Heb ik wat aan een micro modular of niet....

ALBINO SCORPION

sixfilth
modulaire synths gaan me steeds meer boeien, echter de nodige cashflow om dit soort mooie bakken aan te schaffen ontbreekt.

In mijn creamware pulsar raak ik nu steeds meer geinterresseerd en verdiept in de modulars hiervan (1 en 2)
is een micro modular (ik weet de beperkingen van de polyfonie maar een modular zelf is te duur) iets om hiernaast te hebben? met andere woorden is dit meer van hetzelfde naast mijn modular in de pulsar? of zijn hier weer compleet andere sounds mee te toveren?

reacties zeer gewaardeerd!

Je kan er genoeg mee doen, complexe sounds maken etc.

Check de Vette trance tracks van smackos in de tracks section, die zijn alle drie gemaakt met alleen maar 1 micro modular.

hij lijkt me te gek.
heb je trouwens reaktor ook wel eens geprobeerd?

Als je een creamware kaartje hebt lijkt zo'n clavia modular mij een domme aanschaf.

ja? kijk dat is dus mijn vraag. is het een soort van het zelfde? is het overbodig of is het toch leuk het naast elkaar te hebben omdat geluiden anders zijn..

thx voor de reakties.

ps. voor die reaktor melding: ik zit daarmee echt in een reaktor session fase zeg maar, beetje spelen met de preset ensembles en user library ensembles... zelf maken is daar nog steeds abacadabra voor mij.

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
. zelf maken is daar nog steeds abacadabra voor mij.

ja een handleiding is onontbeerlijk.
zo'n modular lijkt me toch wel handig: veel presets beschikbaar, eigen geluid, meeneembaar en live te gebruiken, waarschijnlijk ook minder latency als je hem als effectprocessor wilt gebruiken.
zou zo'n doeffer systeem ook niet iets voor je zijn , wel beperkter maar ook veel directer in het gebruik?

Origineel geplaatst door Toon
Als je een creamware kaartje hebt lijkt zo'n clavia modular mij een domme aanschaf.

Nee hoor, de twee klinken zo verschillend dat ze elkaar goed
aanvullen.
Persoonlijk vind ik het geluid van de MM beter dan de Pulsar
Modular (1 + 2). Het enige wat er voor de Pulsar valt te zeggen
is dat ie je waarschijnlijk meer polyphonie zal geven, en dat
er meer modules zijn (inclusief de helemaal te gekke Flexor
modules!).

Mvg.

CoolRunning

Back