sample vraagje

iCe-9

Als het aan de kat lag
Hoi beste mensjes,
Ik heb zojuist een sample cd binnen gekregen. Op deze cd staan alleen maar lange tracks met geluiden. In cool edit kan je ze wel makkelijk selecteren(auto cue -> find phrases and mark), maar ik weet niet hoe ik die markeringen makkelijk kan opslaan(mischien kan dit wel niet). Is hier een makkelijke manier voor of moet ik gewoon alles gaan knippen en plakken tot ik er bij neer val?

owja, en is het slimmer om zo mono of stereo op te slaan ?

alvast bedankt!

Joost

Ik knip en plak alles tot ik er bij neer val ;)

Nee ik heb het anders opgelost. Er stond namelijk ook nog een akai track op. Deze akai samples heb ik met behulp van CDXTRACT 4 eraf gehaald en aangezien CDXTRACT 4 met een soort batch werkt, is het een kwestie van selecteren en klaar. Dus geen eindeloos knip en plakwerk gelukkig!

Joost

Re: sample vraagje

Origineel geplaatst door iCe-9
In cool edit kan je ze wel makkelijk selecteren(auto cue -> find phrases and mark), maar ik weet niet hoe ik die markeringen makkelijk kan opslaan(mischien kan dit wel niet). Is hier een makkelijke manier voor of moet ik gewoon alles gaan knippen en plakken tot ik er bij neer val?
als je een phrase hebt gemarked dan copieer je hem er uit en plakt hem als een nieuwe wave in een window op je scherm en saved hem vervolgens... simpel toch?

Origineel geplaatst door iCe-9
owja, en is het slimmer om zo mono of stereo op te slaan ?
als de originele sample stereo is is het idd ook slimmer om het dan ook stereo op te slaan... logisch toch?

als je een phrase hebt gemarked dan copieer je hem er uit en plakt hem als een nieuwe wave in een window op je scherm en saved hem vervolgens... simpel toch?
mmm ja simpel wel, maar toch veel werk. Daarom zocht ik naar een makkelijkere manier.

als de originele sample stereo is is het idd ook slimmer om het dan ook stereo op te slaan... logisch toch?
ja mischien wel, maar ik las dit hieronder op een ander forum:

convert the whole track to mono, samples are better in mono any way.

vandaar dat ik dat vroeg. Anders heb ik dadelijk heel die vd ontleed en blijkt dat ik het toch beter mono had kunnen doen ;)

Joost

Back