Early Hardcore Oldskool rave-synths

jb is dead,is michiel van der kuy.... en die had echt wel knaken.:D om een jp 8 te kopen
Maar volgens mij had hij die jp 8 al.....
Want hij was samen met van vliet Laserdance

Offtopic

Origineel geplaatst door trash
Ehm electro is nooit weggeweest:D

Mwah tussen 1987 en 1993 werd er echt geen electro gemaakt hoor, op een heeeeel enkel plaatje na. Drexcya AUX88 Bunker etc kwam toch echt daarna pas.
Ik vind electro wel cool hoor,, maar dan luister ik toch liever naar Naafysh dan naar een Bunker track.

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Mwah tussen 1987 en 1993 werd er echt geen electro gemaakt hoor, op een heeeeel enkel plaatje na. Drexcya AUX88 Bunker etc kwam toch echt daarna pas.
Ik vind electro wel cool hoor,, maar dan luister ik toch liever naar Naafysh dan naar een Bunker track.

Dan heb je nogal wat gemist:D

Origineel geplaatst door Breed
De lead van James Brown is Dead is trouwens een Jupiter-8 heb ik mij laten vertellen.
*** NEGATIVE ***

het is.............. een Orchestra Sound van een factory preset quikdisk voor de S-10/MKS-100 sampler... 8)

6 heeft nl. een S-10 gehad met een zooi disks waar ie 100% tussen zat...

[groftopic] dode bruine djeemz vond ik nog wel grappig... destijds... daarna ging het fout met de R'dam meuk...[/groftopic]

Laatst gewijzigd:
De jongen die destijds James brown is dead gemaakt heeft heet Michiel van der Kuy, in de tijd dat hij met die plaat kwam werkte ik bij Morell muziek in Veenendaal, en hij was zo'n beetje onze beste klant. Die kocht werkelijk alles wat los en vast zat. Ik heb door hem destijds een JD800 gekocht aangezien dat zijn lievelings synth was. Toen ik mijn JD800 destijds kocht wilde Robin albers perse mijn JD800 hebben, aangezien daar erg moeilijk aan te komen was. Deze heb ik toen met mijn domme kop aan hem verkocht, alwaar hij vervolgens het mega bekende deuntje van jaydee heeft gemaakt. erg stom van me, want ik kon pas na erg veel moeite en pas een 2 jaar later een nieuwe JD800 kopen.

O ja, hij was ook tevens de enige houseproducer die een Amek Einstein in zijn studio had staan (in die tijd erg veel geld). dat zegt wel wat over het budget en de hoeveelheid apparatuur wat hij had staan.

Mwah tussen 1987 en 1993 werd er echt geen electro gemaakt hoor,

Uhmm.......waar heb je dat vandaan? De streekschool muziek bibliotheek van Ter Aar :D
Ga je mond spoelen en snel.

En JB is dead klinkt inderdaad niet als een Jupiter 8, wellicht zitten er nog andere geluiden in...en dat zal best een JP8 zijn maar die main hook is dat inderdaad echt niet.

Naja boeien ook...niets is zo deprimerend als begin jaren 90 rave..da's niks anders dan white trash muziek 8)

Origineel geplaatst door 6 trak
*** NEGATIVE ***

het is.............. een Orchestra Sound van een factory preset quikdisk voor de S-10/MKS-100 sampler... 8)

Kep zelf ook (2) MKS-100's gehad.....
Als je daar mee ging samplen kwam je al snel op van die lo-fi samples idd.

Maar ik heb (helaas) nooit die factory preset quikdisc gehad...:stupid

( mijn set-up bestond in die tijd uit 2 x MKS-100,een Roland U-220 en een Orla DS nogwat )

Overigens....In de Roland U-220 zitten ook een aantal Oldskool-rave geluidjes als preset,o.a. de lead uit "Dukkha"...

Origineel geplaatst door dione
Kep zelf ook (2) MKS-100's gehad.....
Als je daar mee ging samplen kwam je al snel op van die lo-fi samples idd.
die factory presets zijn nutuulk ook niet op de S-10/MKS-100 zelf gesampled nutuulk... maar in een hightech Roland lab vol met marsmannetjes die... erm... enniewee, joe ket duh pictjuh...

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik ben ook bezig met oldskool,, veeeeeeeeeeel vetter dan die electro revival. Laat eens horen wat je maakt.

Dit is het laatste nummer waar ik aan bezig ben, nog lang niet af natuurlijk. Nou moet je natuurlijk ook wat van jezelf laten horen. Veel vetter dan Electro? Op een haartje na dan, want ik maak ook Electro dingen. :D

Naja boeien ook...niets is zo deprimerend als begin jaren 90 rave..da's niks anders dan white trash muziek

Niets zo deprimerend als mensen die iets gelijk afschrijven. :z Veel Engelse rave was trouwens niet deprimerend, eerder het tegenovergestelde.

*** NEGATIVE ***
het is.............. een Orchestra Sound van een factory preset quikdisk voor de S-10/MKS-100 sampler...

Erm, ik bedoelde niet het Orchestra geluidje maar die stabs die erin komen na de sample "James Brown is Dead".

Origineel geplaatst door smackos
Uhmm.......waar heb je dat vandaan? De streekschool muziek bibliotheek van Ter Aar :D
Ga je mond spoelen en snel.

Naja boeien ook...niets is zo deprimerend als begin jaren 90 rave..da's niks anders dan white trash muziek 8)

Hallo heee noem 3 fatsoenlijke electro titels uit 1987-1993, ik weet zeker dat je het moeilijk gaat krijgen. De vetste electro komt uit begin 80,, shit als Newcleus, Naafysh, Man Parrish, al die troep die erna kwam is daar een slap aftreksel, een aantal UR, Drexcya, Aux88 dingen daar gelaten.

Die rave shit, is echt iets van mijn generatie, er zijn toen hele goeie platen gemaakt.
We are E-Lenny D Ice
Love Overdose-DMS
Joey Beltram
Ravesignal
Ik kan zo nog wel effe doorgaan. White trash muziek?? Ik weet niet vooral die engelse rave dingen zijn een heeeeeeeeeeeel stuk minder blank dan electro.

Origineel geplaatst door Breed
Erm, ik bedoelde niet het Orchestra geluidje maar die stabs die erin komen na de sample "James Brown is Dead".
praten we nu over het

"pssssaaaaaahw pssshaaaaaaw pssshaaaaaaaaawwwwwwwwww" (x3) geluid met vervolgens de stem van W.v.D. er achter aan...

of hebben wij het over het

"teh teh teh teh te-te, teh teh teh teh, tehtehteh" geluid? (waar het nummer ook mee begint zeg maar...)

Origineel geplaatst door 6 trak
praten we nu over het

"pssssaaaaaahw pssshaaaaaaw pssshaaaaaaaaawwwwwwwwww" (x3) geluid met vervolgens de stem van W.v.D. er achter aan...

Ja die dus! Waarom wordt er trouwens gevraagd dat ik iets van mijn spul moet laten horen, download iedereen hem, maar levert de persoon die het vroeg [of de rest] geen commentaar [kritiek ook goed].

Back