vage, weirde, ranzige, freaky fx..welke bak(ken)?

Nightstorm

Ouwe rot
dag mensen,

ik zit na te denken over een nieuwe fx bak, eigenlijk vooral om over m'n nord rack heen te gooien...een fx-bak waarmee je lekker alle kanten op kan om de meest wazige ranzige techno/hardcore-herrie te maken...voor reverbs en echo's heb ik al een midiverb en een mpx100 :)

een ensoniq dp4 lijkt me ideaal voor zoiets, maar vrij lastig te vinden volgens mij en als er iets kapot gaat ben je denk ik de sigaar, dus zijn er nog mensen die leuke alternatieven hebben?

dus: lekker creatieve fx vooral :)

alvast bedankt!

Re: vage, weirde, ranzige, freaky fx..welke bak(ken)?

Origineel geplaatst door Nightstorm
dag mensen,

ik zit na te denken over een nieuwe fx bak, eigenlijk vooral om over m'n nord rack heen te gooien...een fx-bak waarmee je lekker alle kanten op kan om de meest wazige ranzige techno/hardcore-herrie te maken...voor reverbs en echo's heb ik al een midiverb en een mpx100 :)

een ensoniq dp4 lijkt me ideaal voor zoiets, maar vrij lastig te vinden volgens mij en als er iets kapot gaat ben je denk ik de sigaar, dus zijn er nog mensen die leuke alternatieven hebben?

dus: lekker creatieve fx vooral :)

alvast bedankt!

Zoek eens naar een ouwe Korg Kaosspad (of check die nieuwe).
Ook een leukie is de Yamaha REX50; een digitaal effectbakkie vol met ranzigheid.

R.

Een ensoniq dp4 werd een paar weken geleden nog te koop aangeboden op dit forum. Als je geen reverb nodig hebt is IMHO de micor modular de beste bak voor jouw. Je kunt natuurlijk ook de aux out van je mengbak de audio in van de NM in laten lopen en dan een wreede patch draaien.

de micro modular, daar stond ik al in dubio over maar de effectmogelijkheden had ik nog niet aan gedacht

aan de ene kant ben ik wel gecharmeerd van de mogelijkheden, aan de andere kant zou ik willen dat ik met sequencen en sample-editing al een goed alternatief voor me pc'tje had...haat werken met de pc

moeilijke afweging, maar zeker het overwegen waard

van de rest v.d. opgenoemde apparaten zal ik maar 's uit gaan zoeken wat de mogelijkheden zijn, en meer alternatieven zijn nog steeds welkom natuurlijk :)

(overigens ben ik al lange tijd geleden van de printercore afgestapt :P)

DP/4 of DP/2 inderdaad....

Die oude Boss bakkies zijn misschien ook wel leuk...

Ik zou kiezen voor een filterbak in combinatie met een multifx
waarvan je er meerdere tergelijk kan gebruiken.

Als geld geen probleem is: Sherman & FireworX,
anders een Nord MicroModular & Digitech Quad
(of de moeilijk te vinden Sony DPS-V55 of DPS-V77).

gal_qmf2.jpg

De Sherman QMF & de FireworX

c00b5277d1834947a2dd7520b4e73ed9.jpg

Of de Alesis ModFX Bitrman, die nu voor 66 euro (nieuw) gedumpt wordt, erg leuk!

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Jeroen
Of de Alesis ModFX Bitrman, die nu voor 66 euro (nieuw) gedumpt wordt, erg leuk!

Grtz,
Jeroen

heb ik ook....grappig apparaatje,kan ook je sounds lekker smerig maken...alleen jammer dat je geen instellingen kunt opslaan.....

tja....de FireworX is supervet ( ben d'r heel blij mee;) )....
maar ik denk niet dat de draadstarter van plan was 2000 euro voor een fx-bak neer te leggen...

Origineel geplaatst door dione
tja....de FireworX is supervet ( ben d'r heel blij mee;) )....
maar ik denk niet dat de draadstarter van plan was 2000 euro voor een fx-bak neer te leggen...

Daarom dat ik hem het duo Nord MicroModular / Digitech Quad voorstelde.
Zou hem in totaal maar 500€ mogen kosten... :geslaagd:

Origineel geplaatst door cadra
r5 ziet het helemaal voor zich 8o) ;)
Als we nog niet meer mogen dromen... :D

Origineel geplaatst door r.5
Ik zou kiezen voor een filterbak in combinatie met een multifx
waarvan je er meerdere tergelijk kan gebruiken.

Als geld geen probleem is: Sherman & FireworX,
anders een Nord MicroModular & Digitech Quad
(of de moeilijk te vinden Sony DPS-V55 of DPS-V77).

gal_qmf2.jpg

De Sherman QMF & de FireworX

c00b5277d1834947a2dd7520b4e73ed9.jpg

Sorry?! Maar een Sherman Quad modular filter? Zie daar maar eens aan te komen!:confused: Niet te krijgen, en mega duur! Helaas?! Ga dan voor een Filterbank2! Ook erg leuk!:D

ik krijg 1250 euro terug van de belasting :D

200 daarvan gaat naar een m-audio audiophile 2496 o.i.d.

de rest is vrij te besteden, maar een beetje geld overhouden voor andere dingetjes zou wel fijn zijn :)

Aaaah, daar!

hij is besteld...
Ik wilde net een psot gaan plaatsen van " Bestaan er hardware bitcrushers? " Schijnbaar bestaat er veel meer!

Vielen dank, Leute...:okdan:

Back