quasimidi 309 de sounds de looks en het nut

SpaceAgent202

Sinds 2001
hallo goedenavond en dat soort dingen.

ik liep op het internet tegen een quasimidi 309 rave-o-lution op.
kan iemand me wat vertellen over de wel of geen toegevoegde waarde van dit apparaatje??

mvg. roelant

Re: quasimidi 309 de sounds de looks en het nut

Origineel geplaatst door Roel
ik liep op het internet tegen een quasimidi 309 rave-o-lution op.

Da's niet zo gek als je overal advertenties plaatst met "gevraagd Rave-o-lution 309" ;)

dat klopt

dat klopt

jah dat is ook zow

want ken even niet zo heel veel van die mensen die zo'n ding hebben en ik wil even heel graag weten over het hoe en waarom va nhet beestje.

geen betere manier dan het voorlopig zo aanpaken dan ik heb gedaan.

overal is trouwens 2x vragen :)

Ik heb geen ervaring met de machine, maar ik heb het idee dat de sounds al verouderd waren toen ie uitkwam...

http://www.sospubs.co.uk/sos/1997_articles/may97/quasimidirevol.html (positief verhaal)

Maar waarom weer een soort groovebox? Eerst zit je te twijfelen of je je RM1x weg moet doen en nu wil je weer een rave-o-lution kopen.:confused:

Dan zou ik lekker voor de Polymorph gaan. Oh, ik zie wel dat Jarre er 1 heeft ;)

:)

goed goed i know i know

ben altijd meteen niieuwsgierig wanneer ik iets nieuws zie en ook nog eens altijd in voor iets nieuws..
vandaar even mijn rondkijk gedrag( zit ik nou verontschuldigingen te maken?)

de 309 heeft wel een lekker aanzien op zich.... :)

even off-topic:
heb mijn rm1x maar te koop gezet en we zien wel of iemand er nog iets leuks voor wil geven...
ben gewoon zwaar uitgekeken op mijn huidige setupje en ben druk aan het brainstormen over een paar passende aanvullingen.
de an1x is overigens de oorzaak geweest va nmijn vernieuwende gedrag. ik wil mijn romplers er gewoon uithebben omdat ik de smaak van analog modeling te pakken heb.... :) is dat fout?

voorlopig lijkt een micro q de beste eerste optie
daarna maybe een drum of aparte bassline synth.

en nee ik wil niet samplen, dat gaat voorbij de strekking van het "synth" vind ik, en geluiden maken is nu eenmaal mijn hobby 8P

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door farlukar
blablavergelijkbla

blablavergelijkblabla is niet relevant voor mijn vraag. de vraag was meer gericht op de sounds, de looks en het nut in een setup. niet hoe ie kan concurreren met andere modellen?

thanks anyway

Haha, je hoeft je voor mij niet verontschuldigen. Zolang je die AN1x maar niet verkoopt ;)

Maarruh, ik denk niet dat de Reet-P-ollution een verbetering is t.o.v. de Rm1x... :p

Als je geluiden wilt maken, dan is de MicroQ een veel betere keus. 'Echte' synthese en heel veel mogelijkheden en een hele mooie klank...vinnik dan.

Die 309 is volgens mij nmakelijk niet echt een Va, zal wel iets van samples+modeling zijn?

is volgens mij ook sample modeling bij de reet-p-ollution.. en tja dan kunnen sounds inderdaad verouderd zijn bij het uitkomen.
en nee ik denk niet dat ik m ga kopen :) heb even een paar sirius demootjes geluisterd. en als dat al het grotere broertje moest zijn..8D

Ter info: www.sonicstate.com en www.vintagesynth.com voor alle info over synths

www.prepal.com voor gangbare prijstrends 2e hands

Ik heb een quasimidi sirius gehad en die heb ik verkocht omdat het dynamisch bereik (eq. en overall kwaliteit niet het professionele niveau haalt die ik nodig hebt, maar is zeer goed als livebak te gebruiken)

Ik heb ook een polymorph en deze is super cool!!!
4 x virt. analoge (poly)synths met 4x2 effects en 4x analoque style sequencer (tangerine dream/klaus schultze)
Het gelud klinkt lekker smerig en vintage is perfect voor gedetune mellotrons en brian eno achtige soundscapes. Als je deze ziet 2e hands....kopen of mij even informeren, dan koop ik er nog een.

de rave`olution 309 is volgens mij niet zo heel erg goed. Hij heeft de omvang als die polymorph maar het klank-karakter van de sirius of erger.

Take care,

Septic

Ik ben het niet helemaal eens met sommigen,

Ik heb een 309 full expanded, en ik vind het wel een geweldig apparaat.

Ik vind dat je de 309 helemaal niet kan vergelijken met een RM1x of een AN1x.
Het is een aparte drumbak met een leuke synth aan boord, en is heel goed geschikt voor electro en kan in combinatie met andere modules echt wel een nuttige toevoeging zijn voor een track.
En hij ziet er qua uiterlijk best goed uit voor zijn leeftijd.*D

tja 309 heb er ook een gehad. vond het helemaal niks. ik had niet zo goed de specs gelezen maar ik dacht de bas gedeelte echt synthese was maar dat bleek dus niet het geval.

heb hem dan ook niet echt lang gehad. de drumsampels zijn niet van een al te goede kwaliteit. vooral de bassdrum. ze zijn een beetje standaard. sommige hebben ze volgens mij regelrecht van internet geplukt. als je echt zoiets zoekt zou ik toch gaan voor een jomox en een echte synth.

als drumdoos erbij volstaat hij voor de hele vaat zullen we maar zeggen en sounds zijn oud?
ik weet niet maar is de gehele scene niet ooit eens opgehangen aan 1 kassie
sorry kan ik niet inkomen.

maar zoals gezegd in mijn setup rent hij mee als drumdoos en layer ik de parts met oa.
de rm1x ook al niet zulk goed geluid maar ga maar eens stapelen!!

als stand alone sequencer zeker niet gebruiken niet uitgebreid genoeg maar
als hands on midi box zekers de moeite waard. een ietwat gammel bakkie maar met
wat zorg goed te conserveren (: hoe duitsers ook slechte tanks kunnen bouwen :)

Back