synth in "final countdown" van Europe

Origineel geplaatst door Danny
Ja ... en voor de rest van de dag heb ik hoofdpijn (God, ik heb diep moeten graven in m'n brein :dubbel: )

:doei:

Fantastisch, wat een inspanning in deze thread! Bedankt voor de info. Maar euhm, het is dus een controller keyboard. Wat wordt er aangestuurd dan? Of vraag ik nu echt teveel? :D

hmmz! Het lijkt me niet dat die sound door de JX-8p wordt uitgeschreeuwd. Ik heb zelf een JX-10 en die klinkt best ok maar niet zo aanwezig. Ik gok op een MKS-80

Hehe...eindelijk is deze thriller tot een goed einde gekomen.... :okdan:

ik heb er nachten niet van kunnen slapen....bij wijze van spreken dan....;)

Het zou mij niks verbazen dat de KX-76 gewoon de controller is van de JX-8P die eronder staat...aangezien de PG-800 ook op de KX staat....comfortable binnen handbereik.

in de korte stukkies dat de toetsenist in beeld is, zie je 'em nooit op de JX spelen.

De clip zelf is natuurlijk alleen maar een showcase van hun nummer, dus de aanwezige synths in de clip zijn waarschijnlijk alleen voor de show.

P.S. ik heb effuh de clip van Kazaa afgehaald om wat bewegende beelden te kunnen bekijken; en jeeeeemig wat heeft die lead-zanger veel roze lippestift op..... :dubbel:

Origineel geplaatst door Hazes
Fantastisch, wat een inspanning in deze thread! Bedankt voor de info. Maar euhm, het is dus een controller keyboard. Wat wordt er aangestuurd dan? Of vraag ik nu echt teveel? :D

Zoals ik reeds eerder zei hebben ze ooit in een interview gezegd dat het oorspronkelijk de bedoeling was om het op de JP-8 te doen, maar dat het in laatste instantie toch de JX is geworden (er stond toen niet bij welke JX, maar vermits er hier een 8P te zien is, neem ik aan dat het die dus was).

En inderdaad ... de programmer van de 8P staat op de KX, dus waarom niet ;)

Maar veel synths kunnen/konden zulk geluid produceren, hoor. M'n SY99 (hop ... daar heb je'm weer :D) kan een erg vette gelijkende sound met alle gemak neerzetten en waarom zou dat de enige zijn ;)

:doei:

Ik heb wel is een jx8p gehad en daar zat een sound in geprogrameerd met de naam.

Europe hahahahaha en dat was dus de bekende lead uit dat nummer.
Mischien was het wel gewoon een preset uit de fabriek?

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb wel is een jx8p gehad en daar zat een sound in geprogrameerd met de naam.

[/QUOTE

KX 76 HAVE SOUND OR NOT ?

Origineel geplaatst door queenmercury18
Origineel geplaatst door mono-poly

[/QUOTE

KX 76 HAVE SOUND OR NOT ?

nee want daar is het een controller voor...

Origineel geplaatst door Slipperman
nee want daar is het een controller voor...

do you speak english ? if has not sound how Europe can play with this synthetiser ? thanks

do you speak english ? if has not sound how Europe can play with this synthetiser ? thanks

Dutch is the main language on the forum and website. And the magic keyword in this matter will be...

MIDI !

The KX-76 is a MIDI controller keyboard that controls the JX-8P synthesizer that produces the sound. The JX-8P, MKS-70 and JX-10 can all produce this sound. Apart from the MKS-70 module no external MIDI keyboard is needed though.

-------------

Zeg Slipperproleet, weet je wel bij hoeveel searches Synthforum.nl in de top-10 terug komt? Ik heb een paar dagen geleden een 'gezocht' ad hier neergezet, en het kreng stond al in de top-10 toen ik nog wat informatie over het ding zocht! Niet zo raar dat er hier af en toe mensen via Google binnenkomen die niet Nederlands zijn :erm:

Tja, dat moge zo zijn, maar toch heeft Slipperman een punt. Dit is en blijft een Nederlandstalig forum.
Er zijn immers genoeg forums waar je in het Engels of Frans terecht kan.

Origineel geplaatst door Hanz
Tja, dat moge zo zijn, maar toch heeft Slipperman een punt. Dit is en blijft een Nederlandstalig forum.
Er zijn immers genoeg forums waar je in het Engels of Frans terecht kan.

Yep, maar nog steeds geen aanleiding om arrogant te gaan doen.

Origineel geplaatst door bikkel
The KX-76 is a MIDI controller keyboard that controls the JX-8P synthesizer that produces the sound. The JX-8P, MKS-70 and JX-10 can all produce this sound. Apart from the MKS-70 module no external MIDI keyboard is needed though.

-------------

Zeg Slipperproleet, weet je wel bij hoeveel searches Synthforum.nl in de top-10 terug komt? Ik heb een paar dagen geleden een 'gezocht' ad hier neergezet, en het kreng stond al in de top-10 toen ik nog wat informatie over het ding zocht! Niet zo raar dat er hier af en toe mensen via Google binnenkomen die niet Nederlands zijn :erm:

Kan ik me voorstellen en is opzich niet slecht. Maar het forum is niet voor niets nederlands. Als het een internationaal forum zou zijn dan zouden we wel gewoon engels als voertaal hebben :)

Overigens blijf het altijd knap vinden hoe "buitenlanders" zeg maar toch weten hoe ze moeten aanmelden enzo en in het juiste forum dingen moeten plaatsen. Toont denk ik toch maar weer dat veel dingen in taal wel overeenkomen op de een of andere manier.
Arrogantie was overigens niet zo ik over wilde komen. Maar goed dat is het gebrek aan emoties bij tekst, of misschien iemand zijn/haar kortzichtigheid in het lezen van tekst.

Nou als iemand zich de moeite troost om zich door een Nederlandstalige aanmeldprocedure heen te worstelen omdat hier en alleen hier te vinden is hoe Europe die leadsound gemaakt heeft, dan vind ik niet dat je hem met zo'n halfbakken antwoord moet opschepen. Ik bedoel, als iemand hier een engelstalige ad neerzet voor een Arp Oddysey voor een zeer schappelijke prijs dan hoor ik opeens niemand meer mekkeren ;)

Ik erger me ook rot aan van die Franstalige Belgen in Brussel die doen alsof ze geen Nederlands spreken, maar het uiteindelijk toch best wel blijken te kunnen.

Je kunt hem ook gewoon negeren en het bericht bij een moderator melden.

Maargoed, het lijkt me verder niet zinvol deze discussie hier te voeren...

Er staat er op het moment één te koop bij tonica music (een KX 76)

dank u wel , bedankt veel voor jouw hulp, vergeving om in het Engels te spreken, ga ik een beetje spreken nederlands

als mijn nederlands is niet goed , gezegd ik

dank u wel , bedankt veel voor jouw hulp, vergeving om in het Engels te spreken, ga ik een beetje spreken nederlands

als mijn nederlands is niet goed , gezegd ik

The Queen has landed! :halleluja

Kom je er echt niet uit, dan kun je met behulp van http://babelfish.altavista.com er ook nog wel uit komen. Ned->Eng Eng->Ned en Fr->Ned , Ned -> Fr vertalingen. Soms alleen iets te letterlijk.

Back