Newbie

divinio

Starting Up...
Ik ben een grote amateur en probeer stillaan mijn weg te vinden tussen synths en softs.

Ik heb voorlopig een Yamaha CS2x aangesloten op mijn PC AMD 2000+ met Audigy SoundblasterPlatinium en Cubase SX 2.0.

Allemaal heel leuk om mee te beginnen alhoewel er in die handleiding vaak dingen staan waarnaar ik nog het raden heb waarvoor ze dienen. Maar dat komt wel.

Ik heb echter het volgende probleem: wat ik als MIDI heb opgenomen van de CS2x zou ik willen omzetten in Audio maar dit werkt niet. Ik heb me laten vertellen dat dat te maken heeft met die geluidskaart van Audigy. Dat je hiermee niet intern kan routen of zo. Klopt dat? Moet ik me dan een andere kaart aankopen of weet er hier iemand hoe ik dat probleem moet oplossen?

It's maybe a little step for you, but a big help for me guys... :walker:

Welkom op dit mooie forum !

Begin hier eens mee:
Midi-uit van je SB naar je Yammie midi-in
Yammie audio-uit naar je SB line-in.
Zet in het config-scherm van je SB de line-in open (en de master-mix, als ie die heeft)

nou wordt het moeilijk......ik heb nl geen SX maar doe het met VST32.....

Selecteer een audio-spoor en zet dit op record enabled (zo moet dat geloof ik in SX...)
Zorg dat SX de audio opneemt van je line-in. (vraag me niet waar je dit kunt doen aub.......)
Mute alle kanalen, behalve het midi-spoor dat je door je Yammie heen wilt jagen.
Rock & Roll

suk6

Suuuuuuuuuper

Dat ga ik zeker eens proberen!

Mega coole forum trouwens.

Happy to have joined the family ;)

:mega:

Attachments

• wlkm.jpg
    wlkm.jpg
    28,2 KB · Bekeken: 77
Hey Gemmetje, nog een kleine vraag hierover.

Laat ik best alles zo staan dan van kabels, of is dit alleen goed om MIDI om te zetten naar Audio? Moet ik daarna weer alles anders installeren of niet?

Bedankt!

P.S. to 6 track: nice couch!!!!8)

Ja hoor ! Niks meer aan doen, aan die kabels !

Tenzij je natuurlijk nog meer dingen aan elkaar gaat hangen, zoals een mixer, of meerdere synth's, enz.
Een midikabel van je Yammie midi-uit naar de SB midi-in is trouwens ook een must ! (maar die hing er waarschijnlijk al)

OK, voorlopig laat mijn budget me niet toe om er nog andere dingen bij aan te sluiten dus laat zal ik alles zo laten dan.

En ja! Die midi kabel had ik ondertussen ook al gekocht. Snapte al vlug dat het niet zonder zou gaan.... :geslaagd:

Re: Newbie

Origineel geplaatst door divinio
wat ik als MIDI heb opgenomen van de CS2x zou ik willen omzetten in Audio maar dit werkt niet.

Misschien voor de duidelijkheid:

midi is geen geluidssignaal, audio wel

bijgevolg kan door een midi kabel geen audio en kan je ook geen midi omzetten in audio

(misschien was dit je al duidelijk, maar toch nog eens voor de zekerheid)

Ja, een van de eerste dingen die ik geleerd heb, is dat dat vaak een misverstand is. In ieder geval bedankt!:okdan:

Bij mij is het gewoon dat ik effecten met een coole sound heb gevonden en ik zou die gewoon willen omzetten naar audio, maar dat mislukte steeds. :stupid

Dus ik ga dat zo metteen eens proberen.

Hou je maar vast want ik zal soms nog wel dingen vragen die makkelijk lijken voor jullie maar voor mij nog niet.

Ik snap het allemaal nog niet zo goed met al die kanalen en die layers (voor die Yammie dan) want ik heb het gevoel dat er veel meer is te doen met dat klavier dan wat ik doe.

Back