Computers linken

dcdent

Serious beatfucker
Ik had graag mn 2e computer in mn home-studio aangesloten. Kan ik ze op een of andere manier aan mekaar hangen (met usb of utp of watdanook) zodat ze dan gesynchroniseerd lopen. Ik had zitten denken met midi, maar dan moet ik een controller of interface kopen en daar heb ik nu geen geld voor. Of kun je geen software als slave inzetten

stel bv:
op mijn p4 computer draai ik cubase, kan ik dan op mn 2e computer bv een VST laten draaien die aangestuurd wordt door de 1e computer, of bv Fruityloops synchroniseren als 2e sequencer???

greetz

Je kunt fruity 'in' Cubase als VSTi gebruiken.

Dus die twee programma tegelijkertijd en met elkaar gebruiken.

ja dat weet ik ook, maar ik bedoel, 2 verschillende pc's.

bv voor een live set is het wel waarschijnlijk leuk om met 2 x fruityloops en dan nog eens mn externe hardware een mix te maken, maar dan moet ik ze gewoon kunnen aan mekaar linken

Je kan een virtuele mididriver aanmaken waarmee je over een standaard UTP netwerk midi data kan verzenden naar andere computers.

Dit kan met het programmaatje "midivianet".
Dit installeer je op je beide computers en vervolgens krijgen beide computers er een virtuele midipoort bij. Daarna stel je je IP-adres in en kan je midi data heen en weer zenden.

Zo kan je 2 verschillende audio programma's op 2 verschillende computers syncen aan elkaar.

Volgens mij draait dit programmaatje alleen op Windows 95, 98 en NT. Maar probeer het eevn uit zou ik zeggen. Mocht je iets vinden dat ook werkt op Windows XP, dan zou ik het heel graag van je horen.

Succes ermee

Dit programmaatje ken ik wel, maar hiermee kan je toch geen midi over een netwerk zenden? Binnen 1 PC tussen verschillende applicaties heb ik het wel eens gebruikt...maar over een entwerk naar een applicatie op een ANDERE PC?

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Binnen 1 PC tussen verschillende applicaties heb ik het wel eens gebruikt...maar over een entwerk naar een applicatie op een ANDERE PC?

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het ook alleen ooit binnen 1 pc gebruikt heb, maar als ik me goed herinner kon je wel iets instellen wat met meerdere pc's te maken had.

Origineel geplaatst door vinveira
er bestaat een progje dat fx teleport heet (check de zoek) hiermee kun je over je netwerk plugins draaien

www.fxteleport.com

wellicht is dit wat je bedoelt

groet vin

Volgens mij is het antwoord dus al gegeven fxteleport namelijk. Dan is namelijk fxteleport je host en door de slimme programmeurs heb je ook maar 1 geluidskaart nodig. het geluid gaat namelijk over het netwerk. Het lijkt net alsof je eigenlijk maar 1 PC hebt maar de engins draaien op verschillende. Als je het echt gescheiden wilt houden en echt met midi wil aansturen heb je virtueele VST racks. Gelloof dat die van steinberg V-Rack heet of zo iets dergelijks.

Midi zie ik nog niet zo werken. Voornamelijk omdat TCP/IP gebufferd moet worden. Dan krijg je altijd vertragingen.

En FXTeleport is leuk, maar dan zou ik wel een dedicated crosscable tussen de twee computers hangen. Liefst 100Mbit of 1Gbit. (zo duur is dat niet) 10Mbit is dan te langzaam.

Maar als je geen geld voor een midicontroller hebt dan heb je ook geen geld voor netwerkkaarten, FXTeleport of V-stack.

Origineel geplaatst door fuse
En FXTeleport is leuk, maar dan zou ik wel een dedicated crosscable tussen de twee computers hangen. Liefst 100Mbit of 1Gbit. (zo duur is dat niet) 10Mbit is dan te langzaam.

:eureka:
Dat ik daar nog niet eerder aan gedacht heb.....
Bij mij gaat dat allemaal nog via de router. Kwestie van 2 extra netwerkkaartjes & klaar !

thnx voor de tip

ok, ik heb deze draad eens zitten lezen en fxteleport is dus de oplossing?!

Simpel is dus gewoon 2 netwerkkaarten gebruiken en een kabel ertussen, fxteleport installeren en draaien maar? of moet er dan nog wat in windows gebeuren?

@ hanz

dus dit is een betere oplossing?

dus stel even dat ik reason of ableton of een paar standalone vsti's op de 1ne pc draai dan kan het gewoon werken als ik play druk in cubase op de andere?

erg oude topic maar ik zie geen betere. misschien ook het verkeerde forum maar ik probeer eens of iemand hier ervaring heeft.

ik install de server op de ene pc en de host op de andere.

ik probeerde fxteleport en wil het graag kopen maar de server en de client crashen tijdens het scannen van de vst plugs en van de beschikbare servers.

beiden hebben een crosscable met gigabit lan en ook twee maal een netwerk naar het internet via een router, met dhcp

het bestanden sharen lukt wel. ik vermoed iets van de firewall, maar ben niet zeker.

wat doe ik fout?

Mocht iemand ethernetkaarten zoeken voor aanverwante projecten, ik heb er twee nieuw in gesealde verpakking, nooit gebruikt.
Belkin 32bit pci, 10/100bt, levenslange garantie. Mogen weg voor vriendenprijsje, waren 12 euro per stuk nieuw.
Gekocht met een plan en toen ging ik over op een laptop ...

Laatst gewijzigd:
Back