien het vooral een beetje vaag en duister moest zijn, maar het is wel iets om over na te denken natuurlijk en kan het geheel ook wel een leuke wending geven en spannend houden.
Bedankt! Ik zal er aan werken in ieder geval.

Origineel geplaatst door dj.wexx

Bedoel je met subbass trouwens een baslijn of een niet hoorbare kick?
Ik ben namelijk bang dat als ik nog meer bas ga toevoegen het de rest gaat wegdrukken, zeker aangezien hier nu al de fotolijstjes van de muren trillen.
Kan ook liggen aan m'n speakers hoor, de subwoofers staan standaard bijna voluit en misschien dat dat niet echt de ideale situatie is bij het produceren.

Ik zat zelf te denken aan een zware pad die onder het nummer constant aan het veranderen is, het kan heel subtiel en je moet idd voorkomen dat het de Bassdrum niet wegdrukt. beluister je nummer ook over de headphone of over een andere instalatie, zo krijg ik altijd een idee over wat evt. meer of minder zou kunnen.

Misschien kun je het nummer een beetje opvullen met freaky geluidjes:D

Een drive in de zin van een techno-drive met veel verborgen percussie en hats of die snares een beetje scheef laten lopen?
Opzich zou die misschien ook wel wat meer mogen knallen, maar in de context van het nummer vond ik het niet echt gepast zeg maar, aangezien het vooral een beetje vaag en duister moest zijn, maar het is wel iets om over na te denken natuurlijk en kan het geheel ook wel een leuke wending geven en spannend houden.
Bedankt! Ik zal er aan werken in ieder geval.
mjah technodrive ook weer niet echt, meer ala shining van miro bijv. dat loopt gewoon lekker in deze track is t te "rechtlijnig" ofzoiets...weet niet zo goed hoe ik t uit moet leggen

mjah technodrive ook weer niet echt, meer ala shining van miro bijv. dat loopt gewoon lekker in deze track is t te "rechtlijnig" ofzoiets...weet niet zo goed hoe ik t uit moet leggen
Nou ja, ik heb wel een idee van wat je bedoeld en de tips van synthiaks zal ik ook goed onthouden.
Vind het zelf namelijk best goed klinken allemaal, alleen blijft het me niet boeien en als dat bij mij al niet zo is, laat staan dat het dan andere mensen wel blijft boeien 8o)

Ik ga maar weer eens aan het werk dan, bedankt!:okdan:

Re: [darkcore?] Zyrtec #1

Ik heb nog geen echte titel kunnen bedenken, maar dit is in ieder geval deel 1 van een hele serie met wat duistere tracks, van hardcore tot de Aphex Twin stijl, met als overkoepelende titel Zyrtec ;)

Heb je hooikoorts? of een andere allergie??

ZYRTEC heb ik een altijd jaren gebruikt als hooikoorts medicijn...

Groet,
Roy

Re: Re: [darkcore?] Zyrtec #1

Re: Re: [darkcore?] Zyrtec #1

Origineel geplaatst door Lacertus
Heb je hooikoorts? of een andere allergie??

ZYRTEC heb ik een altijd jaren gebruikt als hooikoorts medicijn...

Groet,
Roy
Nee, gelukkig niet, maar ik wist zo snel geen naam te bedenken en heb toen maar ff een medische woordenlijst erop nageslagen en vond dit wel geinig klinken...
Lekker creatief hè? :erm:

Mee eens ja, ik weet precies wat je bedoeld.

Zoals die tom en de bassdrum...daar mag best wat meer mee gespeeld worden, er gebeurd naar mijn mening iets te weinig mee
Ik vind je track sowieso wat eentonig hier en daar, echt dat ik denk van 'nu mag er wel weer es wat gebeuren'.
Maar de geluiden en dergelijke zijn wel ok, leuke synths enzo....

maaarrrrrrr.....waar ik me eignelijk nog het meest aan stoor is dat het lijkt alsof je track continu aan het opbouwen is, maar het vervolgens nooit los gaat...als het eind evan de track dan in zicht is heb IK zoiets van 'Nou...er gebeurd dus niks meer, is dit alles? :confused: '

Misschien dat jij dat ook wel zo bedoeld hebt met deze track maar ik vind het een beetje zonde omdat je meer uit deze track kan halen, je zou het mooi kunnen opbouwen en dan vervolgens nog meer los gaan met een wat hardere kick (hoeft niet enorm hard, heeft miro ook nooit..) en datzelfde riedeltje met een andere synth (erbij?).

Dat is hoe ik er over denk:)
Ik hoop dat je er wat aan hebt :okdan:

Origineel geplaatst door D-Ranged
maaarrrrrrr.....waar ik me eignelijk nog het meest aan stoor is dat het lijkt alsof je track continu aan het opbouwen is, maar het vervolgens nooit los gaat...als het eind evan de track dan in zicht is heb IK zoiets van 'Nou...er gebeurd dus niks meer, is dit alles? :confused: '
idd, ik ging op een gegeven moment vooruit spoelen om te luisteren of 't nog 's loskwam...en 't is toch de bedoeling van zo'n track dat je de hele rit uit blijft zitten :)

Ben er al ff mee bezig geweest, maar ik denk dat 'm morgen nog maar eens echt flink onder handen ga nemen.
Heb na Nightmare in Rotterdam erg veel goeie inspiratie gekregen ;)

Back