Lexicon MPX100 of 200 of Boss SE50/70?

KeesVerkerk

Ouwe rot
Omdat die fx in de MPC4k echt walgelijk zijn, ben ik opzoek naar een lekker betaalbaar effecten bakkie. Ik wil graag een apparaat dat presets kan opslaan, het liefst ook met midi programchange achtige functies. En weinig ruist.

Welke raden julie aan?
Wat is psies het verschil tussen de mpx100 en 200 afgezien van de 2 sends??

De MPX200 heeft nog een ingebouwde 'compressor'. Daarnaast heeft de MPX100 geen display (de MPX110 volgens mij wel).

Als je een FX-processor wil die weinig ruist, moet je vooral geen SE-50 nemen. Erg mooie FX maar ook erg veel ruis. Kan je beter voor een SE-70 gaan. Zelfde mooie FX, stuk minder ruis. Helaas zijn SE-70's nogal moeilijk te vinden. Ik zoek al een tijdje een 2e, maar tot nu nog zonder resultaat.

De MPX-100 is inmiddels vervangen door de MPX-110 en de MPX-200 wordt niet meer gemaakt (en is ook niet vervangen door een 220). Volgens mij was de MPX-200 een MPX-100 met iets uitgebreidere edit mogelijkheden en een display (7-segment LED), welke de MPX-100 en 110 niet hebben.

Zou je dan niet beter naar dat nieuwe FX bakkie van Boss kunnen kijken? VF-1 of zoiets?

Die VF-1 is nog een suk duurder 2ehands. Ik dacht een SE-70 voor zo'n EUR.150,- te kunnen scoren terwijl ik die VF-1 een aaantal keer voor EUR.350,- en meer heb gezien. Bovendien ken ik m'n SE-70 door en door, en vind het nog steeds een puik bakkie, de VF-1 ken ik niet. Ik zou er wel eens naar kunnen kijken.

Vergis je niet dat SE70's door hun vele vraag ook nog aan de prijs zijn. Voor 150 zul je hem echt niet (zo snel) vinden.

Vind een VF-1 ook veel beter dan een SE70. Die VF-1 is dan ook gewoon de opvolger van die SE70. Hij kan veel meer en klinkt stukken beter.

En als je toch bezig bent vind ik dat je bij een MPC4000 ook wel een MPX550 mag gebruiken. Want een duur apparaat en dan een lagere klasse FX bak? Alleen voor de ranzigheid zou ik zeggen. Maar om op die manier je geluid te vernaggelen zou ik zonde vinden.
Misschien anders een Ensoniq DP2 of DP4. Of een leuke TC electronics?
En als compressor een leuke veelzijdige Ted Fletcher Edward the compressor of zo?

De MPX100/110 is vooral goed in hele 'nette' effecten zoals mooie galm en chorus, plus wat leuke delays en 'n aardige flanger. Je kan patches opslaan, maar dat is nauwelijks de moeite aangezien je maar 2 parameters per effect hebt. Ik heb ook 'n MPX-1, wat natuurlijk 'n heel ander verhaal is, maar ik hou de MPX100 erbij omdat ie af en toe handig is als je even snel 'n 2e galm of chorus nodig hebt, en omdat je er tweedehands toch geen drol voor vangt (150 MAX).

De VF-1 zuigt IMHO op reverb gebied - blikkerig en niet te vergelijken met de toch best heel duur klinkende MPX100. De VF-1 is echter wel heel goed in de wat 'extremere' effecten zoals distortion, lo-fi dingen en phasers. De delays zijn ook leuk - goed programmeerbaar. De interface is, ondanks het kleine aantal knoppen, zeer snel en intuitief. Ik heb de mijne verkocht (E285) omdat ik 'm alleen voor distortions en delays gebruikte en nu 'n Filterbank en 'n EchoPro bezit.

Origineel geplaatst door fuse

En als je toch bezig bent vind ik dat je bij een MPC4000 ook wel een MPX550 mag gebruiken. Want een duur apparaat en dan een lagere klasse FX bak? Alleen voor de ranzigheid zou ik zeggen. Maar om op die manier je geluid te vernaggelen zou ik zonde vinden.
Misschien anders een Ensoniq DP2 of DP4. Of een leuke TC electronics?
En als compressor een leuke veelzijdige Ted Fletcher Edward the compressor of zo?

Nou

Nounou zoveel geld heb ik nou ook weer niet, heb je die fx van die mpc weleens gehoord?>???
Zelf mijn cheap ass zoom bakkie klinkt beter. Zo'n goedkopere lexicon zal toch wel een verbetering zijn??? Ik hoef niet het nieuwe album van Britney Spears uit te mixen ofzo :)

Kwa compressie ga ik voor de dbx,

Ok, snap ik.

Maar waarom koop je dan een MPC4K ipv een MPC2KXL of een RS7K?
En op korte termijn is wat jij wil heel goed te doen.
Maar ik gok er sterk op dat je over een poosje toch nog betere FX fijner gaat vinden.

Niet voor niets dat ik zelf bewust relatief uitgebreide FX'en heb die ver uit elkaar liggen.
(Iets analoogs ala moogerfoogers of zo lijk me ook nog wel wat of een MPX-1 of zo)

Kun je gebruiken wat je denkt op dat moment het beste bij het geluid past.

En soms is zelfs een rot gitaarpedaaltje wat je voor 10€ kan scoren ook wel interessant.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik vraag me af, hoeveel sends heeft die mpx200 en mpx500 nou???

sends? het zijn geen mixers man ;) volgens mij zijn het allebei stereo effect units

Ja joh ik heb echt geen ene hol verstand van outboard fx joh :)

Maar je kan dus maar een stereo effecten tegelijk uitsturen.,,, humm

Vind een VF-1 ook veel beter dan een SE70. Die VF-1 is dan ook gewoon de opvolger van die SE70. Hij kan veel meer en klinkt stukken beter.

Niet mee eens.
De VF-1 is een mooi bakkie voor wat hij kost maar hij is veel cleaner dan de SE-70 en dan heb ik het niet over de ruis.
De SE-70 heeft hele goede delay's en in samenwerking met een chorus klinkt het geweldig. Ik heb 1 van m'n twee SE-70's hier standaard op staan.
Ook de phasers en flangers zijn dik en ranzig en er zit een hele goede vocoder in.

De producer van de Prodigy heeft er drie, en die heeftie niet voor niets.....8)

gr. Tom

Ja joh ik heb echt geen ene hol verstand van outboard fx joh :)

Maar je kan dus maar een stereo effecten tegelijk uitsturen.,,, humm
nee da's niet helemaal waar. Ze hebben ook dual mono effecten (550 sowieso, 200 weet ik niet zeker). Hierbij heb je wel wat minder editmogelijkheden dan de stereo-effecten.

Ik mis alleen de routing in de VF-1. Vanmiddag heb ik een SX700 (zie de SOS review) op de kop getikt. Is dan wel 18bits en mist de digitale output, maar hij heeft dezelfde processor, algoritmes én routing.

Is voor slechts € 150,- nieuw (demo) inclusief bekabeling, dus een leuk koopje. Blijft er ook nog budget voor een MPX550, MPX1 of M-One XL ;)

De SE-50 en 70 hebben toch ook wel hun charmes. De SE-50 om zijn chorus en de 70 heeft geloof ik die bekende shifter. Toch?

Attachments

• sx700.jpg
    sx700.jpg
    8,9 KB · Bekeken: 115
Ik vroeg me af. weet iemand mischien nog andere merken die goeie fx maken in de prijsrange tot de 250 euro 2dehands behalve Lexicon, Tc, Boss, Ensoniq en Boss>????

Ik ben nog steeds op zoek naar goeie fx en ik heb het idee dat er echt wel meer is dan alleen de bovengenoemde merken, ik weet alleen niet wat.

Voor een goed en goedkoop multi effect dat ook nog eens goed te bedienen is zou ik ook zeker eens naar de TC Electronic M300 kijken. Vriend van mij heeft deze en ik was echt verrast door de bruikbaarheid van dit apparaat.

Ik vroeg me af. weet iemand mischien nog andere merken die goeie fx maken in de prijsrange tot de 250 euro 2dehands behalve Lexicon, Tc, Boss, Ensoniq en Boss>????

Ik ben nog steeds op zoek naar goeie fx en ik heb het idee dat er echt wel meer is dan alleen de bovengenoemde merken, ik weet alleen niet wat.

Digitech, Etek en ...

eh...

Behringer
(Waarschuwing! Deze thread ondervindt ontploffingsgevaar... zoek dekking! :D)

Van Digitech hoor ik vrij goeie verhalen, vooral in de gitaar-achtige effecten hoek.
Etek vind ik er nogal oostduits uitzien, geen gebruikerservaringen bekend.

En ... Behringer ... vind ik niet slecht, zeker niet voor het geld.
Alleen, er zijn gewoon ontzettend VEEEEL Behringer effecten. Welke nou wel goed is en welke niet, dat blijft vaak moeilijk te beoordelen voor de niet-ingewijde.
Maar die nieuwe modeling reverb trekt me eigenlijk wel, en ik vind bijv. de (Bass) V-Amp effecten erg fijn.

Laatst gewijzigd:
Back