Newbie

divinio

Starting Up...
Ik ben een grote amateur en probeer stillaan mijn weg te vinden tussen synths en softs.

Ik heb voorlopig een Yamaha CS2x aangesloten op mijn PC AMD 2000+ met Audigy SoundblasterPlatinium en Cubase SX 2.0.

Allemaal heel leuk om mee te beginnen alhoewel er in die handleiding vaak dingen staan waarnaar ik nog het raden heb waarvoor ze dienen. Maar dat komt wel.

Ik heb echter het volgende probleem: wat ik als MIDI heb opgenomen van de CS2x zou ik willen omzetten in Audio maar dit werkt niet. Ik heb me laten vertellen dat dat te maken heeft met die geluidskaart van Audigy. Dat je hiermee niet intern kan routen of zo. Klopt dat? Moet ik me dan een andere kaart aankopen of weet er hier iemand hoe ik dat probleem moet oplossen?

It's maybe a little step for you, but a big help for me guys... :walker:

Welkom op dit mooie forum !

Begin hier eens mee:
Midi-uit van je SB naar je Yammie midi-in
Yammie audio-uit naar je SB line-in.
Zet in het config-scherm van je SB de line-in open (en de master-mix, als ie die heeft)

nou wordt het moeilijk......ik heb nl geen SX maar doe het met VST32.....

Selecteer een audio-spoor en zet dit op record enabled (zo moet dat geloof ik in SX...)
Zorg dat SX de audio opneemt van je line-in. (vraag me niet waar je dit kunt doen aub.......)
Mute alle kanalen, behalve het midi-spoor dat je door je Yammie heen wilt jagen.
Rock & Roll

suk6

Suuuuuuuuuper

Dat ga ik zeker eens proberen!

Mega coole forum trouwens.

Happy to have joined the family ;)

:mega:

Attachments

• wlkm.jpg
    wlkm.jpg
    28,2 KB · Bekeken: 77
Hey Gemmetje, nog een kleine vraag hierover.

Laat ik best alles zo staan dan van kabels, of is dit alleen goed om MIDI om te zetten naar Audio? Moet ik daarna weer alles anders installeren of niet?

Bedankt!

P.S. to 6 track: nice couch!!!!8)

Ja hoor ! Niks meer aan doen, aan die kabels !

Tenzij je natuurlijk nog meer dingen aan elkaar gaat hangen, zoals een mixer, of meerdere synth's, enz.