Origineel geplaatst door Catalunya
Dit lijkt de jury van idols wel. Harde woorden. Leuk om te horen wanneer je muziek maakt en je dit met een ander wilt delen.
Helaas kon ik de track niet downloaden. Url not found.
What a hell of a job kun je ook lezen als 1 met een instrument of gewoon moeite doen een goede track neer te zetten.
Is dit jou nooit gelukt met analoog/hardware? Ben blij dat ik nog wel die weg bewandel. Van de week dacht ik nog. Juist die combi van hardware geeft je net die sound die iets eigens heeft. De helft van de mensheid stapt nu over op software en iedereen heeft dezelfde synths tot zijn beschikking. Nu klinkt dit allemaal nog fris, maar wacht maar tot een paar jaar verder. Gelukkig ben ik wel 1 van de weinigen, maar ik prijs me gelukkig, want ik loop niet mee met de massa. Sommige mensen horen het verschil ook niet. En hiermee bedoel ik niet alleen softsynths.
Ik wordt er een beetje moedeloos van. Die personen met software die ineens dat hardware gaan afkraken.
Je kan het wel denken, maar het wordt behoorlijk vaak ter sprake gebracht.
Ik vraag me af hoe dit komt. Het lijkt erop alsof enkele personen die alleen met software werken telkens de bevestiging willen horen dat hun set-up nu beter is dan met hardware. Helaas zal ik die personen moeten teleurstellen
Als je op mijn website gaat luisteren dan ontdek je dat ik het echt wel een beetje kan. (zonder arrogant te willen zijn)
Ook met vintage ook met VA spul, met en zonder mixer, met en zonder effects. Maar je mist mijn punt.
Als je een drumcomputer droog in de mix zet klinkt dat meestal nergens naar.
Als je een bassline niet goed-eq't en/of compressed klinkt dat meestal nergens naar.
Als je oude gear wilt gebruiken moet je om het lekker in de mix te krijgen (en dan vooral drums en baselines) flink eq-en en compressen, dat is hier niet gebeurd. En dat kan je ook niet ontkennen.
Het gebrek aan randapparatuur levert een brakke mix op.
Als ik met software werk heb ik standaard eq en compressie in de mixer van cubase zitten, dat vind ik toch echt wel een voordeel tov een losse drumcomputer zonder mixer etc.
Wil je met vintage het zelfde resultaat bereiken als met software, zal je enorm moeten investeren, wanneer je dit niet doet, klinkt het over het algemeen nergens naar, dat kan een kwestie van smaak zijn, maar ook een kwestie van totaal niet aan de mix gewerkt hebben, want er valt niks te mixen.
Ik kan er heus wel een beetje over mee praten, kheb zelf een aardige setup (gehad en nog steeds staat hier van alles)
Maar het kost je klauwen vol met geld wil je met hardware een goede mix samen stellen wat je met software een schijntje kost.
Ik kraak chinneti niet af, daarbij zeg ik gewoon eerlijk wat ik denk van zijn song en dat is ook wat waard toch, ik probeer het in ieder geval te onderbouwen...ik kan ook zeggen gaaf! leuk! maar wat heeft dat voor zin?
Bij de weg, mijn laatste track was een combi van analoge synth met digi effects en softsynths in cubase en die klinkt best lekker. Maar die analoge synth heb ik wel een scheut tapedelay en reverb gegeven. (en EQ en Compressie)!
right..chinetti begrijpt mij wel, we hebben elkaar al gesproken hier over. Dus doe maar kalm. oké...
@Chinetti, misschien moet je eens proberen om je sporen in je computer op te nemen en dan na te bewerken?
cheers,