Nieuwe Trend?

Mike Rockmore

Ouwe rot
Wat ik steeds meer tegenkom bij de platenboer en ook op de radio etc, sets van house artiesten...
Remixjes van ouwe tunes, en ik dig het eigenlijk wel.

Bekendste nummer is nu van de Boogie Pimps - Saltshaker (Combinatie vocals van Fear And Loathing In Las Vegas & Jeffersons Airplane - Somebody To Love), Boogie Pimps - Sunny, Nirvana - Smells Like Teen Spirit (Adam Freeland Remix), Royal Gigolos - California Dreaming, Rogue Traders vs. INXS - One of my kind. Nu vraag ik me af, hoe komen ze aan instrumentals en acapella's van deze nummers? Of zullen alle intrumenten en vocals zo clean uit het bestaande nummer halen? Dat lijkt me ongeveer onmogelijk...

Grtz Mike

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
mastertapes? enlighten me :D god wat voel ik me weer een onwetend niet synthnerdje :D

dat ben je ook mike ;)

nee maar ff zonder gein. mastertapes zijn dus de sporen die ze gebruikte :) daar staan die dingen dus los op...

Origineel geplaatst door Slipperman
dat ben je ook mike ;)

nee maar ff zonder gein. mastertapes zijn dus de sporen die ze gebruikte :) daar staan die dingen dus los op...

dont wrub it in my face :D, ja dus ze gaan eerst die tapes vragen zeg maar de boogie pimps (toen nog geen naamsbekendheid, hoezo kregen ze ze dan?) en daarna vragen ze zich af kunnen we hier wel een strakke mix van maken? daarom vraag ik me dus die dingen af..

dont wrub it in my face :D, ja dus ze gaan eerst die tapes vragen zeg maar de boogie pimps (toen nog geen naamsbekendheid, hoezo kregen ze ze dan?) en daarna vragen ze zich af kunnen we hier wel een strakke mix van maken? daarom vraag ik me dus die dingen af..

moet opzich wel kunnen ja :) bedoel heb hier 12" remixes liggen van Genesis. door John potoker gemaakt. Weet niet of die naam je wat zegt? zijn perfecte remixes waarbij je goed de mastertapes hoort...
Zo gaat dat dus :)

Kost je een hoop euro's + shares in de royalties,als ze er al mee in stemmen.
En je moet het liefst een bekende naam hebben,daar verkopen hun dan weer op.

hmm dus uit jou antwoord proef ik dat elke synthbut (ik) em aan zou kunnen vragen bij de desbetreffende studio? tegen een vergoeding neem ik aan..? ? ?

amateurs** hebben een kleine kans hiermee verwacht ik. jij kan beter google.nl en kazaa afstruinen voor samples en a capella's.

** met amateurs bedoel ik gewoon ons allen hier op het forum die niet commerciel bezig zijn met het maken van hun muziek en dus niet in een profi studioomgeving werken...

Remixen maken getuigt gewoon van gebrek aan creativiteit en weinig muzikaal inzicht...

(hoewel het natuurlijk wel erg knap is om achter de akkoorden van een bestaand nummer te komen:duivels: )

Origineel geplaatst door Bass
Remixen maken getuigt gewoon van gebrek aan creativiteit en weinig muzikaal inzicht...

(hoewel het natuurlijk wel erg knap is om achter de akkoorden van een bestaand nummer te komen:duivels: )

Djeeezzz Bass wat ben je toch een relnicht!!!! :o:

Jou opmerking is echt totaal RUK jongen..

Het papagaaiencircuit recycled (in transitieve en intransitieve zin).

Naperij,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Arv
Djeeezzz Bass wat ben je toch een relnicht!!!! :o:

Jou opmerking is echt totaal RUK jongen..

:D ...vertel...

Dat somebody to love schijnt helemaal opnieuw ingezongen te zijn.
En fear en loathing in LV is gewoon een topfilm.
Vind die clip alleen al de moeite waard.
Moeder aarde als zeer appetijtelijke vrouw.

Misschien dat sommigen onder ons de confrontatie niet aan kunnen omdat als ze de orginelen goed kennen betekend dat ze toch een behoorlijk aantal lentes tellen.

Misschien ontluisterend om dan erachter te komen dat heel veel van die orginelen van toen ook gewoon door iemand anders al veel eerder gecomponeerd zijn.

IK vind er een heel verschil zitten tussen remixen die gewoon het orginele nummer verre overtreffen, dus dat je het orgineel bijna niet meer terug hoort, en de 'remixen' waar bv alleen een bassdrum is toegevoegd is (deze vallen bij mij niet eens onder de noemer 'remix')

ARv

Origineel geplaatst door Arv
, en de 'remixen' waar bv alleen een bassdrum is toegevoegd is (deze vallen bij mij niet eens onder de noemer 'remix')
ARv

Daar valt A Little Less Conversation van Junkie:kont: XL ook bij, dat is praktisch het origineel met drums en baslijn, verder niets...

Origineel geplaatst door Bass
Daar valt A Little Less Conversation van Junkie:kont: XL ook bij, dat is praktisch het origineel met drums en baslijn, verder niets...

Daar heb je het ook over een kutmix! :D

meer van hetzelfde....wat vinden jullie van MTV mash?

dat mashen van die nummers en clips wat mtv doet is vaak echt te beroerd om aan te horen
van die vocals die worden geuppitched (bestaand woord?) om in de beat van het andere nummer te passen....
niet voor mij....

Back