roland en midi: timing? welke timing??

dumdumdadumdum

Scheelt niet veel
Ik heb een Roland RD600 en een Roland XP50 die allebei hetzelfde probleem hebben; als je een beetje lijvige midifile erop afspeelt (in mijn geval via cakewalk), klopt er geen hol meer van de timing. Alles uitzetten en weer aanzetten helpt even, maar even later zit je weer met de timing (of liever gezegd: het gebrek aan). Is dit een Roland probleem, of heb ik gewoon pech met mijn boardjes? Of, en dat is heel goed mogelijk, doe ik iets fout? Ik weet in ieder geval vrij zeker dat ik niet boven de polyfonie uitkom.

Wat voor midi-interface gebruik je? Dat kan vaak de bottleneck zijn. Evenals drivers en softwrae

eh... nou... eh... eigenlijk alleen een soundblaster live player, eh, dus, eh...... :$
Maar met mijn korg 01/w heb ik nooit problemen gehad, qua timing.

Dus als je dezelfde midifile naar je Korg stuurt geeft het geen problemen?

inderdaad. In ieder geval niet met de timing. Ik heb wel eens gehoord van de JV1080 met timingsproblemen, en de Xp is onder de motorkap ongeveer hetzelfde, meen ik.

ZIt er misschien een hoop midi-controller data in? Kan je eventueel met een filter wat uitdunnen.

nee, ook niet, geen pitchbend en aftertouch en dat soort dingen. Het gebeurt met name bij veel tracks (meer dan, zeg, 5 ofzo)
en het gebeurt bij bijna elke midifile. Ook vreemd; als ik de xp in GM-playback mode zet, heeft hij dit probleem veel minder

Dan lijkt het er toch echt op dat de bottleneck bij je Roland synths zit. Ik heb hier wel een JV1080 staan en daar heb ik nog nooit timingproblemen mee gehad, maar daar gaan dan ook eigenlijk nooit meer dan 2 tracks tegelijk in.

daar lijkt het wel op. gelukkig multitrack ik alles in cooledit, dus als het er "echt" om gaat, dan speelt de synth maar 1 of 2 tracks via midi, maar voor kladblokdoeleinden is een leuke miditiming eigenlijk wel handig.

nou, ik heb nog een kc300 keyboardversterker te ruil voor een goede soundmodule :)
en inderdaad: gear heb je nooit genoeg :)

Kijk zo lees ik ze graag. ;)

Kun je metteen een 2 poorts midi controller kopen.
Heb je ook geen last van een slome Soundblusser midi. ;)

Back