Ews88 Mt Midi Interface

VanHeckis

Vintage Garbage
Hallo,

Het lukt niet om de MIDI interface van mijn ews88 mt aan de praat te krijgen.

ik gebruik op dit moment alleen de MIDI IN/OUT 1 van de reeds eerder geinstalleerde ews64XL maar ik wil een 2e midi interface erbij gebruiken dus.

ik heb Athlon 1.2Ghz, windows xp met cubase sx 1.0

Noch in de device setup of midi device manager VAN CUBASE wil er een ews88 midi IN/OUT tevoorschijn komen. alleen die van de ews64 wordt herkend.

Overigens werkt van de 2e midi interface van de ews64 alleen de OUT en niet de IN. Ik krijg tegenstrijdige informatie over het wel of niet kunnen gebruiken van de MIDI IN-2 van de ews64.

Heeft hier iemand ervaring mee met dit gerommel?

Dank alvast.
V

Toevallig gebruik ik beide kaartjes waar je het over hebt, alleen niet in hetzelfde systeem, dus of dit voor extra problemen zorgt, weet ik niet. Dit zou niet het geval moeten zijn, aangezien terratec op hun site aangeeft dat alle EWS-kaarten moeiteloos met elkaar samenwerken.

Bij je 64XL is het iig zo, dat je 3 midi-aansluitingen hebt (2 op de breakout-box en 1 achterop, de joystickpoort), maar er maar 2 tegelijk kan gebruiken. Het is òf midi-2 op de breakout, òf de midi via de joystickpoort. Midi-1 op de breakout werkt altijd. Deze keuze kun je maken in het config-scherm van je 64XL.

Voor je EWS88MT kan ik je alleen de tip geven om de nieuwste drivers te downen van de terratec-site (die van de phase88) en deze te installeren. Alle eerdere drivers van de MT werkte bij mij niet goed. Ik heb veel drivers geprobeerd, maar ze gaven allemaal (verschillende) problemen, waarvan 1 idd dat de midi-poort onzichtbaar bleef.

ben een ews88mt bezitter ...

Kan je niet die 64 en 88 aan elkar koppelen ?
net als dat je 88's aan elkaar kan linken, om bv 4x 8 in + 8 uit te krijgen ?
Dan gaat 't weleswaar om audio maar misschien het complete systeem dan ook beter werkt ...

Ik werk hier ook met de laatste drivers, alhoewel ik nog nooit problemen heb gehad.
Vriend van me met 88phase kaart weer juist wel :confused:

Ik heb de EWS88MT, die werkt bij mij probleemloos. Ik kan je ook alleen maar adviseren om de laatste drivers te downloaden (5.40 geloof ik)

succes!!

Origineel geplaatst door Niel

Kan je niet die 64 en 88 aan elkar koppelen ?
net als dat je 88's aan elkaar kan linken, om bv 4x 8 in + 8 uit te krijgen ?

Niet op de manier waarop je 2 88's (zowel de D als de MT) aan elkaar kunt koppelen iig.

Origineel geplaatst door gemmetje
Toevallig gebruik ik beide kaartjes waar je het over hebt, alleen niet in hetzelfde systeem, dus of dit voor extra problemen zorgt, weet ik niet. Dit zou niet het geval moeten zijn, aangezien terratec op hun site aangeeft dat alle EWS-kaarten moeiteloos met elkaar samenwerken.

Bij je 64XL is het iig zo, dat je 3 midi-aansluitingen hebt (2 op de breakout-box en 1 achterop, de joystickpoort), maar er maar 2 tegelijk kan gebruiken. Het is òf midi-2 op de breakout, òf de midi via de joystickpoort. Midi-1 op de breakout werkt altijd. Deze keuze kun je maken in het config-scherm van je 64XL.

Voor je EWS88MT kan ik je alleen de tip geven om de nieuwste drivers te downen van de terratec-site (die van de phase88) en deze te installeren. Alle eerdere drivers van de MT werkte bij mij niet goed. Ik heb veel drivers geprobeerd, maar ze gaven allemaal (verschillende) problemen, waarvan 1 idd dat de midi-poort onzichtbaar bleef.

Bedankt voor de tips gemmetje,

het is me nu iig gelukt om de MIDI IN-2 van de ews64 te gebruiken door naar het config scherm te gaan en een vrije IRQ te selecteren.

Ik heb ook de drivers vande PHASE88 geinstalleerd voor de ews88, maar dat heeft geen effect geboekt.

Back