2x 17", 1x19" of 1x21" beelscherm?

Synthesist

Getoetst lid
Ik vind m'n 17" scherm (Philips 107S) een beetje krap werken met cubase en dus wil ik verandering! Alleen, wat zal ik doen? Tweedehands beeldschermen zijn allemaal rond de honderd euro dus om de prijs gaat het even niet. Ik zou:
- een tweede philips 107S kunnen kopen (en een nieuwe videokaart dan...) zodat ik twee schermen naast elkaar heb staan met een resolutie van 1152x864
- een goed 19"scherm kunnen kopen en dan op een resolutie van 1280x1024 of liever nog 1600x1200 draaien (weet niet of 1600x1200 erg klein wordt?)
- m'n halve bureau opofferen voor een 21" en dan op 1600x1200 draaien. Ik zat bij deze optie te denken aan een EIZO scherm, zijn die van een beetje fatsoenlijke kwaliteit?

De optie met het 19" scherm lijkt mij tot nu toe het aantrekkelijkst aangezien ik dan niet heel veel ruimte op m'n bureau kwijt ben en ik er volgens mij toch al wel een stuk op vooruit ga. 2x 17" is ook leuk, maar kost veel ruimte en is voor het kijken van films en eventueel gamen niet zo handig. een 21" scherm is erg diep en erg zwaar maar wel mooi groot...

What to do?

Ik ben zelf ook een tijdje aan het uitpluizen geweest wat nou het lekkerst is om naar te kijken..

Ik kwam er al gauw achter dat een te grote monitor 21" of hoger niet erg prettig werkt.. zeker niet al wil je gamen..

Je krijg er gewoon een RSI nek van.. :D

19" is wel leuk als je maar 1 monitor gebruikt.. maar ik kwam er achter dat ik toch wel 2 monitors wilde..

En 2 19" monitors was gewoon veelste groot.. veelste veel ruimte.. ook als TFT zijnde.

Ik ben toen overgestapt naar wat ik nu heb, 2x 17" inch.. en dan werkt echt heeel lekker.. genoeg ruimte op het scherm omdat je er toch 2 hebt... neemt niet echt veel ruimte in beslag.. ik heb ze helemaal tegen de muur staan zodat ik een zee van ruimte heb voor mijn mixert en toetsenbord..

En qua gamen ;) hehehe no problemo's see the picture!!

Attachments

• p3070032.jpg
    p3070032.jpg
    65,5 KB · Bekeken: 112
Dat ziet er inderdaad leuk uit :)
Maar ik wil geen TFT scherm(en) kopen omdat ik dat teveel vind kosten. Ik ga dus voor CRT en dan nemen 2 monitoren naast elkaar toch wel redelijk wat ruimte in. Maar ja, van de andere kant moet het ook wel weer kunnen als ik zo mijn kamer bekijk. Het ruimteprobleem zit 'm namelijk meer in de diepte van het scherm. Dat heb je natuurlijk niet met TFT, maar zoals gezegd vind ik dat te duur. Een 21" monitor is meer dan een halve meter diep en dan is er op mijn bureau niet eens meer ruimte voor mijn toetsenbord :stupid
Misschien moet ik 21" maar vast af laten vallen. Een RSI nek lijkt me ook niks :D

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

ik heb twee 15" schermen met een resolutie van 1024x768. Dat werkt erg goed met Cubase. Op het ene scherm heb ik dan het arrangement staan, en op het andere wissel ik de mixer en de vst's af. Op die manier kan je dus heel makkelijk iets aan een geluidje in je vst-synth aanpassen en gelijk een loopje wat je aan het brouwen bent daarmee in je edit scherm zien/ aanpassen zonder dat je telkens hoeft te bladeren tussen vensters.

Als ik jou was zou ik gaan voor de optie 2 x 17". De hoeveelheid informatie die je daarmee kan zien kan je waarschijnlijk niet halen op 1 enkel scherm, zelfs als die 21" is.

Ik neig er nu naar een 19" scherm te willen, en als ik dan niet genoeg ruimte heb op het scherm, koop ik een videokaart die 2 uitgangen heeft en zet ik m'n 17" er gewoon naast... De twee schermen zijn dan natuurlijk niet even groot, maar dat lijkt me niet zo erg eigenlijk.

Misschien is dit wel de beste optie. Ik kan zo eerst 19" uitproberen (dat kost namelijk wel minder dan meteen een nieuwe videokaart en een 2e 17" scherm) en altijd nog overstappen op dual monitor. Iemand voor/tegen argumenten?

Dreams dreams :) Maar eerst moet die M-Audio Audiophile er komen

ik heb nu 2x 15 inch monitors,ik had eerder ook een 17 inch maar die is helaas overleden,2 monitors werkt niet alleen met cubase beter maar eigenlijk met alles,je kan als je scherm even te vol wordt zo wat slepen naar je andere monitor,ik wil dan ook nooit meer werken met maar 1 monitor,vanzelfsprekend heb je wel een grafische kaart nodig die dat idd ondersteund of een agp en pci videokaart,maar 1 kaart bevalt me beter...ik werk dus precies zo als solid snake,ook gebruik ik 1 monitor wel eens voor wavelab om een spectrum analizer los te laten op de cubase output

wat ik nog wel zou willen zijn 2x 17 inch monitors eventueel tft,maar dat kost een paar centen...

Attachments

• dsc00759small.jpg
    dsc00759small.jpg
    128,7 KB · Bekeken: 116
ik gebruik er 3 !!! 1 x 15"" 1x17"" 1x18"""maar dan op elk een eigen plaats.

Attachments

• studio1.jpg
    studio1.jpg
    3 KB · Bekeken: 114
Als je ook wilt gamen dan zit je met een dure Geforce of Ati dualhead kaart ipv een goedkopere Matrox G550. En 2 schermen is voor Cubase toch wel het fijnste.

En 2x TFT plus een fatsoenlijke videoplank is dan wel aan de prijs, maar als je dat er voor over hebt.
Misschien een 2e PCI videokaart plus een 2e hands 17" is ook een optie.

Je hebt bij Cubase geen hoogte nodig maar juist breedte. Dus 2 x 17" werkt gewoon het prettigst. Daarnaast zijn TFT's tegenwoordig aardig gezakt in prijs.

Ga bijvoorbeeld eens bij Media Markt in Rotterdam kijken. Hebben ze vaak pallets met aanbiedingen en een wand vol met vergelijkingsmateriaal. Ook prettig bij je beslissing.

Verder kan ik je uit ervaring adviseren (geldt zeker voor TFT) om twee schermen in één keer te kopen. En liefst uit dezelfde productieserie. Op die manier heb je het minste beeld/kleur/scherpte-verschil.

Succes!

PS: Ik heb een half jaar geleden twee Acer AL17 (17" TFT) schermen bij Media Markt gekocht voor totaal € 798,-. Kan me voorstellen dat e.e.a. alweer wat gezakt is.

Hoe zit dat trouwens met apple. Ik hoorde dat als je 2x 15inch op een g5/g4 wilt hebben,je een asociaal dure kaart moet aanschaffen,klopt dit?

gem houdt van retro & budget

en doet het met 2 15" crt-tjes en 1 14"-crt-tje......

2 15inch 2ehands apple schermen kosten anders goedkoper als 2 tfts.

Origineel geplaatst door justin
Hoe zit dat trouwens met apple. Ik hoorde dat als je 2x 15inch op een g5/g4 wilt hebben,je een asociaal dure kaart moet aanschaffen,klopt dit?

Nee, klopt niet. Alle (recente) Power Macs hebben een dual head kaart. Punt is wel dat er een ADC (Apple Display Connector) en een DVI out op zit. Een DVI naar VGA convertertje zit erbij, ADC naar DVI of VGA moet je kopen.
Wat wel klopt is het feit dat Apple video kaarten veel te duur zijn.

* ADC levert video + voeding + usb1. Er loopt dus maar 1 kabel van je buroblad naar je systeemkast.

Origineel geplaatst door MisterG
Nee, klopt niet. Alle (recente) Power Macs hebben een dual head kaart. Punt is wel dat er een ADC (Apple Display Connector) en een DVI out op zit. Een DVI naar VGA convertertje zit erbij, ADC naar DVI of VGA moet je kopen.
Wat wel klopt is het feit dat Apple video kaarten veel te duur zijn.

* ADC levert video + voeding + usb1. Er loopt dus maar 1 kabel van je buroblad naar je systeemkast.

Voorbeeld.

Dus voor een g5 heb je alleen deze adapter nodig?

Attachments

• dvi_to_adc_125.jpg
    dvi_to_adc_125.jpg
    1,8 KB · Bekeken: 106
studio2.gif

^ 2x Samsung SyncMaster 959 NF (platte beeldbuis) Resolutie: 1280x1024 op 100Hz (x2) Vidkaart: Ati Radeon 9700 128mb (DVI en VGA poort)

Ik gebruik zelf nog 2x 19" Crt, maar wil eigenlijk over gaan stappen op 2x 19" of 20" tft :{ ....

verder vind ik het erg prettig werken, veel applicaties ondersteunen dual screen, zorgend voor een zee van ruimte :)

Origineel geplaatst door Octagen
studio2.gif

^ 2x Samsung SyncMaster 959 NF (platte beeldbuis) Resolutie: 1280x1024 op 100Hz (x2)

Ik gebruik zelf nog 2x 19" Crt, maar wil eigenlijk over gaan stappen op 2x 19" of 20" tft :{ ....

verder vind ik het erg prettig werken, veel applicaties ondersteunen dual screen, zorgend voor een zee van ruimte :)

Ik heb hier een tijdje met 2x 20" tft gewerkt, maar ik vond dat echt voor geen meter werken.. veelste groot beeld,

Kreeg gewoon nek RSI..

Ik kon makkelijk switchen tussen diverse maten tft's vanwege mijn werk.. dus kon alles is ff goed uitproberen wat het lekkerst is..

Je moet wel nagaan dat 20" tfr overkomt met met een bijna 23 a 24" crt..

17" tft = 19" crt etc.. etc..

Eraz.

Origineel geplaatst door Erazotropa
Ik heb hier een tijdje met 2x 20" tft gewerkt, maar ik vond dat echt voor geen meter werken.. veelste groot beeld,

Kreeg gewoon nek RSI..

Ik kon makkelijk switchen tussen diverse maten tft's vanwege mijn werk.. dus kon alles is ff goed uitproberen wat het lekkerst is..

Je moet wel nagaan dat 20" tfr overkomt met met een bijna 23 a 24" crt..

17" tft = 19" crt etc.. etc..

Eraz.

Maar als je zorgt dat je schermen een eind van je af staan (tussen 60 en 120cm) moet dat toch wel meevallen...?

Ik hou iig niet van die kleine priegelige schermpjes die ze bij ons op de hogeschool hebben staan 15" tft en dan 19" crt gewend zijn.. nee das prettig 8o) ;)

Hmm, ik kan gratis een 15" crt monitor krijgen en als ik dan toevallig ook nog ergens een pci videokaartje heb ga ik dat maar eens gebruiken denk ik. Gratis oplossing :)

volgens mij is die kapotte 17" van jou 15" viewable.. of ligt dat aan mij? Hij is wel een stuk kleiner dan die andere iig.

Back