Wonderland

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Na 'Innocent Victimes of War' en 'Reality versus Dreams' welke erg sterk geënt zijn op de muziek van Vangelis, eens iets totaal anders: Wonderland.

Dit stuk is geen benadering van beelden zoals de vorige twee stukken wel waren. Het is gewoon een luchtige song die het moet hebben van de sfeer. Vooral het refrein is nogal sterk uitgewerkt met verschillende layers die allemaal stuk voor stuk zijn ingespeeld.

Weerom een stuk gemaakt met W30, D20, SY99 en DX7.

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden :)

Wonderland:
http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Wonderland.mp3

:doei:

Innocent Victims of War:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25457

Reality versus Dreams:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25277

LOL! Wonderland doet me een beetje denken aan die figuren die altijd bij het winkelcentrum staan te spelen en cd-tjes proberen te verkopen :D

Klinkt goed Danny!

Verder uitstekende geluidskeuze, je hebt goed geluisterd naar je held :) 'k vind ze alledrie erg goed
Bovendien vond ik het leerzaam ernaar te luisteren hoe je je geluiden hebt gebruikt en je structuren kiest :okdan:

Waar komen die drums bij Wonderland uit als ik vragen mag?

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem mooi. Erg makkelijk in het gehoor liggende muzie. Goed uitgewerkt.

2 opmerkingen:

1. In het begin is er plaats voor 2 hooflijnen, dus naast de fluit nog een leader, een string kan merkte ik thuis. Wordt het iets speelser van.
2. Het laatste stuk lijkt me een versnelling in de hihats wel leuk klinken...past er wel bij.

Maar dat is een mening.

:okdan: :okdan:

Origineel geplaatst door Sander02

Wonderland doet me een beetje denken aan die figuren die altijd bij het winkelcentrum staan te spelen en cd-tjes proberen te verkopen

Nee joh ... die gebruiken niet zoveel galm :dubbel: :okdan:

Waar komen die drums bij Wonderland uit als ik vragen mag?

Die komen uit verschillende dingen:

- W30: snaredrum, sidestick, tamboerijn, toms en latijnse percussie.
- D20: basdrum.
- SY99: closed en open hihats en crashcymbal.

De drums komen in veel van m'n songs van verschillende synths :) ... van alles het beste nemen :)

Bedankt voor de reaktie :)

ook deze is fijn.

nog een vraagje: waarom doe je nu pas wat met deze nummers? lange winterslaap gehouden ofzo? :)

Origineel geplaatst door Unic
Ik vind hem mooi. Erg makkelijk in het gehoor liggende muzie. Goed uitgewerkt.

2 opmerkingen:

1. In het begin is er plaats voor 2 hooflijnen, dus naast de fluit nog een leader, een string kan merkte ik thuis. Wordt het iets speelser van.
2. Het laatste stuk lijkt me een versnelling in de hihats wel leuk klinken...past er wel bij.

Maar dat is een mening.

:okdan: :okdan:

In het eerste deel wordt de melodie enkel bepaald door de panachtige sample uit de SY, maar bij een tweede herneming wordt de melodie al aangevuld door het gitaarachtig dingetje op de achtergrond. Ik vrees dat als je daar nog eens een tweede melodie overheen gaat spelen, het te druk wordt en te weinig contrast hebt met het refrein.

Wat je met de versnelling bedoelt, weet ik niet goed. Ik vind het nou niet echt een nummer om te gaan versnellen :) :) :)

Origineel geplaatst door Traxopia
ook deze is fijn.

nog een vraagje: waarom doe je nu pas wat met deze nummers? lange winterslaap gehouden ofzo? :)

:dubbel: daar kan je het wel mee vergelijken :dubbel:

In 1993 m'n vrouw leren kennen (toen ging het uiteraard bergaf met de muziek ... had de energie voor andere dingen nodig ;) ), in 1996 getrouwd en naar een appartementje gaan wonen met een eeerruuug kleine kamer voor de synths (1.6m x 2.5m). Je kon er nauwelijks tussen je keys gaan zitten, laat staan te gaan componeren. NU wonen we weer een tijdje in een huis en heb sinds december een behoorlijke ruimte van 3.5 bij 3m ter beschikking ... dus nu kan ik opnieuw beginnen musiceren (als ik effe geen tijd moet besteden aan twee lieve dochtertjes, de schat van een vrouw, twee katten en een hond 8o) )

Toen ik tien jaar geleden met deze nummers naar een muziekuitgever stapte, vond die dat wel knap gedaan, maar er zou nauwelijks een markt voor zijn. Daarom heb ik er toen niets meer mee gedaan.

Maar na bijna een jaar lid van het SF te zijn, heb ik besloten om die creaties hier te laten 'beoordelen' en in het beste geval zou ik er een CD van willen maken :)

Zo ... nu ken je 80% van m'n levensverhaal :dubbel: ;)

Ik denk dat-ie met versnelling bedoeld van 1/8 naar 1/16 zoals mr. Vangelis dat vaak doet (bijv in 'conquest for paradise' voordat-ie naar het victory stuk gaat; soortvan galop)

Wel vreemd dat-ie knakker dat zei 10 jaar terug, er zijn toch altijd wel mensen te vinden die dit kunnen waarderen.
Ik weet zeker dat als ik jouw cd-tje aan bijv. m'n vader had gegeven dat-ie het heel mooi zou vinden

doet mij instant denken aan de wat rustiger nummers van Jan Hammer ... qua compositie maar ook sommige sounds zijn erg overeenkomstig met die Jan Hammer ook gebruikt... erg Jan Hammer stijl dus... k'ga nog maar ff deze Jan Hammerish track opnieuw beluister doen dan ook... 8)

erm... had ik trouwens al gezegd dan Jan Hammer ruled?

@Sander: Met een beetje geluk kan je vader misschien in de nabije toekomst de CD kopen ... wie weet :)

@6-track: Is me nog nooit opgevallen ... die vergelijking met Hammer. Het enige vergelijkingspunt dat ik heb is Crockett's Theme (machtig) en het hoofdthema van Miami Vice. Enige overeenkomst is de sarrarsample die ik ook dikwijls gebruik.

In ieder geval is een vergelijking met de grote V en J. Hammer een hele eer :halleluja die me niet noodzakelijk te beurt valt.

Origineel geplaatst door Sander02
Ik denk dat-ie met versnelling bedoeld van 1/8 naar 1/16 zoals mr. Vangelis dat vaak doet (bijv in 'conquest for paradise' voordat-ie naar het victory stuk gaat; soortvan galop)

Wel vreemd dat-ie knakker dat zei 10 jaar terug, er zijn toch altijd wel mensen te vinden die dit kunnen waarderen.
Ik weet zeker dat als ik jouw cd-tje aan bijv. m'n vader had gegeven dat-ie het heel mooi zou vinden

Inderdaad dat bedoel ik met versnelling. naar 1/16 de gaan. Geeft wat meer zwoeng aan het einde denk ik.

En die melody bedoel ik alleen in het eerste deel, een soort van twee geluiden die samen een verhaal vertellen.:)

Inderdaad dat bedoel ik met versnelling. naar 1/16 de gaan. Geeft wat meer zwoeng aan het einde denk ik.

En die melody bedoel ik alleen in het eerste deel, een soort van twee geluiden die samen een verhaal vertellen.:)

Aha ... je bedoelt overschakelen naar tripletten i.p.v. 16de of versnellingen ... is misschien geen slecht idee, maar dat zal dan voor een volgend nummer moeten worden.

Het idee van een dialoog tussen twee instrumenten zit al langer bij me te wringen. Misschien komt het er ook eens ooit uit. Ik heb wel zoiets verwerkt in een andere song, maar dat is dan een dialoog tussen twee drums.

Het zijn in ieder geval bruikbare tips ;) ... bedankt :)

Origineel geplaatst door Danny
Aha ... je bedoelt overschakelen naar tripletten i.p.v. 16de of versnellingen ... is misschien geen slecht idee, maar dat zal dan voor een volgend nummer moeten worden.

Het idee van een dialoog tussen twee instrumenten zit al langer bij me te wringen. Misschien komt het er ook eens ooit uit. Ik heb wel zoiets verwerkt in een andere song, maar dat is dan een dialoog tussen twee drums.

Het zijn in ieder geval bruikbare tips ;) ... bedankt :)

Ik heb snel ff er wat bijgespeeld met een stringetje en een piano, hoop niet dat je het erg vind:confused:

Dit is wat ik bedoel. Ik hoor wel of je dit iets vind en of het past in de muziek naar jou smaak:)

Ik heb snel ff er wat bijgespeeld met een stringetje en een piano, hoop niet dat je het erg vind:confused:

Dit is wat ik bedoel. Ik hoor wel of je dit iets vind en of het past in de muziek naar jou smaak:)

Het bijgeplaatste melodietje vind ik wel mooi, maar dit stuk wordt dan iets te druk. Ik heb trouwens in het laatste refrein deze techniek ook al toegepast (saw die over de melodie wordt heengespeeld) en ik vrees als je dat ook bij het gewone couplet gaat toepassen, het een beetje te veel wordt.

Ik zou dan eerder de panmelodie vervangen door die van jou ... zo heb je opnieuw minder 'gebeurtenissen' in het couplet dan in het refrein.

:)

Dit vind ik persoonlijk de minste van de tracks die je tot nu toe gepost hebt. Als is dat zeker geen kritiek, want ik vind dit nog steeds geweldig, maar je hebt met je andere tracks de lat zelf zo hoog gelegd ;)
De fluit klinkt erg mooi, zeker een van de betere synth panfluiten die ik ken, maar voelt minder "natuurlijk" aan in de song, ik kan het niet helemaal goed uitleggen, maar de andere instrumenten klinken alsof ze gewoon precies horen zoals ze in de mix naar voren komen, de fluit geeft meer het "ik speel fluit op mijn keyboard" gevoel. Maar wederom petje af voor de compositie, het arrangement en de mix. Ik wou dat ik het kon.

uh.ik heb ook ff geluisterd.
Dit is echt helemaal niet mijn ding, maar ok, het is wel goed gedaan ja. Zo moet dat dan klinken.
Alleen......op 1:00 zit een computerbliebje wat er denk ik niet hoort te zitten.
Ik heb het dan over de eerste download van wonderland bovenaan de page. Misschien heb je het inmiddels al weggehaald?
Zou toch zonde zijn...........

Succes

Hahaha... the computerbliebje strikes back! :D
Toch uitzien naar een nieuwe kopieerbeveiliging Danny, want niemand snapt deze!

Wat dat je van een Darth Vader stem die zegt: "als je dit kopieert weet ik je intieme onderdelen te vinden!" :duivels:
Dat is tenminste niet mis te verstaan...

Oh ja... on topic.
Danny, ik zal eerlijk zijn: wederom klinkt het mooi en en vind ik het idee goed uitgewerkt.
Maar het is ... jeetje hoe zeg je dat zonder iemand te beledigen ... ehm... cliché (mag dat?) naar mijn smaak.
Ik moet bij de baslijn en drums steeds denken aan "het kleine café" van Vader Abraham.
En de vogeltjes - ik had als kind altijd zo'n plaatje met orgelspel, en dan hoorde je dezelfde sample.
Soms ook nog "koekoek" :)

Gek genoeg kreeg ik wel weer een warm gevoel van het toevoegsel van Unic...

Maar goed: ook al is het m'n smaak niet, toch leuk om te horen! :biertje:

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de reakties, guys ;)

Het klinkt inderdaad anders dan de eerder geposte nummers en het was ook de bedoeling om eens iets totaal anders te posten. Vermits ik zelf een brede muzikale smaak heb, komt dit ook soms naar voor in m'n eigen nummers.

@Hanz: :dubbel: Kan ik Darth Vader nog inhuren? Het bliepje wordt inderdaad dikwijls misverstaan. Dus nogmaals voor de mensen die het nog niet goed wisten: dit is een extra toevoeging die als soort van kopieerbeveiliging moet dienen. In de originelen is hier niets van te horen.

Qua cliché: tja, wanneer verval je niet in clichés. Tegenwoordig is zowat alles al eens gedaan en waneer je in 6/4 werkt, dan kom je al gauw op zo'n sfeer terecht.

De rest is sterk smaakafhankelijk natuurlijk. Zo zijn er ook die zweren bij Reality vs Dreams i.p.v. Innocent Victims of War en anderen hebben het liever juist omgekeerd. Zo zullen er ook wel zijn die Wonderland beter vinden. Het belangrijkste is dat, ook al is het niet iemands stijl, toch vinden ze het leuk klinken :)

Toch bedankt voor de leuke reakties :) :)

Nu eens naar Electric Boogie luisteren? Is weer iets anders en spreekt misschien weer een ander publiek aan:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25717

ik heb het opnieuw weer beluisterd en kan melden dat dit soort cliches absoluut niet verkeerd is...
nog steeds gewoon erg lekkah om te luisteren...! vooral dat stukkie vanaf 1:31 is errag fain om te hoiruh (idd hammerisch)

6 trak zegt: ik wil meer van dit soort tunes horen... meer... MEER!!! 8)
erm... maar die tussen doorse piano *PLOINK* moet er nog wel ff uit dan toch... ;)

Back