haperingen in ableton Live 5

zakki

Ingeburgerd
Dag mensjes,

Ik ben één voor één mijn tracks aan het maken en vervolgens gewoon opslaan voor elk liedje een aparte map. Als ik nu de nummers knip en plak en één grote "live-set" allemaal tesamen dus. Blijft hier en daar een audio spoor hangen. alles is opgenomen in audio sporen.

Nu is mijn vraag:

hoe komt dat (vooral de minimoog en albino) opgenomen in verschillende audio-sporen soms volledig uitvallen tijdens het afspelen, of dat de sound even hapert ?

Dan tikt mijn cpu load ook fel op en af. Ineens over de 80 tot zelfs over 100%, dan hapert ie wat en hervat hij zich tot mijn werkgemiddelde, slecht rond 10%. Het lijkt wat op een CD die blijft hangen.. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van deze CPU load die op en af springt ??

+ nog één vraagje, speelt iedereen id Session view live ? Of ook iemand een podium ervaring in de arrangement view ?

Ik hoop op positieve reacties !

(ik werk met een officieel gekochte versie)

Groet !

Schroef je latency eens op, ws helpt dit.

werk je ook met officieel gekochte plugs?
kraakjes haperen vaak he
arturia vreet zowiezo cpu en een gekraakte albino vertieft je hele systeem
niet dat ik er vanuit ga dat je die illegaal hebt hoor

Origineel geplaatst door divi
latency te laag? sample rate/bit depth te hoog? hard disk te traag?

ik gebruik ieg. enkel de session view live
Hi, merci voor de raad, ik zal eens wat uitproberen aan deze functies.

Origineel geplaatst door fjoesz
werk je ook met officieel gekochte plugs?
kraakjes haperen vaak he
arturia vreet zowiezo cpu en een gekraakte albino vertieft je hele systeem
niet dat ik er vanuit ga dat je die illegaal hebt hoor
Hellow, het zijn idd kraakjes. Maar bij het maken ervan via een midi spoor. hapert er niets. Dan record ik de synth naar Audio waar hij vervolgens af en toe hapert. Ook niet altijd en op dezelfde plaats. Maar ja, als je LIVE gaat moet alles 100% werken en kan je niet hopen dat het goed moet gaan.

Greetz

De minimoog hapert bij mij ook zodra ik wat lastigere accorden (lees veel toetsen) tegelijk hanteer.

Heeel erg irritant en absoluut onacceptabel!

En ja, bij mij is ook alles legaal!

..behalve ik zelf

Back